recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det betale sig at skifte til 4k Blue Ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det betale sig at skifte til 4k Blue Ray?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 08:08
Har en Panasonic 820 og lg cx77,
Der er ingen tvivl om at der er forskel på 4K Blu-ray og streaming, selv helt alm Blu-ray står bedre end en ikke 4K stream, men må erkende at bekvemmelighed gør at jeg 9 ud af 10 gange streamer.




Redigeret af KevinL - 11-Januar-2022 kl. 08:10
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 19:48
Jeg vil mene, at man oplever en stor forskel, selv på en Bilka skærm til 4000. Jeg tænker, at nogle vil synes forskellen er minimal på nyere film*, mens det på ældre film, som er remastered ordenligt, står knivskarpt ift. en Blu-ray fra 2009.

* HDR og Dolby Vision bidrager helt sikkert en del, men nogle vil - sikkert - fortsat nægte at kunne se en forskel. Their loss.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 19:04
afhænger vel af hvad du vil?

Har selv UHD afspiller, fordi det “skulle” man have :-) Har ikke brugt den synderligt efter Disney+ osv sender i ok god kvalitet

Havde lånt Logan på biblioteket i 4K, den var ridset halvvejs i filmen så skiftede til Blu-ray… kunne godt se list forskel de første 5 min, men så var det glemt

Tv’et var et B6, kalibreret af tv-kalibrering
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 13:52
I øvrigt hedder det Blu-ray Disc. Ingen E, husk bindestreg og lille R.

Det nye format hedder vel så teknisk set 4K Ultra HD Blu-ray Disc

Redigeret af Naiera - 10-Januar-2022 kl. 13:53
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 13:45
Ja.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 12:45
Ja.

Selv ved 1080p og uden HDR er der en forskel at ane (på 108"), men jeg er selvfølgelig kun gået den vej, i håb om at få både 2160p og det større farverum på et tidspunkt.
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 12:31
Ja.
Til top
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanting Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2022 kl. 12:28
Har en gammel blueray afspiller der runder de 10 år og overvejer en ny. Men kan det betale sig at købe en 4k blue Ray afspiller i stedet ?

Lyder kører over b&o stage og tv er pt topmodellen af samsung Qled pt der nok udskiftes til LG Oled i år
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu