recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg fået korrekt svar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har jeg fået korrekt svar?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg fået korrekt svar?
    Sendt: 25-November-2021 kl. 10:20
Jeg stillede forleden Stofas kundeservice følgende spørgsmål:

"I forbindelse med Stofas fremtidige overgang fra coax til fiber ønsker jeg fortsat at modtage mit TV signal som DVB-C.  Jeg kan forstå, at det kræver en boks/converter, der converterer  ethernet signalet om til DVB-C.

  1. Hvad hedder sådan en boks/converter helt nøjagtig (fabrikat og modelnummer)? Og har i eventuelt et link til den?
  2. Vil det kræve en hurtigere internetforbindelse end min nuværende 4 Mb/s?"

I dag har jeg så modtaget følgende svar:

"1. For at convertere dit signal når du kommer over på fiber skal bruge det der hedder en F-connector.

Kan du se her: https://www.av-connection.dk/?PGr=14774

Den skal skrues op i fiberboksen, så tilslutter du dit antennekabel her til, så har du et DVB-C signal.

Du kan ikke convertere dit ethernet kabel om til DVB-C signal desværre.

2. Ja det vil som minimum kræve en 30/30Mbit."

Jeg synes det lyder alt for simpelt med en F-connector, og hvis signalet allerede er DVB-C, hvorfor kræver det så en hurtigere internetforbindelse?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:55
Hvorfor lyder det for simpel ?
Det betyder jo bare at den fiberboks de monterer har det indbygget, det har min 10 år gamle Cambridge fiberboks feks
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 10:55
Fiberboksen spytter et DVB-C-signal ud, så du skal blot koble et antennekabel på.

Det med minimum 30/30... Det handler om noget andet, da DVB-C ikke bæres af internetsignalet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Det betyder jo bare at den fiberboks de monterer har det indbygget, det har min 10 år gamle Cambridge fiberboks feks


Har du et modelnummer eller link til din Cambridge fiberboks?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det med minimum 30/30... Det handler om noget andet, da DVB-C ikke bæres af internetsignalet.


Det forstår jeg meget bedre, det vil sige at jeg ikke har fået korrekt svar  fra StofaCry.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:12
Det kan være, at 30/30 er deres laveste hastighed på fiber... Dvs. svaret kan godt være korrekt, men konteksten er en anden. :-)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Det betyder jo bare at den fiberboks de monterer har det indbygget, det har min 10 år gamle Cambridge fiberboks feks


Har du et modelnummer eller link til din Cambridge fiberboks?

Flemming



https://umbraco.fibia.dk/media/2542/fiberboks-cambridge.pdf

Jeg tvivler meget på at det er sådan en du får monteret
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Det betyder jo bare at den fiberboks de monterer har det indbygget, det har min 10 år gamle Cambridge fiberboks feks


Har du et modelnummer eller link til din Cambridge fiberboks?

Flemming




Jeg tvivler meget på at det er sådan en du får monteret


Naturligvis ikke, hvis modellen er 10 år gammel. Det er mere for at se tilslutningsmulighederne.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fiberboksen spytter et DVB-C-signal ud, så du skal blot koble et antennekabel på.

Det med minimum 30/30... Det handler om noget andet, da DVB-C ikke bæres af internetsignalet.


Hvad skulle så bære dvb-c siganlet?

Naturligvis bærer internet signalet tv signalet, fiberboksen modtager fiber ind og har så en ethernet og dvb-c ud.

DVB-C signalet fra f-connector stikket tager kapacitet på fiberen, nok derfor der er krav om 30/30
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvad skulle så bære dvb-c siganlet?

Naturligvis bærer internet signalet tv signalet, fiberboksen modtager fiber ind og har så en ethernet og dvb-c ud.

DVB-C signalet fra f-connector stikket tager kapacitet på fiberen, nok derfor der er krav om 30/30


DVB-C bliver båret af en separat (analog) bølgelængde i fiberen.

Der sidder ikke en QAM-modulator i sådan en fiberboks, så ip til dvb-c kan ikke lade sig gøre.


Redigeret af bubbleboy - 25-November-2021 kl. 12:13
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:16
Jeg kan forstå der er lidt forvirring omkring dette. Spændt på hvad det munder ud i når jeg engang når dertil.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 13:25
Ud over den manglende QAM-modulator, så kan du overveje om det ellers giver mening... Hvis vi siger, at en tv-kanal i gennemsnit fylder 8 Mbit/s, så bliver det et ret trist DVB-C-signal, hvis tv-kanalerne tilsammen ikke må fylde mere end 30 Mbit/s.


Redigeret af bubbleboy - 25-November-2021 kl. 13:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu