recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Auto kalibrering af LG c1 hvilket udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auto kalibrering af LG c1 hvilket udstyr?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 12:23
jeg har 5 LG tv som jeg vil kalibrere, og som jeg har forstået det, sidder der en test generator i de tv jeg har cx og c1 oled!
Og så tænker jeg at nørde lidt med det fremover. 

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 11:39
Hvis det er fordi du gerne vil nørde det fremadrettet lyder det som en fin idé

Men for 1 enkelt tv vil jeg anbefale dig "bare" at bestille en professionel kalibrering af en som allerede har investeret i udstyret. (det er ikke billigt, hvis det skal være ordentligt)

En pro video generator som kan HDR og Dolby Vision koster lige under 10K - kan dog ikke huske hvad prisen er på kamera'erne.

Jeg har fået kalibreret alle mine TV af TV-kalibrering.dk og det er virkelig pengene værd. 
Søg evt på BOTF TV Kalibrering, så burde der komme lidt video frem på YouTube, da han var forbi sidst.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 09:59
Jeg overvejer at købe en licens til autokalibrering af LG tv fra Calman. Er der nogen der kan hjælpe med hvilket udstyr man skal bruge Spyder eller X-rite, og hvilke modeller der kan kalibrerer hdr også.

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu