recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Halogenpære
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Halogenpære

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så kan man købe en LED dæmper fra LK til indbygning med fjbtj for alle de penge man sparer i elregningen ved at bruge 7 watt vs 42 watt.


Ja det bliver jo 10-vis af kroner på årsbasisLOL
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Man kunne jo også læse brugsanvisningen Wink

http://bangolufsenhttp://bangolufsenassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/LIGHT_CONTROL_2/LC_2_Danish.pdfassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/LIGHT_CONTROL_2/LC_2_Danish.pdf

Se afsnit 12.

Bond Cool



Link virker ikke

Rolig nu...... prøv igen Big smile

Bond Cool



Redigeret af bbond - 30-Januar-2022 kl. 18:26
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Man kunne jo også læse brugsanvisningen Wink

http://bangolufsenhttp://bangolufsenassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/LIGHT_CONTROL_2/LC_2_Danish.pdfassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/LIGHT_CONTROL_2/LC_2_Danish.pdf

Se afsnit 12.

Bond Cool



Link virker ikke

Rolig nu...... prøv igen Big smile

Bond Cool

Kan ikke få det link til at virke, men hvad er det du prøver at sige? 🙂
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 07:27
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 07:30
Hvad med at købe en Phillips Hue pære med dimmer.

Den kan så ikke styres fra B&O fjernbetjeningen.


Ikea og andre alternativer findes også.


Redigeret af Mufti - 31-Januar-2022 kl. 07:33
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

https://bangolufsenassistentgohe.blob.core.windows.net/manuals/APPS_AND_ACCESSORIES/LIGHT_CONTROL_2/LC_2_Danish.pdf

Her er link der virker - skulle være https:  ikke http: 

:)
Kun glødepærer kan anvendes med LC2, eller de halogenpærer jeg vil købe. Det er netop mit problem, at LED ikke kan bruges og dem der kan, er udgået af produktion og kun kan købes, så længe nogen har dem på lager.
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 07:56
Jeg ved godt, at LED har et meget mindre strømforbrug end glødepærer og halogen, det er hvad det er.

Grunden til at jeg har startet den her tråd, er at jeg har 6 LC2 i min stue med 9 forskellige lampesteder programmeret. Det er så dejligt nemt og hurtigt at tænde lyset i stuen med beo4 og vil gerne fortsætte med den løsning.

Et skift til en ny og mere moderne løsning orker jeg ikke så jeg skal til at bruge en app eller siri til at tænde præcis det lys jeg ønsker, og hun fatter aldrig hvad jeg siger.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Jeg ved godt, at LED har et meget mindre strømforbrug end glødepærer og halogen, det er hvad det er.

Grunden til at jeg har startet den her tråd, er at jeg har 6 LC2 i min stue med 9 forskellige lampesteder programmeret. Det er så dejligt nemt og hurtigt at tænde lyset i stuen med beo4 og vil gerne fortsætte med den løsning.

Et skift til en ny og mere moderne løsning orker jeg ikke så jeg skal til at bruge en app eller siri til at tænde præcis det lys jeg ønsker, og hun fatter aldrig hvad jeg siger.
Eller en fjernbetjening. Styre lys med en app er ikke særligt “smart”
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så kan man købe en LED dæmper fra LK til indbygning med fjbtj for alle de penge man sparer i elregningen ved at bruge 7 watt vs 42 watt.


Ja det bliver jo 10-vis af kroner på årsbasisLOL

Så skal du nok regne igen.

Med en difference på 35W og med forudsætningen at den lyser 5 timer om dagen, og en kWh-pris på 2.4 kr...

35 / 1000 *5 * 365 = 153,3 kr på årsbasis. Hvis man så har den samme tilgang til resten af husets lys og elartikler, så kan man jo få lov at lægge ekstra mange penge hos sit elselskab Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så kan man købe en LED dæmper fra LK til indbygning med fjbtj for alle de penge man sparer i elregningen ved at bruge 7 watt vs 42 watt.


Ja det bliver jo 10-vis af kroner på årsbasisLOL

Så skal du nok regne igen.

Med en difference på 35W og med forudsætningen at den lyser 5 timer om dagen, og en kWh-pris på 2.4 kr...

35 / 1000 *5 * 365 = 153,3 kr på årsbasis. Hvis man så har den samme tilgang til resten af husets lys og elartikler, så kan man jo få lov at lægge ekstra mange penge hos sit elselskab Smile
Og han har 9 lampesteder.
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så kan man købe en LED dæmper fra LK til indbygning med fjbtj for alle de penge man sparer i elregningen ved at bruge 7 watt vs 42 watt.


Ja det bliver jo 10-vis af kroner på årsbasisLOL
Du er vist mere grøn end dit elforbrug Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Jeg ved godt, at LED har et meget mindre strømforbrug end glødepærer og halogen, det er hvad det er.

Grunden til at jeg har startet den her tråd, er at jeg har 6 LC2 i min stue med 9 forskellige lampesteder programmeret. Det er så dejligt nemt og hurtigt at tænde lyset i stuen med beo4 og vil gerne fortsætte med den løsning.

Et skift til en ny og mere moderne løsning orker jeg ikke så jeg skal til at bruge en app eller siri til at tænde præcis det lys jeg ønsker, og hun fatter aldrig hvad jeg siger.
Det bestemmer du naturligvis selv.

Dit spørgsmål omkring industribrug. Da jeg arbejdede hos elektriker for mange år siden brugte man også betegnelsen. Det betød bare at pære var mere robust og kunne tåle mere volt. På byggepladser og ligende kunne strømmen godt peake lidt en gang i mellem. Sådanne pærer kunne sagtens bruges andre steder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu