recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - cykle med en laptop hver dag - rystelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

cykle med en laptop hver dag - rystelser

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: cykle med en laptop hver dag - rystelser
    Sendt: 02-Januar-2022 kl. 22:01
Jeg cykler til arbejde med en taske, som klikker fast på bagagebæreren ved hjælp af AVS-beslag.

D.v.s. tasken sidder direkte klikket på bagagebæreren og alle stød og rystelser går altså op i den.
Jeg cykler relativt hurtigt på hårdt pumpede dæk, og selvfølgelig er der ujævnheder og huller i asfalt osv, som giver små stød undervejs.

Er det - på sigt - skadeligt for en laptop at tage denne tur til/fra arbejde flere gange om ugen? Den er selvfølgelig i en foret "sleeve", og jeg plejer at lægge en trøje eller andet blødt i bunden af tasken, for at tage de værste rystelser. Der er tale om en Macbook Pro, men det er vel ligegyldigt for det princieller i spørgsmålet.

Jeg tænker, at det ville skåne elektronikken at have det i en taske på ryggen, det gider jeg bare ikke cykle med :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Jeg tænker, at det ville skåne elektronikken at have det i en taske på ryggen, det gider jeg bare ikke cykle med :)

 Det er da så absolut det jeg ville gøre i en sådan situation.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 08:53
Det har jeg gjort i årevis, uden problemer.
Hvis der sad en MEGET gammel mekanisk harddisk i den, som ikke havde automatisk parkering af læsehovedet, så havde du måske et problem. Men, det kan du være sikker på at der ikke gør :)

Teoretisk kan der være stik/forbindelser som kan være løse nok til at hoppe af, men så er den samlet forkert.
Jeg vil tro at bare stille den på et bord, giver et større stød end den får på cykelturen (i den forrede taske).
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 10:45
Jeg havde i en periode (for nogle år siden efterhånden) min computertaske til at ligge i en kurv foran på cyklen. Den bærbare endte med at skulle have udskiftet grafikkortet, da det gik i udu. Jeg regner med at det var rystelserne, som var skyld i det.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 11:29
Jeg har i en del år kørt med en Ortlieb Office Bag jeg klikker bag på cyklen sammen med en Ortlieb Sleeve og har ikke haft nogen problemer.

Jeg gider ikke at have noget på ryggen
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2022 kl. 00:22
Hvis der er en arbejds pc så er det vel ligemeget? Du får vel bare en ny hvis den på et tidspunkt går i stykker 😊 
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2022 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Hvis der er en arbejds pc så er det vel ligemeget? Du får vel bare en ny hvis den på et tidspunkt går i stykker 😊 

Så det du siger er, at man ikke behøver at passe på andres ting? Det er da en ærgerlig holdning Smile


Redigeret af floe - 04-Januar-2022 kl. 14:40
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2022 kl. 15:37
Det allervigtigste i denne forbindelse er hvilket underlag der cykles på. Er det en jævn og flad rute uden bump er det ganske ukritisk i modsætning til grusvej, brosten m.v.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 07:32
Tak for feedback - der var ikke rigtig nogen konklusion, men det er nok også svært :)

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Tak for feedback - der var ikke rigtig nogen konklusion, men det er nok også svært :)


Ikke

Jeg har i årevis kørt med en anden taske uden problemer. Men min hænger også på siden og er måske noget mere dæmpende end en der ligger oven på. Samt at jeg bruger et beskyttende sleeve.

Så med det rette udstyr er der vel ingen problemer. Jeg har cyklet mellem 20-40 km om dagen, når jeg cyklede.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Tak for feedback - der var ikke rigtig nogen konklusion, men det er nok også svært :)


Der er ingen PC producent der vil give dig garantier for at det er ok, med mindre det er en mil-spec PC, som er bygget til at modstå den slags. 
Dvs at konklusionen er at det ikke er anbefalelsesværdigt men praktisk erfaring viser at det kan lade sig gøre (som nogle brugere bekræfter). 
Valget er op til dig :)
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2022 kl. 22:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu