recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billeder fra PC -TV via Cromecast?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billeder fra PC -TV via Cromecast?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billeder fra PC -TV via Cromecast?
    Sendt: 24-November-2021 kl. 14:24
Hej ,mit problem er  at jeg har mange billeder på min PC som ligger i  D/ billeder mappen,som jeg gerne vil se på mit Tv via Cromecast, når jeg prøver at se opsætningen i cromecast ,bliver jeg ledt til Google Foto, her virker mapperne uoverskuelige,og jeg skal bruge mobil for at caste, Findes der ikke en måde at se dem uden at skulle over Google Foto og Mobilen?

Jeg troede at når det var samme netværk at Cromecast kunne vise dem uden PC var tændt?



MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Hej ,mit problem er  at jeg har mange billeder på min PC som ligger i  D/ billeder mappen,som jeg gerne vil se på mit Tv via Cromecast, når jeg prøver at se opsætningen i cromecast ,bliver jeg ledt til Google Foto, her virker mapperne uoverskuelige,og jeg skal bruge mobil for at caste, Findes der ikke en måde at se dem uden at skulle over Google Foto og Mobilen?

Jeg troede at når det var samme netværk at Cromecast kunne vise dem uden PC var tændt?

 TV er et Panasonic Plasma 50 tommer snart 10 år gammelt.

MVH Frank Pedersen

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 15:24

Hej.

Du skriver ikke om det Plasma TV kan sluttes til dit hjemme netværk?

Men her er et link til 'Casting Photos to TV via Chromecast'


Det beskriver hvad der er muligt med en Chromecast, og lidt om hvad der ikke er muligt.

Hilsen Carsten.
 

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 18:23
Hvordan sluttes ,der sidder jo en cromecast der via HDMI , er forbundet med nettet via min boks fra Yousee?

Men vil læse .

Skimmede lige ham Anders Ivrig har de samme problemer som jeg , men så lige at Cromecast kun virker med Crome, det vidste jeg ikke ,men Google foto er elendig til at vise Billeder som jeg ønsker, kunne i går i hvert fald ikke pause eller forlænge tidsintervallet billeder vises i .



Redigeret af folp - 24-November-2021 kl. 18:29
MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 18:38
Rettelse, Cromecast forbinder via HDMI med Tvet,  derfor må Cromecasten der er på nettet jo være mit Tvs forbindelse til nettet skulle jeg så ikke kunne se billeder uden PC er tændt?

 
MVH Frank Pedersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 18:54
 CC henter billederne fra den enhed hvor de er lagret, er enheden slukket kan der ikke hentes noget. De kan også ligges på en USB enhed og vises på TVet på den måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:23
tak for svar begge ,og Radiomanden ,det er ikke en løsning jeg ønsker, Og linket csell sendte ,er for mig lige så uforståeligt som dem der skrev det oprindeligt, Der er ikke i Crome noget addon der hedder Crome cast jeg kan installere, og han talte om en udvidelse, jeg finder den ikke ,så må prøve senere.

Crome foreslår andre addons til at caste billeder, som jeg ikke kender.

MVH Frank Pedersen

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jeg troede at når det var samme netværk at Cromecast kunne vise dem uden PC var tændt?


Hvis billederne er på harddisken på din computer, skal computeren være tændt før det fungerer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:39
 Måske ikke det ønskede med en USB enhed, men det virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 20:39
Hej.

Du skrev i dit første indlæg, at du har nogle billeder der ligger i  D/ billeder mappen.

Kan du ikke fortælle os hvilken enhed D/ billeder er på?

Kan det være en ekstra harddisk inde i din PC?
Eller måske en ekstern enhed. Hvis det er en ekstern enhed, hvor der den så tilsluttet?

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 20:57
Der er en en anden mulighed. Hvis du installerer enten plex eller emby Media server(gratis til dit formål) på din computer så kan du pege mod mappen af dine billeder og bruge plex player eller emby player, til at caste billederne op på tv'et
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 06:56
I skal alle have tak form svarene, USB ja men allerede nu er der over 50GB så skal være en stor USB men vil prøve med lidt billeder, Enheden D er en intern M2 SSD i min PC,og ja har prøvet lidt med PLEX som jeg i forvejen bruger til mine gamle hjemmevideoer.Heller ikke her får jeg ønsket resultat, jeg må se i øjnene at få mulighed for at se billeder som jeg kan på skærmen på min PC virker svært.
MVH Frank Pedersen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu