recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cd afspilning fra PC til Reciever kvalitet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cd afspilning fra PC til Reciever kvalitet.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cd afspilning fra PC til Reciever kvalitet.
    Sendt: 30-November-2021 kl. 16:30
Jeg har nu en del af mine CDer på PC i kvalitet MP3 ,højeste kvalitet.

Har anskaffet en Maranz NR1200 Reciever,nu har jeg prøvet trådløst at afspille disse  på den Maranz,og helt ærligt ,det er en miserabel kvalitet ,er det hvad der kan forventes ?

Der er ikke noget galt med Bluray ,Dab+ kanaler ,Tvet  eller afspille fra en CD afspiller.

Afspiller de MP3 filer via Tablet eller mobil.


MVH Frank Pedersen

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Afspiller de MP3 filer via Tablet eller mobil.


Via Bluetooth formoder jeg......det er nok der det går galt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 18:13
Jae ,det var jo derfor at jeg ville have mine CDer på  Pc,så jeg kan afspille dem til flere forskellige kilder, men her lyder det virkeligt slemt,desværre.

MVH Frank Pedersen

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 19:21
For det første har du komprimeret din CD idet du har rippet dem til mp3.
Hvad program har du brugt til det?
Hvad bitrate er de gemt i (nej, “højeste” tæller ikke, det kan alle programmer påstå)?
Hvorfor har du ikke rippet til FLAC?
Hvordan afspiller du med din telefon?
Bruger du Bluetooth eller wifi (heos eller AirPlay)?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 19:35
Nej ikke komprimeret.

Windows Media Player.

320 kbps.

FLAC ja godt spørgsmål ,har nok fra start ikke ses muligheden.

Bruger VLC Media player ,på Mobilen.

finder filerne på intern mappe der (musik)  aktiverer Cd .

MVH Frank Pedersen

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Afspiller de MP3 filer via Tablet eller mobil.

Hej.

Hvordan lyser de samme filer hvis du afspiller dem fra din PC?

Hvad er forskellen på afspilning fra PC og Tablet/mobil?

Er den ene kablet og Tablet/mobil WiFi eller Bluetooth?

osv.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Nej ikke komprimeret.
Windows Media Player.
320 kbps.

Jo, så er det komprimeret.

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Bruger VLC Media player ,på Mobilen.
finder filerne på intern mappe der (musik)  aktiverer Cd .


Og forbinder til radio via bluetooth?

Hvordan styrer du volumen, når du afspiller?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 21:31
Du skal måske forsøge at afspille via HEOS. 


320 kbps er ikke lossless, men det lyder ikke dårligt og det er slet sikkert du har et anlæg der kan formidle forskellen mellem 320 kbps og lossless
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 07:09
Kigger lige på det senere tak.

MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 08:02
Til csell,

når jeg afspiller  på min PC lyder det så godt som der kan forventes med 2 små højttalere stående ved skærmen, 


Hvis jeg afspiller på mit TV via Cromecast og caster til TV lyder det også så godt som det kan forventes ,her havde jeg kablet adgang til min tidligere forstærker,og kunne så afspille den måde ,besværligt men lyden var da som hvis jeg havde en cd i Cdafspiller ,altså god, nu hvor jeg med ny Reciever afspiller direkte fra Tablet til Reciever ,lyder det ad h til det må så være måden signalet kommer frem der er galt med, jeg vil prøve lidt forskelligt i dag bl a FLAX.

Jeg er bange for jeg ikke har styr på de forskellige måder der kan afspilles på.

og slumbert, 
HEOS tjekkede jeg kortvarigt i går, ikke med succes, men prøver videre.

Anlægges før Var Onkyo Reciever og store gulvhøjttalere fra F3 Lyd  kaldet Trapez.






Redigeret af folp - 01-December-2021 kl. 08:03
MVH Frank Pedersen

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 08:14
320 Kbps MP3 er stadig lossy komprimmeret.
Rip til FLAC i stedet for mp3 hvis du vil have et lossless rip.

Undgå for alt i verdenen BluTooth ifbm afspilningen, da det også er voldsomt komprimmeret uanset hvilken fil du afspiller.

Brug i stedet HDMI ifbm afspining fra/på PC'en og brug allerhelst en afspiller der kan benytte Exclusive audio output (WASAPI Exclusive) så afspilningen bliver bit-perfect i stedet for at både mixes og sandsynligvis også resamples. 

HEOS kan du også med fordel kigge på, så deles dine filer af PC'en og det er selve din reciever afspiller dem bit-perfekt. (Du skal så navigere filerne på din reciever)

Redigeret af TBC1 - 01-December-2021 kl. 08:44
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Til csell,
 nu hvor jeg med ny Reciever afspiller direkte fra Tablet til Reciever ,lyder det ad h til det må så være måden signalet kommer frem der er galt med, jeg vil prøve lidt forskelligt i dag bl a FLAX.

Hej.

Jeg tænker på om du har et setup hvor lyden vender ude i Tableten?

Om du i Tablettens afspiller peger på et katalog på din PC, og hvor du først via WiFi overfører lyden fra PC til Tablet.

Og at du dernæst overfører lyden fra Tabletten til Receiver via samme WiFi eller Bluetooth?

Du kan prøve at ligge en eller to lydfiler ud på Tablettens hukommelse og afspille dem på Receiveren?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 01-December-2021 kl. 08:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu