recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV m dobbelt tuner ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV m dobbelt tuner ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

det skulle være et "kinderæg" - 3-i-1 med hhv. mulighed for FlowTV, PVR (2 tuner) & Streaming 

Hej.

Jeg har en gang imellem set Android bokse med en enkelt tuner. Men ingen mulighed for at optage.
Så jeg må desværre sige, at jeg tror, at du er for tidlig use med dit ønske om 'et "kinderæg" - 
3-i-1 med hhv. mulighed for FlowTV, PVR (2 tuner) & Streaming'.

Jeg mener at FlowTV med mulighed for optagelse er en måde at se TV på. Og at streaming med mulighed for ON Demand visning, eller visning fra Arkiv er en anden måde at se TV på. Og at fabrikkerne af historiske grunde, enten laver udstyr til det ene eller det andet. Så jeg vil foreslå at bruge 2-3 forskellige enheder  for at dække dine ønsker.

Men først vil jeg gerne spørge om Optagelse på en PC med 7x hastighed og sene visning på dit TV vil kunne dække dit behov for to tunere?

Hvis ja, vil jeg foreslå dig at kigge på TV4Ever, som er et gratis Windows program. Det er en udvidelse (Expension) til Chrome browseren.


Optagelserne kan så bagefter afspilles på TV'et, enten via netværket eller en ekstern USB Harddisk.

Hilsen Carsten.
 
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2021 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

:D Prøv at se p et udgået produkt :D good one ,,, :D

Panasonic er nok en af de få som har twin tuner, så prøv at besøge Panasonic hjemmesiden, hvor du kan finde både Oled og Led tv i den størrelse du efterspørger


eller eksempelvis NB Radio i Roskilde


Der er selvfølgelig andre forretninger som forhandler Panasonic tv
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2021 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

Hey

Prøver at finde TV med dobbelt tuner - så jeg kan optage én kanal og se en anden. 

Jeg har pt. en gammel Samsung DB-HDD recorder - som er ved at dø langsomt :-(  

Er der nogen af jer, der sådan lige kan komme i tanke om noget - sådan i området 40-50"-ish? 


A
Jeg mener at Panasonic med deres OLED JZ1000 og deres Led JX 940 serien har twin tuner og findes hvis nok ned til 48/ 49" 

Edit: en hurtig google søgning på JZ1000:

Twin Triple Tuner: 2 stk. DVB-T/T2 (Boxer HD godkendt), 2 stk. DVB-C (YouSee og Stofa godkendt) og 2 stk. DVB-S/S2 (Canal Digital og Viasat godkendt) TV tunere alle med MPEG2 og MPEG4. Dette giver mulighed for at dele skærmbilledet, så der kan vises 2 TV programmer samtidig. Der kan også vises 1 TV kanal, alt imens man zapper imellem de andre TV kanaler, der så vises i et mindre billede med information om den igangværende udsendelsen.  

Der kan ligeledes optages 2 TV programmer samtidig (kræver USB 3.0 harddisk). Eller visning af 1 TV kanal på selve TV´et, samtidig med en anden TV kanal streames til en smartphone, tablet eller et andet TV (kræver DLNA eller Panasonic Cloud). Derudover kan der vises 1 TV kanal, imens der optages fra en anden TV kanal.

Rewind Live TV funktionen gør det muligt at pause live TV (kræver USB 3.0 harddisk).

https://www.lyd-billed.dk/panasonic-tx-48jz1000e-24237/

Mener at mit gamle LG oled C9 havde twin tuner, benyttet det dog aldrig, og det kan sikkert findes brugt til fornuftige penge, men nok ikke mindre end 55"



Redigeret af Potter - 03-December-2021 kl. 09:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2021 kl. 09:23
Jeg kører med sidste gen Panasonic plasma TV som har dobbelt tuner. Deres nye OLED modeller har ligeledes dobbelt tuner, så jeg kan uden tvivl godt anbefale en løsning fra Panasonic. f.eks JZ1000 som nævnes overfor. 

Selve softwaren er der ikke sket særlig meget med siden plasma tiden, men det fungere, og man går bare i TV guiden og vælger de programmer som skal optages. Der mange andre producenter som har dobbelt tunere men kun slot til ét TV-kort og det er et problem hvis man modtager yousee bland selv f.eks. 

Dog skal man være OBS på at Panasonic ikke har det største udvalg af apps. Der er dog netflix :) Men skal man have alle apps, så er man nødt til at tilkøbe en streaming box, eller en chromecast. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2021 kl. 09:41
Men som tidligere nævnt er det en meget dyr løsning i forhold til en boks.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu