recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye restriktioner på vej 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye restriktioner på vej 

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 17>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 14:36
Helt ærligt kære korsriddere. Slap nu af. Selvfølgelig er det bedst hvis alle bliver vaccineret, men samfund har aldrig overlevet på at flertallet skal undertrykke mindretallet. Staten kan i ganske særlige tilfælde tvinge borgerne til bestemte ting, men så længe truslen fra Corona ikke er større end den er i øjeblikket, så pak dog den afskyelige heksebrænderretorik væk. Det er kraftedeme pinligt at folk der kæfter op om samfundssind ikke fatter at en anden af samfundets grundpiller er at man må tro på hvad man vil og handle derefter. 

Små dumme ting som ikke at få en vaccine, have en religiøs overbevisninger der hæmmer en i at bidrage ligeværdigt til samfundet, folk der ikke gider sortere skrald, folk der insisterer på at fyre i brændeovn, folk der overforbruger stimulanser som alkohol, tobak mm, folk der snyder i SKAT og ofte er selvretfærdige omkring det, folk der chiptuner deres dieselbiler med forurening til følge og folk der absolut skal have en stor firehjulstrækker til bykørsel, og så videre er alt sammen bare noget vi må leve med, hvis vi foretrækker et fungerende frit samfund. Alle de ovennævnte eksempler er noget der ikke er udtryk for samfundssind og nogle af eksemplerne er ikke lovlige, men sådan er det bare hvis vi ikke skal have påbud om at gå i end klædedragter og have stasitårne i hvert andet lyskryds 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 14:52
@slumbert
Det passer vel egentlig meget godt på min holdning også, lige nu er det her ikke bare sort eller hvidt, som en stor del vil gøre det til.


Redigeret af JeTex - 28-November-2021 kl. 14:53
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 14:56
Mindes ikke at nogen i denne tråd har været fortalere for tvang.

Jeg er helt enig med dig i at det ville være bedst, hvis alle der ikke har en medicinsk grund til at lade være, ville hoppe med på vognen.

Mange af de ting du nævner i dit opslag er direkte ulovlige, der findes ikke nogen lov mod at sige nej til vaccine i Danmark. 

Jeg kan ikke se noget galt i at argumentere for at man bør lade sig vaccinere, det er ikke en uvæsentlig debat. Det er det jeg har gjort....
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mindes ikke at nogen i denne tråd har været fortalere for tvang.

Jeg er helt enig med dig i at det ville være bedst, hvis alle der ikke har en medicinsk grund til at lade være, ville hoppe med på vognen.

Mange af de ting du nævner i dit opslag er direkte ulovlige, der findes ikke nogen lov mod at sige nej til vaccine i Danmark. 

Jeg kan ikke se noget galt i at argumentere for at man bør lade sig vaccinere, det er ikke en uvæsentlig debat. Det er det jeg har gjort....

Det handler ikke om at der er fortalere for tvang, man at vi lever i et samfund hvor der ikke er tvang. Det er sgu en af grundpillerne i samfundet og hvis man ikke kan acceptere det og vil tale grimt om, og udskamme dem der træffer andre valg. Kan vi ikke, om ikke respektere hindanden, så i det mindste acceptere hinanden, så rokker man ved en af de vigtigste piller i samfundet.

Det kan så i øvrigt godt være der ikke er noget der har råbt TVANG, men der er vist en del eksempler i denne tråd på at dem der ikke er vaccinerede skal have indskrænket deres rettigheder.

Dertil er der den lidt underlige ting ved at træffe valget. Hvis man er kritisk vælger at blive vaccineret og får bivirkninger, så er det ens egen skyld i forhold til hvis man overlader det til skæbnen, med eventuel smitte og risikoen for bivirkninger. Statistisk er det selvfølgeligt fuldstændigt rationelt at vælge vaccinen.

Det skal siges at jeg synes der i Danmark er blevet gjort et fantastisk stykke arbejde for at bekæmpe Corona
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mindes ikke at nogen i denne tråd har været fortalere for tvang.

Jeg er helt enig med dig i at det ville være bedst, hvis alle der ikke har en medicinsk grund til at lade være, ville hoppe med på vognen.

Mange af de ting du nævner i dit opslag er direkte ulovlige, der findes ikke nogen lov mod at sige nej til vaccine i Danmark. 

Jeg kan ikke se noget galt i at argumentere for at man bør lade sig vaccinere, det er ikke en uvæsentlig debat. Det er det jeg har gjort....
Nu er det ikke lige dig alt er møntet på, men selv i denne tråd kommer der påstande om, at man er en klovn, uden samfundssind, og i det hele taget en underlig klapjagt. Der er ingen endnu der ved, om der ligger kedelige bivirkninger et stykke ude i fremtiden, så forståligt hvis der er usikkerhed. 
Selvfølgelig må du da argumentere for vacciner, men hvorfor vil man ikke i samme grad acceptere folks holdninger til et nej tak. De udskammes både her og fra statsleder, den fremmeste vaccineekspert jvf. linket til interview på DR P1, giver udtryk for, at den skråsikre tilgang til vaccinens lyksaligheder nok er lige i overkanten, og nok ikke en tilrådelig tilgang. Selv ikke eksperterne er enige, fortæller det ikke det meste.
Jeg kan heller ikke forstå, at man er så urolig for de ikke vaccinerede, det må jo være dem der lever livet farligt.


Redigeret af JeTex - 28-November-2021 kl. 15:28
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke lige dig alt er møntet på, men selv i denne tråd kommer der påstande om, at man er en klovn, uden samfundssind, og i det hele taget en underlig klapjagt. Der er ingen endnu der ved, om der ligger kedelige bivirkninger et stykke ude i fremtiden, så forståligt hvis der er usikkerhed. 
Selvfølgelig må du da argumentere for vacciner, men hvorfor vil man ikke i samme grad acceptere folks holdninger til et nej tak. De udskammes både her og fra statsleder, den fremmeste vaccineekspert jvf. linket til interview på DR P1, giver udtryk for, at den skråsikre tilgang til vaccinens lyksaligheder, nok er lige i overkanten og nok ikke en tilrådelig tilgang. Selv ikke eksperterne er enige, fortæller det ikke det meste.
Jeg kan heller ikke forstå, at man er så urolig for de ikke vaccinerede, det må jo være dem der lever livet farligt.


Jeg er urolig fordi de uvaccinrerede, med langt større sandsynlighed end en vaccineret, vil optage en kritisk seng i sundhedsvæsnet. Hvordan de vil behandle deres egen krop er mig uendeligt ligegyldigt. Det er et frit land, under hensyn til det øvrige samfund.

Hvis du er i tvivl om det valide i min argumentation, kan du genlæse det Dahboard SSI offentliggør.

Der er ikke vaccinetvang i Danmark, og det ønsker jeg som udgangspunkt heller ikke. Det må være absolut sidste udvej.

Jeg tror jeg stopper her, vi kommer ikke nogen steder... Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


Jeg er urolig fordi de uvaccinrerede, med langt større sandsynlighed end en vaccineret, vil optage en kritisk seng i sundhedsvæsnet. Hvordan de vil behandle deres egen krop er mig uendeligt ligegyldigt. Det er et frit land, under hensyn til det øvrige samfund.

Hvis du er i tvivl om det valide i min argumentation, kan du genlæse det Dahboard SSI offentliggør.

Der er ikke vaccinetvang i Danmark, og det ønsker jeg som udgangspunkt heller ikke. Det må være absolut sidste udvej.

Jeg tror jeg stopper her, vi kommer ikke nogen steder... Smile

Bekymringen med overbelastning af sundhedsvæsenet er ganske valid og vi har også set i hvor slemt det kan blive i andre lande. Der er bare ikke specielt mange indlagte med Corona i øjeblikket og ikke alle dem der er indlagt ligger der fordi de har Corona. 

Sundhedsvæsenet er hårdt belastet, men det har Corona ikke ændret meget på. En tak fordi du kan argumentere fornuftigt og ikke bare gør det sort/hvidt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke lige dig alt er møntet på, men selv i denne tråd kommer der påstande om, at man er en klovn, uden samfundssind, og i det hele taget en underlig klapjagt. Der er ingen endnu der ved, om der ligger kedelige bivirkninger et stykke ude i fremtiden, så forståligt hvis der er usikkerhed. 
Selvfølgelig må du da argumentere for vacciner, men hvorfor vil man ikke i samme grad acceptere folks holdninger til et nej tak. De udskammes både her og fra statsleder, den fremmeste vaccineekspert jvf. linket til interview på DR P1, giver udtryk for, at den skråsikre tilgang til vaccinens lyksaligheder, nok er lige i overkanten og nok ikke en tilrådelig tilgang. Selv ikke eksperterne er enige, fortæller det ikke det meste.
Jeg kan heller ikke forstå, at man er så urolig for de ikke vaccinerede, det må jo være dem der lever livet farligt.


Jeg er urolig fordi de uvaccinrerede, med langt større sandsynlighed end en vaccineret, vil optage en kritisk seng i sundhedsvæsnet. Hvordan de vil behandle deres egen krop er mig uendeligt ligegyldigt. Det er et frit land, under hensyn til det øvrige samfund.

Hvis du er i tvivl om det valide i min argumentation, kan du genlæse det Dahboard SSI offentliggør.

Der er ikke vaccinetvang i Danmark, og det ønsker jeg som udgangspunkt heller ikke. Det må være absolut sidste udvej.

Jeg tror jeg stopper her, vi kommer ikke nogen steder... Smile

Så fjern de ikke vaccineredes mulighed for indlæggelse, eller prioritet hvis det er Corona relateret.
Så er der en konsekvens på vores handlinger.
Ligeledes bør man naturligvis fjerne de vaccineredes prioritet hvis det er vaccine relateret, da man ellers gør forskel på befolkningen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Helt ærligt kære korsriddere. Slap nu af. Selvfølgelig er det bedst hvis alle bliver vaccineret, men samfund har aldrig overlevet på at flertallet skal undertrykke mindretallet. Staten kan i ganske særlige tilfælde tvinge borgerne til bestemte ting, men så længe truslen fra Corona ikke er større end den er i øjeblikket, så pak dog den afskyelige heksebrænderretorik væk. Det er kraftedeme pinligt at folk der kæfter op om samfundssind ikke fatter at en anden af samfundets grundpiller er at man må tro på hvad man vil og handle derefter. 

Små dumme ting som ikke at få en vaccine, have en religiøs overbevisninger der hæmmer en i at bidrage ligeværdigt til samfundet, folk der ikke gider sortere skrald, folk der insisterer på at fyre i brændeovn, folk der overforbruger stimulanser som alkohol, tobak mm, folk der snyder i SKAT og ofte er selvretfærdige omkring det, folk der chiptuner deres dieselbiler med forurening til følge og folk der absolut skal have en stor firehjulstrækker til bykørsel, og så videre er alt sammen bare noget vi må leve med, hvis vi foretrækker et fungerende frit samfund. Alle de ovennævnte eksempler er noget der ikke er udtryk for samfundssind og nogle af eksemplerne er ikke lovlige, men sådan er det bare hvis vi ikke skal have påbud om at gå i end klædedragter og have stasitårne i hvert andet lyskryds 
Vi har en Pandemi, kan vi ikke holde os til den. Jeg sammenligner ikke vaccinations nægtere med idioter. Jeg tror godt man kan overbevise endnu flere til at det er en god ide at blive vaccineret. For det første gavner det en selv, dernæst gavner det samfundet der kan åbent og igang.

Truslen fra corona ville være kæmpestor hvis vi alle havde en negativ holdning, se bare på Frankrig.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af suk suk skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke lige dig alt er møntet på, men selv i denne tråd kommer der påstande om, at man er en klovn, uden samfundssind, og i det hele taget en underlig klapjagt. Der er ingen endnu der ved, om der ligger kedelige bivirkninger et stykke ude i fremtiden, så forståligt hvis der er usikkerhed. 
Selvfølgelig må du da argumentere for vacciner, men hvorfor vil man ikke i samme grad acceptere folks holdninger til et nej tak. De udskammes både her og fra statsleder, den fremmeste vaccineekspert jvf. linket til interview på DR P1, giver udtryk for, at den skråsikre tilgang til vaccinens lyksaligheder, nok er lige i overkanten og nok ikke en tilrådelig tilgang. Selv ikke eksperterne er enige, fortæller det ikke det meste.
Jeg kan heller ikke forstå, at man er så urolig for de ikke vaccinerede, det må jo være dem der lever livet farligt.


Jeg er urolig fordi de uvaccinrerede, med langt større sandsynlighed end en vaccineret, vil optage en kritisk seng i sundhedsvæsnet. Hvordan de vil behandle deres egen krop er mig uendeligt ligegyldigt. Det er et frit land, under hensyn til det øvrige samfund.

Hvis du er i tvivl om det valide i min argumentation, kan du genlæse det Dahboard SSI offentliggør.

Der er ikke vaccinetvang i Danmark, og det ønsker jeg som udgangspunkt heller ikke. Det må være absolut sidste udvej.

Jeg tror jeg stopper her, vi kommer ikke nogen steder... Smile

Så fjern de ikke vaccineredes mulighed for indlæggelse, eller prioritet hvis det er Corona relateret.
Så er der en konsekvens på vores handlinger.
Ligeledes bør man naturligvis fjerne de vaccineredes prioritet hvis det er vaccine relateret, da man ellers gør forskel på befolkningen.
Jeg diskuterer ikke på det plan Dead
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Vi har en Pandemi, kan vi ikke holde os til den. Jeg sammenligner ikke vaccinations nægtere med idioter. Jeg tror godt man kan overbevise endnu flere til at det er en god ide at blive vaccineret. For det første gavner det en selv, dernæst gavner det samfundet der kan åbent og igang.

Truslen fra corona ville være kæmpestor hvis vi alle havde en negativ holdning, se bare på Frankrig.

Nu bliver der jo nævnt samfundssind, som argument for restriktioner, tvang og så videre. Derfor synes jeg lige man skal tage skyklapperne af og overveje om det nu gavner samfundet med voldsomme restriktioner.

Min kritik var møntet på at folk bliver fornærmede, barnlige og kommunikerer ekstremt negativt og gør debatten sort/hvid. Prøv at kigge baglæns i tråden.

Er debatten sådan så får man ikke overbevist nogen om at tage en vaccine da de forlængst har lukket ørerne
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 17:03
Kan kun tale for mig selv, og jeg nævner samfundssind, i et forsøg på at råbe borgere op, der som udgangspunkt er bange på det personlige plan. Jeg har personligt tillid til myndighedernes anbefalinger.

Det kan da ikke være forkert?! 

Igen nævnes tvang? Det er jo slet ikke på dagsordnen.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu