recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X7 lav lysstyrke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X7 lav lysstyrke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC X7 lav lysstyrke
    Sendt: 25-November-2021 kl. 10:50
Hejsa derude,

jeg har brugt købt en JVC D-ILA X7,
det viser sig at den slet ikke giver nok lys fra sig, kun ca 2.8 nits hvor den skal give 30-40 stykker.

Der er ikke nogen misfarvninger, kabler og signalkilde er forsøgt skiftet, det popper ikke og der er ingen blink.

ifølge menu har pære kun 200 timer på sig.

Hvad er vejen frem, det er oplagt at sætte en ny pære i, men modsat kan det også være 2-3000kr ud af vinduet.

Jeg bor i svendborg hvis nogen har en anden pære at teste med,
foreslag er velkomne.
Mvh Bo
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:43
Jeg erfarede tidligere i år, at de lamper (til X3, 7, 9, X30, 70 og 90) JVC sælger for tiden har meget lav lysstyrke. Om den du har er en af dem ved jeg ikke, men hvis det er en lampe der er købt indenfor det sidste års tid, så kan dét være forklaringen.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:53
ja jeg så lige din X30 post fra 2019,
meget lav, er det under 10% af fuld styrke ?
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 11:56
lampen er iøvrigt ældre end det
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:03
ved du om hvis jeg piller lampen ud, om det kan ses på den om den er dårlig eller degraderet ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:03
Så er det nok ikke dét der er problemet.

Det med de dårlige lamper fra JVC er noget jeg erfarede tidligere i år. 2019 er for tidligt.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 16:06
Det kan være ballasten
Min fire år gamle X5000 gik megamørk i går med næsten ny pære
Har tidligere været i kontakt med forskellige teknisk kyndige, så på min er det klart ballasten
Sender den til reparation, kommer til at koste kassen
Kassen er lig omkring 7K

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu