recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rulle tilbage efter en windows opdatering.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rulle tilbage efter en windows opdatering.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rulle tilbage efter en windows opdatering.
    Sendt: 14-Januar-2022 kl. 08:59
Hej.

Jeg mener der er en indstilling man kan sætte, sådan at hvis man installerer opdateringer, så kan man rulle tilbage til hvordan det var før opdateringen, hvis nu der er noget der ikke er optimalt.

Jeg tænker måske især på, hvis jeg f.eks. opgraderer til Windows 11 eller en hvilken som helst anden opdatering og så - bare et eksempel - at mit tegneprogram så ikke virker mere. Så kan jeg rulle tilbage til før opdateringen. Og nej, jeg har ikke råd til at opdatere tegneprogrammet foreløbigt, hvis nogen får den tanke. Det koster et stort 5-cifret beløb.    Big smile  Men når / hvis jeg får råd til det, opdaterer jeg selvfølgeligt. Jeg er bare lidt bange for at opdatere til Windows 11, uden videre, hvis nu tegneprogrammet så ikke virker derefter.

Mvh. Thorvald.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 11:26
Jeg tror du tænker på et gendannelsespunkt, dem kan man umiddelbart altid oprette i windows så man kan rulle tilbage :-)

Med hensyn til win 11, så skriver microsoft at man har 10 dage til at "gå tilbage til windows 10" hvordan det fungerer ved jeg ikke, har ikke selv prøvet win 11 :-) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 11:30
Mit råd: undlad at opdatere til Windows 11.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af spanky spanky skrev:

Jeg tror du tænker på et gendannelsespunkt, dem kan man umiddelbart altid oprette i windows så man kan rulle tilbage :-)

Med hensyn til win 11, så skriver microsoft at man har 10 dage til at "gå tilbage til windows 10" hvordan det fungerer ved jeg ikke, har ikke selv prøvet win 11 :-) 

Ja - gendannelsespunkt - hvordan er det nu man sætter windows til at lave gendannelsespunkter? Er der ikke noget med at man kan få lavet gendannelsespunkter med jævne mellemrum, eller i hvert fald hver gang der laves en opdatering af windows? Jeg kan se den gerne vil lave en opdatering, f.eks. næste gang jeg slukker computeren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mit råd: undlad at opdatere til Windows 11.
Klaus

Nej, jeg tænker også jeg vil undgå det. Så kan jeg få Windows 11 næste gang jeg skal have ny computer, eller evt. når børnesygdomme m.v. er overstået.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja - gendannelsespunkt - hvordan er det nu man sætter windows til at lave gendannelsespunkter?


Gå ind i kontrolpanel og søg på systemgendannelse. Afsæt plads til gendannelsen, giv den et navn og kør den.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 14:30
Helt så enkelt var det ikke, men næsten. Men jeg fandt det og kunne se at "beskyttelse" var "fra". Hvilket så forklarer hvorfor jeg tidligere har undret mig over, at der ikke var nogen gendannelse at gå tilbage til.

Men jeg troede egentligt man kunne sætte den til at lave gendannelsespunkter med jævne mellemrum, men den gør det måske bare når der laves opdateringer?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 15:15
Jeg vil anbefale dig selv at lave gendannelsespunkter. Hver gang der kommer en større Windows opdatering, ca 2 gange årligt,  bliver funktionen automatisk slået fra og tidligere gendannelsespunkter slettesDead
Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men jeg troede egentligt man kunne sætte den til at lave gendannelsespunkter med jævne mellemrum


Så ville din harddisk hurtigt blive fyldt op.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men jeg troede egentligt man kunne sætte den til at lave gendannelsespunkter med jævne mellemrum


Så ville din harddisk hurtigt blive fyldt op.

Flemming

Nej, fordi man angiver en eller anden plads den må bruge. Og når den plads er fyldt op, sletter den de gamle. Men jeg er usikker på om det egentligt virkede.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg vil anbefale dig selv at lave gendannelsespunkter. Hver gang der kommer en større Windows opdatering, ca 2 gange årligt,  bliver funktionen automatisk slået fra og tidligere gendannelsespunkter slettesDead
Flemming


I see - rart at vide.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 15:54
En løsning kunne være at lave et ghost image af hele dit win10 drev lige inden du opgraderer til win 11. Så kan du altid indlæse det, og får din pc præcis som før du installerede win11. Dette er et gratis program til at det: https://www.macrium.com/reflectfree#
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu