recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye restriktioner på vej 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye restriktioner på vej 

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Regeringen bruger presset på sundhedsvæsenet, som grund til indførelsen af yderligere restriktioner. Et pres som er ikke-eksisterende:

Er du både corona og fakta resistent?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvad omnicrom angår kan det både være god og skidt nyt. Hvis den er så meget mere smitsom end delta at den udkonkurrere den kan det være skidt hvis den er enten mere eller som mere smitsom bare næsten lige så alvorligt hvad symptomer angår. Omvendt kan det jo også være godt, hvis symptomerne, som det UMIDDELBART ser ud til er milde - og måske mindre farlige end Deltas, så kan det jo potentielt endne med at være godt nyt. Hvis nu man forestillede sig at den var så mildt som en almindelig influenza kunne den jo potentielt ligefrem "blæse" pandemien ud for denne omgang, hvis den udkonkurrerer Delta, som er farligere end tidligere coronavarianter for uvaccinerede.


Hvilket, svjv., ikke er unormalt for denne type vira: at de muterede varianter bliver mildere og mildere.

Men det kræver selvfølgelig mere data ifht. Omicron før dette kan konkluderes.
Hørte godt en af eksperterne fremføre den teori med alle mulige forbehold. Hvis det viser sig at være rigtigt, kan man håbe det blir et endeligt farvel til corona.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 10:18
Et retfærdigt kompromi må være at reservere 89% kapaciteten, vaccinationsraten, i sundhedssektoren til de vaccinerede, de resterende 11% må så bare håbe at der findes en seng til dem.

Dermed skal de vaccinerede ikke lide under de andres valg.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Regeringen bruger presset på sundhedsvæsenet, som grund til indførelsen af yderligere restriktioner. Et pres som er ikke-eksisterende:

Er du både corona og fakta resistent?

Sjovt som den ene overlæge efter den anden, melder ud, at sundhedsvæsenet ikke er presset p.g.a. Covid.

Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke lige så klog som hverken Mette-Mink eller dig, som jo ved bedre end selv sundhedsvæsenet. 🤮


Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 12:30
Sjovt som alle kan sakse en udtalelse her og der og alle vegne, som tilfældigvis lige passer egne holdninger.

Jeg tænker at der er en grund til at de udtalelser ligger steder som FB og andre SoMe.

Der er ingen tvivl om at der er sket fejl i alt det her, og jeg ved ikke nok selv til at udtale mig om mundbind, vaccine og andre krav, men i det jeg ikke selv ved bedre, så stoler jeg på at de danske instanser der rådgiver regeringen er klogere end de der vælger SoMe som deres platform til deres udtalelser, og dermed så stoler jeg på at regeringen agerer og reagerer ud fra det bedste for den danske befolkning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 12:42
Ja det er kedelig drejning Unhappy
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Sjovt som den ene overlæge efter den anden, melder ud, at sundhedsvæsenet ikke er presset p.g.a. Covid.

Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke lige så klog som hverken Mette-Mink eller dig, som jo ved bedre end selv sundhedsvæsenet. 🤮


Og så citerer du en psykiater som udtaler sig om en virussygdom - du kunne lige så godt have spurgt din mor. I øvrigt er manden du citerer mest kendt for at påstå at psykiatriske patienter i virkeligheden kunne være besatte af dæmoner. Jeg vil fremover antage det modsatte af hvad end du påstår. 
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

Et retfærdigt kompromi må være at reservere 89% kapaciteten, vaccinationsraten, i sundhedssektoren til de vaccinerede, de resterende 11% må så bare håbe at der findes en seng til dem.

Dermed skal de vaccinerede ikke lide under de andres valg.

Det er en absolut forkert tankegang. Det giver aldrig mening på den måde at dele patienter op i A og B hold

Samme logik kan jo videreføres til alle patienter, hvor det så står for sundpersonalet at vurdere hvem der er skyld i de nu har brug for behandling. Ud fra den logik skal rygere, overvægtige, skilturister osv smides bagerst i køen.

Når det er sagt, så prioriteres der selvfølgelig hver eneste dag. Står valget mellem 2 patienter der begge har behov for en akut operation, så vurderes det hvem der efter operationen vil leve længst. Det er også den eneste prioritering der giver mening i sundhedssektoren, dvs der vurderes ud fra hvor der kan reddes flest liv/leveår.

Bliver læger pålagt at vurdere udfra en lang række moralske kriterier, så er vi ude i en moralsk gråzone hvor den enkelte læge skal vurdere hvem der mest fortjener behandling og ikke hvor stor gavn behandlingen vil gøre
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Og så citerer du en psykiater som udtaler sig om en virussygdom - du kunne lige så godt have spurgt din mor. I øvrigt er manden du citerer mest kendt for at påstå at psykiatriske patienter i virkeligheden kunne være besatte af dæmoner. Jeg vil fremover antage det modsatte af hvad end du påstår. 




Redigeret af Naiera - 29-November-2021 kl. 13:08
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Sjovt som alle kan sakse en udtalelse her og der og alle vegne, som tilfældigvis lige passer egne holdninger.

Jeg tænker at der er en grund til at de udtalelser ligger steder som FB og andre SoMe.

Der er ingen tvivl om at der er sket fejl i alt det her, og jeg ved ikke nok selv til at udtale mig om mundbind, vaccine og andre krav, men i det jeg ikke selv ved bedre, så stoler jeg på at de danske instanser der rådgiver regeringen er klogere end de der vælger SoMe som deres platform til deres udtalelser, og dermed så stoler jeg på at regeringen agerer og reagerer ud fra det bedste for den danske befolkning.

Nu var den ene læge så på TV2 News i går. Så dér røg dét argument. LOL

Ufatteligt så naive, nogle mennesker er. Ikke uden grund, at nogen bruger betegnelsen "får".
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Sjovt som alle kan sakse en udtalelse her og der og alle vegne, som tilfældigvis lige passer egne holdninger.

Jeg tænker at der er en grund til at de udtalelser ligger steder som FB og andre SoMe.

Der er ingen tvivl om at der er sket fejl i alt det her, og jeg ved ikke nok selv til at udtale mig om mundbind, vaccine og andre krav, men i det jeg ikke selv ved bedre, så stoler jeg på at de danske instanser der rådgiver regeringen er klogere end de der vælger SoMe som deres platform til deres udtalelser, og dermed så stoler jeg på at regeringen agerer og reagerer ud fra det bedste for den danske befolkning.

Nu var den ene læge så på TV2 News i går. Så dér røg dét argument. LOL

Ufatteligt så naive, nogle mennesker er. Ikke uden grund, at nogen bruger betegnelsen "får".
Hvem for uden dig selv tænker du på?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2021 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Sjovt som den ene overlæge efter den anden, melder ud, at sundhedsvæsenet ikke er presset p.g.a. Covid.

Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke lige så klog som hverken Mette-Mink eller dig, som jo ved bedre end selv sundhedsvæsenet. 🤮


Og så citerer du en psykiater som udtaler sig om en virussygdom - du kunne lige så godt have spurgt din mor. I øvrigt er manden du citerer mest kendt for at påstå at psykiatriske patienter i virkeligheden kunne være besatte af dæmoner. Jeg vil fremover antage det modsatte af hvad end du påstår. 

Manden er læge - ikke psykiater! Igen et selvmål fra en naivist.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu