recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dr arkiv og manglende rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dr arkiv og manglende rettigheder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dr arkiv og manglende rettigheder
    Sendt: 09-Januar-2022 kl. 08:59
Vi har Stofa kabel tv. I Dr arkiv kan fx serier som Vigil og Showtrial ikke ses. Der står det kan være pga rettigheder. Kan jeg komme til at se det uden det er via en pc eller er det bare ærgerligt. I min verden giver det ikke mening man får dem i listen og de så ikke virker.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Kan jeg komme til at se det uden det er via en pc eller er det bare ærgerligt.

Hej.

Jeg ved ikke hvilket TV i Har, og om det er muligt at se dem via en browser:



Men personligt ville jeg se dem via en billig TV Boks og DrTV App.

Eller via KODI og DR plugin.

En anden mulighed vil være via en Mobil, og evt en chromecast.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 12:44
 Det er ikke muligt for et TV at vise DRM beskyttet indhold, der skal bruges en extern henhed.
Streamer alt fra extern enhed, så har aldrig det problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 15:01
tak for jeres svar. Tv er Lg oled
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 15:25
Har lige testet på mit phillips.
Det virker fint når man logger ind på DR.DK appen.
PC skal bruges for at verificere den konto man har.

Vil tro man også kan verificere med en tablet eller en mobil.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Tv er Lg oled

Hej.

Så vil jeg foreslå at først at Optage TV programmet på din PC med gratis Windows program TV4Ever.
Det kan gøres med ca 7 gange normal hastighed.
Så at konvertere filen til MKV format. Det tager et par minutter.
Og til sidst afspille filen fra PC med programmet LG Smart Share. Det vises så på LG Oled.

Her er et link til TV4Ever. Det er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren og meget nemt at bruge:


Jeg har tidligere haft problemer med af afspille TS filer direkte på vores LG55OLEDB6 så jeg har
konverteret TS filen til mkv filer uden at reencode.
Til denne konvertering har jeg brugt mkvtoolnix GUI fra dette link:              



Og for at afspille fra PC til LG Oled: Smart Share for Windows: Installation, Setup, and Use - PC Software:


Hilsen Carsten.

Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

Har lige testet på mit phillips.
Det virker fint når man logger ind på DR.DK appen.
PC skal bruges for at verificere den konto man har.

Vil tro man også kan verificere med en tablet eller en mobil.

Jeg har prøvet via den røde knap som starter DR arkiv. Jeg har logget ind.
Har også prøvet via DR app i menu-linjen. Virker heller ikke.
Virker fint via en pc, men gider helst ikke skulle se via en computer.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:36
 Du kan ikke se det på TVet, så der skal bruges en anden enhed, jeg bruger en Android Streaming boks, da TVet langt fra har de ønskede App, da det ikke kan betale sig at købe et TV der kan det hele, forældes hurtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 16:39
Hm...

Phillips'en har Android TV indbygget.
LG er vist baseret på WebOS.
Måske gør det en forskel.

Ikke at det hjælper dig nogen steder hen. :-)
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Du kan ikke se det på TVet, så der skal bruges en anden enhed, jeg bruger en Android Streaming boks, da TVet langt fra har de ønskede App, da det ikke kan betale sig at købe et TV der kan det hele, forældes hurtigt.

Tak. Jeg ser via pc de få gange det skulle blive nødvendigt. Har aktuelt ikke behov for en boks af nogen art derudover. Indtil videre klarer LG oled app's det fint (2017 model).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 17:09
 Så går der heller ikke lang tid før det forældes, TVer opdateres stort set ikke hvad angår App's.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Så går der heller ikke lang tid før det forældes, TVer opdateres stort set ikke hvad angår App's.

Ja, desværre. Enten må jeg købe en boks til den tid eller hvis TV'et futter af så giver det sig selv. Så bliver det et nyt LG oled 65.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu