recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træt af overbos subwoofer -  forslag ønskes 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTræt af overbos subwoofer - forslag ønskes 

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Emne: Træt af overbos subwoofer - forslag ønskes 
    Sendt: 02-December-2021 kl. 18:53
Hey

Har den der type overbo som er ligeglad med andre og er af den opfattelse at man i en lejlighed bare kan lade sig subwoofer brage derudaf uden at tage hensyn til andre. Dialog hjælper intet desværre. 

Min plan er løbende “opdragelse”. Jeg har et par forskellige ideeer. Enten sådan en højtaler du sætter på en flade så den omdannes til højtaler (loftet). Ellers noget subwoofer som jeg sætter ovenpå et skab som kan sende bølgerne opad. Men hvordan skal det laves i praksis så der kommer flest “bølger” opad og ikk så meget ud i lejligheden. Det med højtaleren der omdanner loftet til højtaler ved jeg ikke om er lige så effektivt som subwooferen?

Det er selvfølgelig vigtigt at jeg får valgt den løsning der kan hjælpe med at “opdrage” mest muligt. Jeg vil efterfølgende lave løsningen så jeg kan starte den når jeg ikke selv er hjemme og de er hjemme og gerne vil slappe af 😊 

Det er selvfølgelig lidt besværligt at det er en overbo og ikke underbo.

På forhånd tak for ideer og input 😉 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 18:57
Bas går igennem ALT... Er det så ikke bare, at skrue op?

Har du prøvet at kontakte udlejer, når nu ikke andet virker?

Bor du i ungdomsbolig, så kan det være bedst at flytte til noget andet. Dette gjorde jeg, da der ALTID var larm, da jeg boede i ungdomsbolig. Det var øv, fordi selve lejligheden ikke fejlede noget.


Redigeret af mnielsen - 02-December-2021 kl. 19:06
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 19:11
Det kunne nu være rart at jeg kunne dirigere bølgerne opad så det ikke generede underboen så meget… 

Tænker ikke det er muligt at flytte - går mere ind for at forsøge at opdrage dem ved at de skal høre dunken når de gerne vil slappe sf osv 😊 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Det kunne nu være rart at jeg kunne dirigere bølgerne opad så det ikke generede underboen så meget… 

Tænker ikke det er muligt at flytte - går mere ind for at forsøge at opdrage dem ved at de skal høre dunken når de gerne vil slappe sf osv 😊 

Det bliver nok ikke nemt, at undgå at underboen bliver generet... Hvad så at kontakte udlejer/vicevært? Er det prøvet?? Hvis ja, så prøv igen, igen, og igen.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 19:33
Selv hvis det er ejerbolig kan man godt med tilstrækkelig mange skriftlige advarsler fra ejerforeningens advokat og en civil stævning få folk til at komme på andre tanker.
.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1946
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 19:43
Såvel som man gerne vil undgå tilkobling af højttalere til sit gulv, så kan man vel skrue sub'en godt fast til loftet så det spiller med. Det bliver hverken nemt eller kønt, men det burde sørge for mest mulig resonans opad. Men... snak dog med ham først
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:14
Hvis du skal genere tilbage, så spænd en butt kicker op i loftet, den "spiller" kun bas 😉 Hvis det var mig som blev genereret af en nabo, så havde jeg nok fyret et konfettirør ind igennem deres brevsprække 🤣

Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:23

Jeg havde gjort noget helt andet. 

Du har en overbo der elsker bulder og brag og det går ikke væk selv om du larmer den anden vej. 
Overvej i stedet hvordan du kan hjælpe ham med at få afløb for bulder og brag mens du ikke er hjemme. 

Gør som jeg gjorde med min underbo dengang jeg boede i lejlighed med store subs. Gå op og anerkend det behov han har. Fortæl at der er tidspunkter når du er hjemme hvor du har behov for ro og fred, men at du fremover vil skrive når du selv er ude om aftenen og der er "fri bane" til bas og film. 

Hvis du giver ham nogle fripas til larm kan du også bedre bede om ro på andre tidspunkter 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:39
Glem det der med at larme som hævn. Han skruer sikker bare selv op og den tilgang kommer til at genere resten af opgangen.

Foreslå ham at han stiller den på en flise og noget dæmpemateriale.

Subwoofere kan være noget lort at placere, så det kan nemt være at den ikke lyder så højt i hans egen lejlighed og han vil blive overrasket over hvor meget den larmer i din. Har du inviteret ham ned, så han kan høre hvor meget det larmer hos dig?


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvis du skal genere tilbage, så spænd en butt kicker op i loftet, den "spiller" kun bas 😉 Hvis det var mig som blev genereret af en nabo, så havde jeg nok fyret et konfettirør ind igennem deres brevsprække 🤣

Frank 

Hvad er det? hehe
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Glem det der med at larme som hævn. Han skruer sikker bare selv op og den tilgang kommer til at genere resten af opgangen.

Foreslå ham at han stiller den på en flise og noget dæmpemateriale.

Subwoofere kan være noget lort at placere, så det kan nemt være at den ikke lyder så højt i hans egen lejlighed og han vil blive overrasket over hvor meget den larmer i din. Har du inviteret ham ned, så han kan høre hvor meget det larmer hos dig?



Det har jeg forsøgt - men det er håbløst. Det er de ligeglad med - de mener de også skal være der og er ligeglade med andre..
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 21:56
Butt kicker :
https://youtu.be/ady5fjbbMgI
Konfettirør :

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu