recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye restriktioner på vej 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye restriktioner på vej 

 Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det synes jeg nu er nævnt flere gange og senest på pressemødet i går.

Det er derfor man er i gang med 3. stik.

Ja, det blev forsigtigt nævnt, det er rigtigt.
Jeg synes bare det er problematisk at de gamle vacciner, som er fadet ud til tæt på nul (som smitte stopper) stadig giver et gyldigt coronapas.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 09:58
3.stik blir fremskyndet! Og vaccination af hele befolkninger er stadigvæk det bedste våben mod epidemier og pandemier. Det er gammel kendt videnskab at dødelige vira er bekæmpet med vaccination.

Redigeret af Munch - 25-November-2021 kl. 10:00
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:20
Man har ikke kunnet vise, at mundbind beskytter mod smitte, så nu hævder man i stedet, at mundbind beskytter mod at man smitter andre hvis man selv er syg. Det har man nemlig ikke undersøgt, så der kan man sige hvad man vil. Sandheden er naturligvis, at mundbind er uden virkning og kun bruges til at vise handlekraft fra politikerne. Når smitten så går tilbage af naturlige årsager kan de samme politikere tage æren for det.
Powered by beer and chips
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



Jeg tror, at hvis du kunne finde nogen (samt nogle sengepladser), så var de sikret et job.

Hvis de havde startet med at behandle deres personale ordenligt. Så havde der måske ikke manglet så mange sygeplejersker. Der er blevet sparet penge år efter år. Sygeplejerskerne har længe inden Corona løbet stresset rundt. Hvilket resulterer i at så snart muligheden byder sig, så finder de at andet job. Jeg har lige fået en lille datter og jordemødrene var ved at dø af stress. Både sygeplejersker og jordemødre var helt unge mennesker under 30år, ihvertfald 9 ud af 10. Det viser jo tydeligt at de smutter så hurtigt fra jobbet igen, som det er muligt.
Dette kunne sikkert løses med bedre arbejdsvilkår.

De har hyret folk ind fra gaden til at lave vacciner og Corona test. Det samme kunne de gøre med folk til at passe Corona patienter. Give dem en kursus i at passe Corona patienter og lade nogle sygeplejersker/læger være vejledere til dem. De behøver jo ikke den helt brede uddannelse for at passe Corona patienter.
Der står masser af bygninger rundt omkring som kan bruges til at passe Corona patienter i, senge og udstyr må også kunne skaffes i løbet af halvandet år som de har haft.

Se bare på China og andre lande i Asien. Hvor hurtigt de fik øget kapaciteten til at passe Corona patienter. Hvis de kan stable sådan noget på benene på få uger, så kan vi også på halvandet år.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Man har ikke kunnet vise, at mundbind beskytter mod smitte, så nu hævder man i stedet, at mundbind beskytter mod at man smitter andre hvis man selv er syg. Det har man nemlig ikke undersøgt, så der kan man sige hvad man vil. Sandheden er naturligvis, at mundbind er uden virkning og kun bruges til at vise handlekraft fra politikerne. Når smitten så går tilbage af naturlige årsager kan de samme politikere tage æren for det.
Hvis du ser ude i Kina, så bruger kineserne mundbind når de selv er syge for ikke at smitte andre. Og det gjorde de også før corona. Der er begrænset effekt for raske ved at bruge mundbind. Den største effekt er den visuelle påmindelse om at passe på hinanden, og den er ikke uden betydning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:42
Også kan mundbindet bruges til at udskamme sådan nogle som mig der ikke kan holde ud til at have dem på.

Folk kalder en egoistisk og mange har ingen forståelse for hvorfor jeg ikke bare tager det på og viser "samfundssind"

Jeg skal ikke tvinges til at have angst og klaustrofobi i supermarkederne fordi det måske hjælper en lille bitte smule at bære mundbind.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Også kan mundbindet bruges til at udskamme sådan nogle som mig der ikke kan holde ud til at have dem på.

Folk kalder en egoistisk og mange har ingen forståelse for hvorfor jeg ikke bare tager det på og viser "samfundssind"

Jeg skal ikke tvinges til at have angst og klaustrofobi i supermarkederne fordi det måske hjælper en lille bitte smule at bære mundbind.

Hvis du har angst for mundbind, så søg hjælp. Der findes dygtige folk derude der kan hjælpe, og hvis du reelt har ubehag og angst ved mundbind, er jeg sikker på at du har andre ting der udløser det - dermed kan terapi hjælpe dig med øget livskvalitet.

Det er urimeligt at du forsøger at pålægge os andre en øget risiko bare fordi du har issues. 



Redigeret af moremusic - 25-November-2021 kl. 11:09
Til top
TT0706 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2018
Sted: Tvis
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:16
Man kan jo også få sine vare leveret i supermarkedet Wink
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvis du har angst for mundbind, så søg hjælp. Der findes dygtige folk derude der kan hjælpe, og hvis du reelt har ubehag og angst ved mundbind, er jeg sikker på at du har andre ting der udløser det - dermed kan terapi hjælpe dig med øget livskvalitet.

Det er urimeligt at du forsøger at pålægge os andre en øget risiko bare fordi du har issues. 

Bingo, en mere som som ingen empati og forståelse har for andre.

Jeg har ikke andre psykiske problemer eller problemer med angst udover at jeg føler mig klemt hvis der er for mange mennesker i f.eks. supermarkederne og man ikke kan bevæge sig(men jeg lever fint med det og undgår helst Bilka og lign). Jeg kan ligeledes heller ikke, li at gå med briller eller solbriller(har jeg aldrig kunnet)
Derfor ville det være tåbeligt at søge yderligere hjælp.
Min far er psykolog og siger at der ikke er andet at gøre end at forsøge at undgå situationerne. Især når jeg ikke har større problemer, som ikke generer i dagligdagen.

Han mener at mange har det som mig og at det ikke er unormalt.

Så alt er fint så længe jeg ikke bliver dikteret til at gå med mundbind eller visir.

Jeg er iøvrigt vaccineret. Går ikke syg rundt i offentligheden, bliver testet regelmæssigt. Spritter af når jeg går ud/ind i butikker. Alle folk er blevet tilbud en vaccine som beskytter ret godt mod alvorlig sygdom og død. Derfor er jeg ikke bange for at smitte folk i supermarkedet.
Hvorfor skal jeg pga. dig have dårlig samvittighed ved at gå rundt i supermarkedet på mandag. Når næsten alle idag går rundt uden?


Redigeret af MortenBC - 25-November-2021 kl. 11:31
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:37
@Morten BC

Selvfølgelig skal du ikke udskammes hvis du ikke kan gå rundt med maske. Er det ikke mest dig selv der synes det? Mange kan have vejrtrækningsproblemer der går det meget ubehageligt at gå rundt med maske.

Restriktioner er ikke noget som nogen bifalder uden grund. En af de vigtigste grunde er at hvis vi ike indfører lette restriktioner nu, så skal vi indføre med indgribende restriktioner senere.

Dit take på at opføre plejesteder for Coronapatienter afslører jo bare at du ikke har forstået problemet. I langt de fleste tilfælde er det Corona kombineret med en følgesygdom der gør at folk bliver indlagt og i den sammenhæng kan man ikke bare hive folk ind fra gaden
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:


Det er urimeligt at du forsøger at pålægge os andre en øget risiko bare fordi du har issues. 



Går du også og fortæller det til dem der feks ikke vil vaccineres ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

De har hyret folk ind fra gaden til at lave vacciner og Corona test. Det samme kunne de gøre med folk til at passe Corona patienter. Give dem en kursus i at passe Corona patienter og lade nogle sygeplejersker/læger være vejledere til dem. De behøver jo ikke den helt brede uddannelse for at passe Corona patienter.


Folk, der indlægges, er der jo, fordi de er syge og skal behandles. De er der ikke for at blive "passet".

Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Se bare på China og andre lande i Asien. Hvor hurtigt de fik øget kapaciteten til at passe Corona patienter.


Fik de det? Jeg synes nu at de for det meste lukkede hårdt ned inkl. udgangsforbud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu