recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye restriktioner på vej 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye restriktioner på vej 

 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Man har ikke kunnet vise, at mundbind beskytter mod smitte, så nu hævder man i stedet, at mundbind beskytter mod at man smitter andre hvis man selv er syg. Det har man nemlig ikke undersøgt, så der kan man sige hvad man vil. Sandheden er naturligvis, at mundbind er uden virkning og kun bruges til at vise handlekraft fra politikerne. Når smitten så går tilbage af naturlige årsager kan de samme politikere tage æren for det.


Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:59
Lunddal og Slumber.

Jeg har ikke en skid forstand på pasning at Corona patienter. Så det var rent og skært et forslag. Men man må kunnet have fundet en løsning i løbet af det halvandet år som er gået. Det er bare med at tænke ud af boksen.

Jo, jeg tror at China lukkede ret meget ned. Men de fandt alligevel en meget hurtig løsning på at oprette ekstra sengepladser i sportshaller osv. Hvis de kan, så kan vi vel også i Danmark?

De har på flere pressemøder forklaret at de fleste indlagte ikke er særligt syge og derfor hurtigt bliver udskrevet igen. Disse kan måske behandles på de midlertidige steder og de mest syge på hospitalerne. Hvad ved jeg? 
Vi bruger så mange penge på Corona andre steder, så kan vi også bruge nogle penge på en løsning på dette.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvis du har angst for mundbind, så søg hjælp. Der findes dygtige folk derude der kan hjælpe, og hvis du reelt har ubehag og angst ved mundbind, er jeg sikker på at du har andre ting der udløser det - dermed kan terapi hjælpe dig med øget livskvalitet.

Det er urimeligt at du forsøger at pålægge os andre en øget risiko bare fordi du har issues. 

Bingo, en mere som som ingen empati og forståelse har for andre.

Jeg har ikke andre psykiske problemer eller problemer med angst udover at jeg føler mig klemt hvis der er for mange mennesker i f.eks. supermarkederne og man ikke kan bevæge sig(men jeg lever fint med det og undgår helst Bilka og lign). Jeg kan ligeledes heller ikke, li at gå med briller eller solbriller(har jeg aldrig kunnet)
Derfor ville det være tåbeligt at søge yderligere hjælp.
Min far er psykolog og siger at der ikke er andet at gøre end at forsøge at undgå situationerne. Især når jeg ikke har større problemer, som ikke generer i dagligdagen.

Han mener at mange har det som mig og at det ikke er unormalt.

Så alt er fint så længe jeg ikke bliver dikteret til at gå med mundbind eller visir.

Jeg er iøvrigt vaccineret. Går ikke syg rundt i offentligheden, bliver testet regelmæssigt. Spritter af når jeg går ud/ind i butikker. Alle folk er blevet tilbud en vaccine som beskytter ret godt mod alvorlig sygdom og død. Derfor er jeg ikke bange for at smitte folk i supermarkedet.
Hvorfor skal jeg pga. dig have dårlig samvittighed ved at gå rundt i supermarkedet på mandag. Når næsten alle idag går rundt uden?

Lad mig høre om jeg har forstået det ret: 

1) Jeg er ikke empatisk fordi jeg synes det er urimeligt at du, grundet personlige problemer som du ikke ønsker at afhjælpe, nægter mundbind?
2) Du er empatisk, når du kræver at ALLE ANDRE skal acceptere en øget risiko fordi du har det stramt med mundbind?

Altså bare så jeg er sikker på at jeg forstår hvordan det der empati og forståelse virker.....
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:


Det er urimeligt at du forsøger at pålægge os andre en øget risiko bare fordi du har issues. 



Går du også og fortæller det til dem der feks ikke vil vaccineres ?

Det kommer an på hvorfor. Visse kan ikke tåle det og frarådes vaccinen af egen læge.Dem har jeg stor forståelse for ikke bliver vaccineret. Ligeledes dem som vaccinen ikke er godkendt for.

Dem der ikke har en dokumenteret medicinsk årsag til ikke at lade sig vaccinere - dem fortæller jeg det samme. En del af årsagen til at vi nu, igen, skal lukke ned er den samlede stand af tåbelige sølvpapirshatte, der gladeligt fylder sig med alt muligt lort (forarbejdet mad, tobak, kosttilskud, you name it) uden at ane indholdet af det eller langtidskonsekvenserne deraf, mens de nægter vaccinen "fordi de ikke ved hvad der er i den".....

Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Lad mig høre om jeg har forstået det ret: 

1) Jeg er ikke empatisk fordi jeg synes det er urimeligt at du, grundet personlige problemer som du ikke ønsker at afhjælpe, nægter mundbind?
2) Du er empatisk, når du kræver at ALLE ANDRE skal acceptere en øget risiko fordi du har det stramt med mundbind?

Altså bare så jeg er sikker på at jeg forstår hvordan det der empati og forståelse virker.....

Hold fast hvor jeg synes du er flabet.

Jeg har siddet hjemme og arbejdet de sidste 2 vintre, været isoleret fra alle venner og bekendte, samtidig med mine børn på 10 og 13 år, som jeg skulle hjælpe med deres hjemmeskole, passe datteren 3år (ihvertfald vinter 2020), samtidig med at jeg skulle passe mit eget arbejde. Det er ret deprimerende skal jeg hilse at sige, når man ikke må se nogle mennesker. Konen skulle passe jobbet på sygehuset. Jeg er vaccineret, spritter af hver gang jeg går ud/ind af butikker og alle de andre forebyggende råd. Den ældste af drengene har fået Corona vaccine. Den yngste har fået influenza vaccine, som regeringen anbefaler. Jeg følger alle rådene fra regeringen til punkt og prikke for at vi kan komme bedst muligt igennem Coronaen. 

Jeg er ked af at sige det. Men det er sgu ikke mig du kan klandre for at "trække" epidemien. 
Trods jeg ikke kan holde til at gå med mundbind. 
I starten holdte jeg mig væk fra alle steder hvor det krævede mundbind. Sådan kan man bare ikke blive ved med at leve.

Jeg ville ønske at alle havde gensidig respekt for hinanden.  


Redigeret af MortenBC - 25-November-2021 kl. 12:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

En del af årsagen til at vi nu, igen, skal lukke ned er den samlede stand af tåbelige sølvpapirshatte, der gladeligt fylder sig med alt muligt lort (forarbejdet mad, tobak, kosttilskud, you name it) uden at ane indholdet af det eller langtidskonsekvenserne deraf, mens de nægter vaccinen "fordi de ikke ved hvad der er i den"...


Hvilket i øvrigt bare er et tåbeligt argument de har læst på Facebook. Det er meget nemt at finde ud af, hvad der er i vaccinerne.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Hold fast hvor jeg synes du er flabet.

Det synes jeg også det er, når man bare skriver at man gladeligt tilsidesætter folks helbred, fordi man ikke kan lide mundbind, og ikke tror på effekten.

Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Jeg har siddet hjemme og arbejdet de sidste 2 vintre, været isoleret fra alle venner og bekendte, samtidig med mine børn på 10 og 13 år, som jeg skulle hjælpe med deres hjemmeskole, passe datteren 3år (ihvertfald vinter 2020), samtidig med at jeg skulle passe mit eget arbejde. Det er ret deprimerende skal jeg hilse at sige, når man ikke må se nogle mennesker. Konen skulle passe jobbet på sygehuset. Jeg er vaccineret, spritter af hver gang jeg går ud/ind af bustikker og alle de andre forebyggende råd. Den ældste af drengene har fået Corona vaccine. Den yngste har fået influenza vaccine, som regeringen anbefaler. Jeg følger alle rådene fra regeringen til punkt og prikke for at vi kan komme bedst muligt igennem Coronaen. 

Her er nok den egentlige forklaring, som du ikke kom med til at starte med. Her gik du bare på at du ikke kunne lide mundbind, og at du ikke mente det havde effekt. Det reagerede jeg på. 

Men så forstår jeg ikke hvorfor du ikke mener at der er behov at søge hjælp for det? For mig at se er din frygt for mundbind ret invaliderende. Det ville jeg ikke acceptere, når der findes terapi der måske kan reducere dit ubehag. Det håber jeg virkelig at du vil undersøge.

Sidst findes der "Fritaget mundbind" badges som kan bruges af netop folk der har det som dig. Det fritager dig for mundbind, og giver dig fuld bevægelsesfrihed:
https://www.sst.dk/da/nyheder/2021/nogle-personer-kan-ikke-bruge-mundbind-og-det-er-ikke-altid-synligt-hvorfor

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:09
MortenBC@ Du hopper over i en offerrolle. Ret ryggen og gå i supermarkedet uden mundbind, det er faktisk tilladt hvis man har problemer fysisk eller psykisk med det. Jeg har selv prøvet at “glemme” mundbindet flere gange under sidste omgang, og ja folk kiggede men sagde ikke noget da jeg bare smilede til dem. De har da regnet med at jeg bare havde lov til at gå uden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Her er nok den egentlige forklaring, som du ikke kom med til at starte med. Her gik du bare på at du ikke kunne lide mundbind, og at du ikke mente det havde effekt. Det reagerede jeg på. 

Men så forstår jeg ikke hvorfor du ikke mener at der er behov at søge hjælp for det? For mig at se er din frygt for mundbind ret invaliderende. Det ville jeg ikke acceptere, når der findes terapi der måske kan reducere dit ubehag. Det håber jeg virkelig at du vil undersøge.

Sidst findes der "Fritaget mundbind" badges som kan bruges af netop folk der har det som dig. Det fritager dig for mundbind, og giver dig fuld bevægelsesfrihed:

Jeg har heller ikke en store fidus til mundbindene i supermarkeder, jeg tror kun på at de har en effekt hvis man er tæt på folk f.eks. i offentlig transport. Men jeg cykler eller tager bilen i stedet :-) Så er der også mere luft til dem som er tvunget til offentlig transport.

Jeg har faktisk haft fat i min læge for at få en lægeerklæring på at jeg kunne blive fritaget, men han oplyste om en lignende side som dig og at det ikke var nødvendigt med en lægeerklæring og jeg nåede også at få et "fritaget for mundbind" skilt lige inden mundbind i supermarkederne blev droppet igen i foråret. Så jeg fik det ikke afprøvet.

Men hold fast det giver nemt diskutioner uden skilt i hvertfald. Så mange at man ikke magter det.


Redigeret af MortenBC - 25-November-2021 kl. 13:44
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

MortenBC@ Du hopper over i en offerrolle. Ret ryggen og gå i supermarkedet uden mundbind, det er faktisk tilladt hvis man har problemer fysisk eller psykisk med det. Jeg har selv prøvet at “glemme” mundbindet flere gange under sidste omgang, og ja folk kiggede men sagde ikke noget da jeg bare smilede til dem. De har da regnet med at jeg bare havde lov til at gå uden.

Det vil jeg prøve. Er spændt på hvordan det går med batch på. Hvis de ender med at vedtage mundbindskravet.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Jeg har heller ikke en store fidus til mundbindene i supermarkeder, jeg tror kun på at de har en effekt hvis man er tæt på folk f.eks. i offentlig transport

I din situation synes jeg ikke at du skal skilte med denne holdning. Den ender med at blive dominerende i forhold til din maske angst.
Jeg tror bare jeg ville melde ud "Hey - jeg får angst af masker, så jeg synes det er nedern at vi skal have det på". Ikke pakke det ind i alt muligt trodsighed mod bedrevidende. 

Oprindeligt skrevet af MortenBC MortenBC skrev:

Men hold fast det giver nemt diskutioner uden skilt i hvertfald. Så mange at man ikke magter det.

Prøv at gå med badge - og hvis du stadig får skæve blikke så må du bare leve med det. Du er en voksen mand - jeg er sikker på du kan klare det.
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 14:37
Det vil jeg prøve. 

Ja mon ikke jeg overlever.

Jeg tror som du siger at keg bare jeg vil forklare at jeg har angst og henvise til SST hvis der bliver problemer. Der er ingen grund til at indgå i en diskussion som du siger :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu