recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google lukker Gsuite Legacy - Alternativer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google lukker Gsuite Legacy - Alternativer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google lukker Gsuite Legacy - Alternativer?
    Sendt: 23-Januar-2022 kl. 09:54
Når man jeg tænker vi er en del herinde, som sikkert i sin tid oprettede sit domæne hos Google dengang det hed Google Apps for Domains.

Nu er der jo desværre sket det beklagelige at Google lukker for Google Gsuite Legacy kontoerne her d. 1 maj 2022 og så bliver det til Google Workspace med minimums betaling på 6$ per bruger eller 40 kr herhjemme i følge Google.

Som det ser ud lige nu, så bliver ens Google Gsuite Legacy konto lukket, hvis man ikke betaler og man mister alle sine Google køb igennem play store. Altså Google giver ikke muligheden for at man kan konvertere sin Google Guiste Legacy konto til en almindelig Gmail konto.

Her er nogle muligheder jeg er faldet over indtil videre:

Icloud+
Koster 7 kr om måneden for 50GB storage samt mulighed for at hoste eget domæne.
Dog skal man oprette en icloud email. Fx mitnavn@icloud.com
Når man sender post fra Apple produkter samt Apple webmail, så kan man så bruge sit eget domæne fx mitnavt@mitdomæne.dk
Men bruger man outlook eller gmail, så kan man kunne sende emails som mitnavn@icloud.com

En lille siebemærkning, jeg har flyttet mit ene domæne i test øjemede til Icloud+ og det fungerer fint indtil videre.

Office 365 Family
Pris er vel omkring de 400 kr om året for en 6 bruger pakke hvis man fx køber et 1årig key via amazon.de (det er der jeg plejer at købe dem).
Med Office 365 pakken er det muligt at hoste eget domæne, men domænerne skal hostes hos GoDaddy, så det er lidt tamt.

Protonmail:
Pris 6,5€ per bruger, så nogenlunde det samme som Google Workspace
Jeg har ikke prøvet det personligt, men det skulle være godt og være mere privat end hos Google.

Ander som har gode ideer?


Redigeret af Jonas_R - 23-Januar-2022 kl. 09:56
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 15:00
Det lyder godt, at iCloud+ virker, da jeg allerede har det i mit abonnement. 

Jeg har ikke selv prøvet at flytte mit domæne, da jeg ikke kunne flytte tilbage til Google, hvis det ikke virkede ordentlig. Men nu er de spekulationer ovre, da jeg hellere vil flytte til iCloud+ end begynde at betale Google. 

Jeg har fundet denne vejledning. Er det virkelig så nemt, som der stå her?

Venlig hilsen
KB
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 15:07
Ja det er rimeligt nemt, men du skal selvfølgelig havde adgang til dit domænes DNS indstillinger ellers så duer det ikke.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Ja det er rimeligt nemt, men du skal selvfølgelig havde adgang til dit domænes DNS indstillinger ellers så duer det ikke.

Ja, jeg har adgang til DNS indstillingerne, så må jo komme igang. 

Venlig hilsen
KB
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 21:33
Jeg står også med et par domæner, og har besluttet at gå icloud-vejen ind til videre. Jeg har heldigvis ikke købt noget med kontoen, så det er mest youtube-historikken, der ryger.

Jeg er også stødt på et par andre muligheder, som man kan kigge på:

Zoho.com har en gratis webløsning (https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html?src=hd), om end begrænset (5 brugere, ikke særlig meget plads, og kun webmail). Derudover lidt flere muligheder, hvis man betaler.

Og så findes der https://forwardemail.net/en som kan videresende fra ens domain til en stribe gratiskonti, fx. gmail. Det er gratis, hvis man kan leve med, at ens email-adresser er offentlig tilgængelige i ens DNS-opsætning (med mindre man igen betaler). Hvis man fra gmail vil sende fra konti med domænet som afsender, kræver det dog adgang til en smtp-server med denne løsning.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
pehansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 09:58
Office Family 365 via Amazon, det er jo ret billigt, tak for den idé :-) køber du så bare en ny hvert år?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 10:19
Når de er på tilbud køber jeg typisk 2-3 STK og loader dem ind i ms. Du kan have op til 5 år ad gangen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Ja det er rimeligt nemt, men du skal selvfølgelig havde adgang til dit domænes DNS indstillinger ellers så duer det ikke.

Tak for de gode råd. Nu er jeg skiftet til iCloud, og G-Suite er opsagt :-)

Det var jo nemt.
Venlig hilsen
KB
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Ja det er rimeligt nemt, men du skal selvfølgelig havde adgang til dit domænes DNS indstillinger ellers så duer det ikke.

Tak for de gode råd. Nu er jeg skiftet til iCloud, og G-Suite er opsagt :-)

Det var jo nemt.

Fedt. 

Jeg håber virkelig MS tager sig sammen og åbner for domæne uden brug af GoDaddy.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 10:10
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2022 kl. 15:08
Hmm

Er i en forening som er blevet godkendt som nonprofit organisation og skulle til at bruge Google Workspace, da det var gratis for os.

Vil det sige at der også skal til at betales for Workspace for os?

Syntes ikke umiddelbart jeg kan finde svar på det nogen steder
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2022 kl. 19:44
Så kan den gode nyhed for et par dage siden, at man kan fortsætte gratis med sit domæne hos Google legacy. De har lavet en gratis udgave til personligt brug.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu