recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradere q acoustics 3010i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradere q acoustics 3010i

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 18:42
Jeg skal IKKE have et sæt Kef ls 50 de mangler lidt bas og forvrænger ved høj lydstyrke (asr review)

Jeg har hørt et sæt kef LS 50 Metas, super mellemtone,bredde, dybde,detaljer i lyden. men er lidt fremtrædende i den øvre mellemtone, nedre diskant.

Der masser af detaljer i både mellemtonen og bassen, desværre er bassen hverken super stram eller dyb, kraftig, de egner sig ikke til mere end ca 85db før lyden begynder at forvrænge i bassen.

Jeg nævner Mission LX 3 mkII og de har lidt den samme lyd i den øvre mellemtone,nedre diskant + at de skuffede fælt i bassen trods stort kabinet og 6.5" bas/mellemtone QX 2 har meget mere bas trods samme størrelse bas/mellemtone og et rimeligt stort kabinet

Mine q acoustics 3010 spiller faktisk bas ret godt, ville  ikke have nogen små højttaler igen, skal ikke have en subwoofer men stadig god bas og der måtte jeg bare have større end 5-5.5", når bassen er stor samtidig med at bassen er tydelig og dyb så synes jeg det bedre end en subwoofer, fordi jeg har ikke plads til 1-2 store subwoofere i et rum hvor bassen måske lige præcis er lav der hvor de spiller og hvor mærkleigt det måske end lyder, 8" vil være for lidt, trods det mange 6.5-7 " studio monitors er ok i bassen.

Der meget mere endnu

Havde mackies mr524 som jeg spillede på (man har jo forskellig sæt som man kan skift imellem), så blev de hurtig solgt sammen med min argon alto, ikke en dag fik jeg lov til at spille på dem igen.

Så måtte jeg bare komme dem i kassen og sende dem afsted, var ellers en fed oplevelse da de spiller godt og med en god fyldig bas samt de kan spille højt, øv (ville gerne have brugt den lidt længere før jeg solgte dem).

De små argon og q acoustics spiller fint men kan ikke være med et sæt Mackie Mr524 som spiller dybere og kraftigere samt højere uden at lyde dårlige, argons lidt tyndere og lysere, q acoustics lidt fyldigere og mindre lys i forhold til en neutral lyd.

De nye pioneer vm har dsp og var egentlig interesseret i dem men da 7'erne var over midt budget og 5'eren var for små skulle det ikke være dem, pt var mit budget 3000kr incl alt da jeg ikke har solgt nogen af de 2 forstærker jeg ikke bruger og min q acoustics 3010i, all in sælge alle min 3 forstærker og 3010i så der vill jeg nemt kunne købe aktive højttalere til 6000kr.

Mackie MR som jeg nævner i første tråd har foruden den gode bas, lystyrk og yderst rimelige pris (det er justeringsmuligheder) som kun overgåes af M-audio BX D3 da de er billigere, men  kun har acoustic space justeringer, 5" er for lille og 8" er for stor, er bland studio monitors med lavest hiss, white noise, som mange har deriblandt adam audio's t serie.

Gear4music er gode til at få sendt samme dag selv hvis man bestiller efter 4-5 om eftermiddagen, men det koster hvis man skal have dagen efter, da de ikke har et lager i danmark, ofte sverige eller tyskland når det skal til danmark.

Det er snart jul og der er sikkert pakker der er forsinket både med postnord, gls,dao,bring og sikkert også dhl, jeg valgt et sæt mackie mr624 mere power,mere bass, ikke opgivet til at gå super dybt Frekvensrespons (-3 dB): 45Hz - 20k Frekvensrespons (-10 dB): 38Hz - 20kHz men føles meget bastant, ikke behov for en sub her, lige som med f.eks Yamaha hs7, i forhold til at have små højtaler og en subwoofer synes jeg de har overraskende meget bas når de også spiller mellemtone


Redigeret af gasolin - 20-December-2021 kl. 20:43
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg skal IKKE have et sæt Kef ls 50 de mangler lidt bas og forvrænger ved høj lydstyrke (asr review)

Den er jeg med på ;-) Du tog bare fejl med prisen og til 5000,- er de et røverkøb, såfremt man kan lide lyden :-)



Citér Mine q acoustics 3010 spiller faktisk bass ret godt, så ville heller ikke have nogen små højttaler igen, skal ikke have en subwoofer men stadig god bass og der måtte jeg bare have større end 5-5.5", når bassen er stor samtidig med at bassen er tydelig og dyb så synes jeg det bedre end en subwoofer, fordi jeg har ikke plads til 1-2 store subwoofere i det der rum hvor bassen måske ska lige præcis er lav der hvor de spiller og hvor mærkleigt det måske end lyder, 8" vil være for lidt, trods det mange 6.5-7 " studio monitors er ok i bassen.

Jeg har lige købt et par Q Acoustics 3020, de spiller fint, men jeg er slet ikke med på, at du synes de spiller bedre bas end et par LS50, de er SÅ langt fra. Det må være din forstærker (eller andet udstyr) der ikke er et godt match. Men nok om det :-)

Tror du rammer godt med Mackie MR624, god fornøjelse med dem :-) Aktive højttalere kan noget... Når du kigger studiemonitors, så har Thomann et godt udvalg og det er nemt at handle med dem, også hvis man skal returnere... Jeg prøvede et par Dynaudio LYD5, som kom retur, det var en gnidningsløs omgang :-)



Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 20:50
ja jo 5000kr er da ok for et sæt

Fik lov til at købe et sæt meta til 8700kr

Du kan slet ikke samligne q acoustics 3000 med 3000i

Som at samligne ls 50 med ls 50 meta (alle siger meta er klart bedre end den originale ls 50)

3000i er meget mindre lyse in your face og meget mindre tynde, som jeg før  har skrevet om 3010i, jeg synes de spiller mere og dybere bas end et sæt 3020, 3020 skuffer også i bassen, der gør 3010i ikke.

Nu det mere hvordan den gengives i lydstyrken og dybden end selv lydkvalitet, men bas det kan 3010i spille, bare de ikke skal gøre det  i midten af et stort rum


Redigeret af gasolin - 20-December-2021 kl. 21:05
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 21:22
Jeg ville ønske højttalerne havde aut on/off da jeg så bare kan lade dem styre signalet selv, tænde slukke af sig selv, m-audio bx har ikke denne funktion og der lidt flere justeringsmuligheder med et sæt mackie mr samlignet med m-audio bx, adam audio skulle have lidt mere susen,hvid støj og de slukker,tænder heller ikke aut og så er der kun dyrere alternativer hvis man vil have det hele incl power,bas
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg ville ønske højttalerne havde aut on/off da jeg så bare kan lade dem styre signalet selv, tænde slukke af sig selv, m-audio bx har ikke denne funktion og der lidt flere justeringsmuligheder med et sæt mackie mr samlignet med m-audio bx, adam audio skulle have lidt mere susen,hvid støj og de slukker,tænder heller ikke aut og så er der kun dyrere alternativer hvis man vil have det hele incl power,bas

Tror auto on/off mere er i consumer segmentet, du kigger på ok seriøse nearfield monitors.   

Yamaha har også deres HS serie, der er en HS-7 med 6,5" bas. Den serie er utrolig populær og skulle du ændre mening omkring sub, så har den HS-8s som passer til. 

God jagt, gælder mig til at høre, hvad du beslutter dig for!

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 22:26
ikke yamaha hs7, de har coilwhine hos mig og når man spiller højt bliver de lidt for påtrængende, der læste jeg en der skrev at adam audio a.x er bedre

Prisen er ok

Hvis jeg ikke har nævnt det Mackie Mr624





Redigeret af gasolin - 21-December-2021 kl. 00:05
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2021 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

fyn ja 

Skal ikke have kef, kef ls 50 hos topsound er 4995kr pr stk  https://www.topsoundhifi.dk/shop/10--vaegreolstander-hoejttalere-stk-priser/252-kef--ls50/ i følge audiosceincereviews forvrænger de i bassen ved høj lydstyrke

Medium rum, hypex baseret class d forstærker, har mulighed for at bruge aktive højttalere

Skal desværre ikke ud at lytte med alle de restriktioner der er



ASR er noget af det dummeste der findes, den er ikke længere - Amir tror alt kan måles, hans såkaldte reviews er en total vittighed - håber ikke der er for mange, der tager købsbeslutningen baseret på hans input, næsten ligeså dumt som at spørge en sælger i hifiklubben…
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2021 kl. 07:15
Spar op og køb noget ordentligt i stedet for at blive ved med at tro du kan finde guld for småpenge. Hvor mange gange skal du sidegrade, før det går op for dig at du ikke bliver tilfreds.

Og som andre skriver, så lyt i stedet for at læs. Så ofte som du skifter dit shit er det jo åbenlyst at fremgangsmåden med at læse sig frem til god lyd ikke virker for dig


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2021 kl. 11:47
Det bare ikke altid at dyrere er = bedre
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2021 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det bare ikke altid at dyrere er = bedre

Det er da ganske sandt men du kan forvente at top 5 til 5000 sættet er bedre en top 5 til 3000 sættet. Min pointe er at din fremgangsmåde med at finde bedre højttalere til samme pris tydeligtvis ikke virker, siden du bliver ved med at søge efter nyt

Derfor - spar op og lyt i stedet for at læs

Jeg finder det i øvrigt helt bizart at du støtter dig så utroligt meget til anmeldelser og målinger fra ASR, men at du slet ikke er villig til at forholde dig til og tage målinger i dit eget hjem. Ekstra fjollet bliver det når vi når til kabler, hvor du åbenbart godt vil lytte dig frem. Brug dog dine ører der i kæden hvor lyden betyder mest - ved højttalerne
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2021 kl. 13:18
Har skam lyttet til top 5 10000kr, manglede lidt power,bas, som skyldes højttalerne og ikke forstærkeren, om forstærkerne lyder godt nok til højtaleren skal jeg ikke kunne sige, de lød ihverfald ikke dårligt, hvor jeg dog tror lyden sagtens kan blive bedre men ikke til samme pris som højttalerne

Har hørt dem jeg har bestilt, dem er der både power og bas i uden at lyde som f.eks klipsch, der ikke er de bedste til bas men kan spille ok højt og har masser af energi i toppen


Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2021 kl. 13:42
Hurtig update

Højttaler modtaget idag, skulle have haft dem i går, for refunderet differencen, deværre var en kasse åbnet da plastikken omking den den en højttaler var brudt og den lille pakke der opsuger futighed var lagt uden for højttaleren

Begge spiller uden fejl

Meget mere tyngde,fylde i bassen og mer power samlignet med 5'erne, acoustic space står på b og diskanten -2db, selv om jeg har prøve bassmæssig slankere højttaler med en 8" subbwoofer lyder mackien mr624 bedre, lyder næsten som om jeg har en subwoofer.


En lille detalje som mange måske ikke ved om mackie mr er at de har et subsonisk filter som skulle virker lige under bassportens afstemning, 12db pr oktav
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu