recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til Dropbox - findes det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ til Dropbox - findes det

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ til Dropbox - findes det
    Sendt: 03-December-2021 kl. 12:04
Hej.
Jeg har i dag dropbox, der kører rigtigt godt, men er svinedyrt, hvis jeg skal opgradere til yderligere plads.

Er nogle af jer bekendt med en online drev, der kører godt. Har prøvet google drev, men det spiller ikke godt med mobiltelefon. Skulle gerne kunne auto synce med billeder og musik på mobiltelefonen.

På forhånd tak :-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2021 kl. 13:10
Der er Jottacloud - og den danske version onlime.

Og iCloud, hvis du bruger Apple.


Redigeret af Brixen - 03-December-2021 kl. 13:12
Venlig hilsen
KB
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2021 kl. 14:09
Office 365 med 6 licenser, kan typisk fås fra Amazon til en 375 kr om året. Så deler du det med 1-2 andre.

Der er 1 TB plads plus at du jo får adgang til hele office pakken.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2021 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Hej.
Jeg har i dag dropbox, der kører rigtigt godt, men er svinedyrt


Er Dropbox ikke sådan helt generelt betragtet som en meget billig løsning? Jeg giver knap 200kr for 3tb, det er svært at finde billigere hvis funktionaliteten skal være ligeså god.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 14:39
hvordan for du det for 300 kr.?

kan se at jeg skal give årligt 120€ for 2 tb.


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 18:24
3TB Dropbox (Pro) har længe kostet 200 euro, ikke 200 kr. 

Et lidt billigere alternativ til 2 TB Dropbox kunne være Sync.com, hvor du får det samme for ca. 250 kr. mindre.   

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 13:18
Jottacloud koster 65 kr./md. eller 650 kr./år for ubegrænset plads.
Upload speed sættes ned, hvis man overstiger 5 TB.

Venlig hilsen
KB
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 20:44
Du kan hoste tingene selv med nextcloud hvis du har mod på at lave sådan et setup. 

Hvis du googler på fx. raspberry nextcloud finder du et væld af guides, alternativt kan du finde en billig Synology nas på dba og installere det på den, check dog lige op på hvor gammel modellen kan være og stadig understøtte det, så du ikke køber en der er for gammel.

Fordele:
- Du vælger selv hvor meget plads du vil have, det er bare at tilføje en ekstra harddisk hvis du løber tør.
- Tingene ligger hjemme hos dig selv, så du har styr på hvem der har adgang til dine data.

Ulemper:
- Der er lidt opsætning involveret.
- Tingene ligger hjemme hos dig selv, så hvis hytten brænder ned er det hele gone - det kan dog fikses ved at have en alternativ opsætning hos en ven eller noget familie.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 14:15
Nogen der ved om man kan installere Nextcloud på sin pc så den er "server"

Nextcloud app på begge telefoner - der så "kun" sikkerhedskopierer billeder når pc en tændt

Jeg bruger nemlig Dropbox som backup til billeder fra 2 Iphones, men kunne være ret smart hvis ovenstående virker :-)

Så er jeg fri for at rode med NAS/Pi osv
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Nogen der ved om man kan installere Nextcloud på sin pc så den er "server"

Nextcloud app på begge telefoner - der så "kun" sikkerhedskopierer billeder når pc en tændt

Hej.

Citat: 'Nextcloud Server does not support Microsoft Windows. We recommend using a virtual machine or docker image on Windows Server.'


Hilsen Carsten.
Til top
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olepro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 08:43
Google drev
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 11:02
Jeg er ved at afprøve/kigge sync.com og icedrev.net og pcloud.com

Det virker alle ok - så vil lige overveje om deres planer dækker mit behov godt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu