recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk i forbindelse med renovering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk i forbindelse med renovering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk i forbindelse med renovering
    Sendt: 05-Januar-2022 kl. 12:59
Hej Rec.

Jeg har brug for vejledning. Jeg er igang med at renovere vores nykøbte hus fra 1965. Og i den forbindelse har jeg trukket nye datakabler/antennekabler til stuen.

Dem har jeg besluttet skulle ledes ned i kælderen hvor jeg har vores eltavle og gulvarmestyring, da jeg så vil lave et teknikrum i et fremtidigt bryggers. 

Jeg snakkede derfor med Yousee om at få trukket et nyt kabel fra boksen ude på vejen og hen til det rigtige rum (lige nu er der trukket et hen til væggen i køkkenet)

Vores hus er 126kvm og 55 kvm kælder. Jeg har planer om at sætte en switch i mit tv bord som kan skabe kabelforbindelse til playstation, tv, forstærker, apple tv m.m. 

Men jeg er nervøs for om WIFI'en bliver stærk nok i huset når routeren ryger i kælderen? 
Hvad ville i gøre? Bør jeg investere i noget MESH? Havde kigget lidt på Googles? 

Eller er der andre løsninger der vil være at foretrække? 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 13:14
Træk kabler til accesspunkter, nu du er igang med kabeltrækkeriet.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Træk kabler til accesspunkter, nu du er igang med kabeltrækkeriet.

Accespunkter? Jeg har trukket 4 datakabler til 2x2 udtag (2 bag tv-bord) og 2 bag sofa (hvis man fx vil spejlvende stuen en dag)

Jeg får spartlet i dag, så træk af kabler i stuen er no go herfra. 


Redigeret af friedel - 05-Januar-2022 kl. 13:34
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 14:09
hvis jeg forstår det rigtigt, så ryger dit modem (som leverer wifi) ned i kælderen ?

Hvis ja, så kan du sagtens stadig redde den, da du kan sætte et AP (access punkt) i stuen der hvor du tænker at have en switch.


Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Hej Rec.

Jeg har brug for vejledning. Jeg er igang med at renovere vores nykøbte hus fra 1965. Og i den forbindelse har jeg trukket nye datakabler/antennekabler til stuen.

Dem har jeg besluttet skulle ledes ned i kælderen hvor jeg har vores eltavle og gulvarmestyring, da jeg så vil lave et teknikrum i et fremtidigt bryggers. 

Jeg snakkede derfor med Yousee om at få trukket et nyt kabel fra boksen ude på vejen og hen til det rigtige rum (lige nu er der trukket et hen til væggen i køkkenet)

Vores hus er 126kvm og 55 kvm kælder. Jeg har planer om at sætte en switch i mit tv bord som kan skabe kabelforbindelse til playstation, tv, forstærker, apple tv m.m. 

Men jeg er nervøs for om WIFI'en bliver stærk nok i huset når routeren ryger i kælderen? 
Hvad ville i gøre? Bør jeg investere i noget MESH? Havde kigget lidt på Googles? 

Eller er der andre løsninger der vil være at foretrække? 
Hvorfor mesh ?
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. 

Kabel op til stue etagen med et ap
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor mesh ?
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. 

Kabel op til stue etagen med et ap

Nok bare fordi jeg ikke ved bedre :)

Kan du anbefale et acces punkt? Og er det ligesom en ekstra router? Så er der vel ingen grund til en switch? Og AP'en kan den bare kobles til det udtag jeg har sat i væggen? 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor mesh ?
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. 

Kabel op til stue etagen med et ap

Nok bare fordi jeg ikke ved bedre :)

Kan du anbefale et acces punkt? Og er det ligesom en ekstra router? Så er der vel ingen grund til en switch? Og AP'en kan den bare kobles til det udtag jeg har sat i væggen? 

Du har kun en router i dit setup.
Du kan købe en ekstra router, den skal dog konfigurer til at køre som accesspunkt. 
Hvis din enhed har flere porte, så kan den også være switch.

Så kort sagt:
Træk et kabel fra din nuværende router, sæt det i uplink porten på den enhed du køber. Konfigurer enheden til AP-mode.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor mesh ?
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. 

Kabel op til stue etagen med et ap

Nok bare fordi jeg ikke ved bedre :)

Kan du anbefale et acces punkt? Og er det ligesom en ekstra router? Så er der vel ingen grund til en switch? Og AP'en kan den bare kobles til det udtag jeg har sat i væggen? 

Du har kun en router i dit setup.
Du kan købe en ekstra router, den skal dog konfigurer til at køre som accesspunkt. 
Hvis din enhed har flere porte, så kan den også være switch.

Så kort sagt:
Træk et kabel fra din nuværende router, sæt det i uplink porten på den enhed du køber. Konfigurer enheden til AP-mode.

Du må undskylde hvis jeg ikke helt er med.
Hvis jeg får kablet ind fra boxen ude på vejen og tilslutter min router til det kabel via coax nede i kælderen. Herfra har jeg så trukket datakabel ud til stikkontakt i stuen. I det udtag kan jeg sætte et datakabel i og så videre til access punktet? Som så giver mig stærkt wifi i stueettagen? :) 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor mesh ?
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. 

Kabel op til stue etagen med et ap

Nok bare fordi jeg ikke ved bedre :)

Kan du anbefale et acces punkt? Og er det ligesom en ekstra router? Så er der vel ingen grund til en switch? Og AP'en kan den bare kobles til det udtag jeg har sat i væggen? 

Du har kun en router i dit setup.
Du kan købe en ekstra router, den skal dog konfigurer til at køre som accesspunkt. 
Hvis din enhed har flere porte, så kan den også være switch.

Så kort sagt:
Træk et kabel fra din nuværende router, sæt det i uplink porten på den enhed du køber. Konfigurer enheden til AP-mode.

Du må undskylde hvis jeg ikke helt er med.
Hvis jeg får kablet ind fra boxen ude på vejen og tilslutter min router til det kabel via coax nede i kælderen. Herfra har jeg så trukket datakabel ud til stikkontakt i stuen. I det udtag kan jeg sætte et datakabel i og så videre til access punktet? Som så giver mig stærkt wifi i stueettagen? :) 
ja korrekt
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 15:10
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Træk kabler til accesspunkter, nu du er igang med kabeltrækkeriet.

Accespunkter? Jeg har trukket 4 datakabler til 2x2 udtag (2 bag tv-bord) og 2 bag sofa (hvis man fx vil spejlvende stuen en dag)

Jeg får spartlet i dag, så træk af kabler i stuen er no go herfra. 

Du kan bare sætte en lille switch ved udtrækkene i i stuen og tilslutte et access point til den. 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Træk kabler til accesspunkter, nu du er igang med kabeltrækkeriet.

Accespunkter? Jeg har trukket 4 datakabler til 2x2 udtag (2 bag tv-bord) og 2 bag sofa (hvis man fx vil spejlvende stuen en dag)

Jeg får spartlet i dag, så træk af kabler i stuen er no go herfra. 

Du kan bare sætte en lille switch ved udtrækkene i i stuen og tilslutte et access point til den. 

Jeg kan vel tilføje min AP direkte til udtaget? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu