recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Androidbokse og variabel framerate?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Androidbokse og variabel framerate?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


 Jeg synes bare ofte når man ser de billige android bokse solgt at man "glemmer" at fortælle om en ret væsentlig begrænsning.

Hej.

Da jeg begyndte at skrive om min H96 Max, syntes jeg at jeg skrev meget om det, den ikke kunne.
Og jeg håber at grunden til det oprindelige spørgsmål om Netflix i 4K, netop skyldes, at du havde en ide om at det ikke var muligt?

Men ellers er der mange andre ting min boks kan, som bokse fra de Californiske firmaer ikke kan.
Det er et spørgsmål om, hvad man ønsker at bruge en boks til.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 14-Marts-2022 kl. 20:00
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Da jeg begyndte at skrive om min H96 Max, syntes jeg at jeg skrev meget om det, den ikke kunne.
Og jeg håber at grunden til det oprindelige spørgsmål om Netflix i 4K, netop skyldes, at du havde en ide om at det ikke var muligt?


Har aldrig, så vidt jeg husker, læst noget du har skrevet før - har bare set dem til salg tidligere, og stødte ind i problemet med SD på streaming (hvilket for mig gør boksen ubrugelig) så spurgte egentlig bare for at spørge om noget havde ændret sig siden jeg kiggede på dem, hvilket jeg så kan forstå ikke er tilfældet.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Ja, det er netop licenseringen der afgør om man kan få Netflix i højeste opløsning.

Flemming


Det giver meningSmile

Men Rasmus Larsen understreger i hans indlæg vel en nok så væsentlig faktor.: 

Det er ikke isoleret til Netflix. Det er generelt for streamingtjenester, at de ikke sender deres højeste kvalitet til en TV-boks baseret på mobil-Android. Det skyldes, at de ser enheden som en smartphone/tablet – ikke en TV-boks.”
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


 Jeg synes bare ofte når man ser de billige android bokse solgt at man "glemmer" at fortælle om en ret væsentlig begrænsning.

Hej.

Da jeg begyndte at skrive om min H96 Max, syntes jeg at jeg skrev meget om det, den ikke kunne.
Og jeg håber at grunden til det oprindelige spørgsmål om Netflix i 4K, netop skyldes, at du havde en ide om at det ikke var muligt?

Men ellers er der mange andre ting min boks kan, som bokse fra de Californiske firmaer ikke kan.
Det er et spørgsmål om, hvad man ønsker at bruge en boks til.

Hilsen Carsten. 

Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan? 

Hej.

Jeg går ud fra at alle kender DRTV. I DRTV's TV-Guide kan min H96 Max boks scrolle sidelæns, så at man kan afspille et en program, der først skal sendes om adskillelige timer. Lige som på en PC.

Jeg har installeret Open Office for Android på min. Og bruger naturligvis et Dansk fysisk USB tastatur
til at skrive danske ÆØÅ. Her er et skærmdump.



Citat: 'VP9 P2 / 8K@60fps / 10bit HDR OK
AV1 / 4K@24fps / 10bit Only works in streaming services like Youtube or internal player.'

Fra:  https://androidpctv.com/comparative-amlogic-s905w2/

Så den s905w2 som jeg tidligere linkede til, kan både afspille VP9 P2 / 8K@60fps / 10bit HDR
 samt AV1 / 4K@24fps / 10bit fra YouTube eller dens interne afspiller.

Hilsen Carsten.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan? 


Som jeg ser det; Ikke noget - den kan nogen af de samme ting billigere, men med adskillige væsentlige mangler.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan? 

Hej.

Jeg går ud fra at alle kender DRTV. I DRTV's TV-Guide kan min H96 Max boks scrolle sidelæns, så at man kan afspille et en program, der først skal sendes om adskillelige timer. Lige som på en PC.

Hilsen Carsten.



Og?
Med alle TV-bokse kan man se DR-programmer længe inden de sendes - på nær nogle ganske få, samt live udsendelser.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan? 

Hej.

Jeg går ud fra at alle kender DRTV. I DRTV's TV-Guide kan min H96 Max boks scrolle sidelæns, så at man kan afspille et en program, der først skal sendes om adskillelige timer. Lige som på en PC.

Hilsen Carsten.



Og?
Med alle TV-bokse kan man se DR-programmer længe inden de sendes - på nær nogle ganske få, samt live udsendelser.
Det kan ALLE enheder der kan tage DRTV, også smartTV. Og så ligger der ofte hele serien, når der starter en ny serie.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

I DRTV's TV-Guide kan min H96 Max boks scrolle sidelæns, så at man kan afspille et en program, der først skal sendes om adskillelige timer. Lige som på en PC.

Hej.

Her er et link, til en tråd om DRTV's TV Guide:

Citat: 'Hvordan kan det være at der IKKE på DRTV's app på Google TV øverst sammen med Kategorier - Live - børn- etc. er en tv-guide ( hvor man bl.a kan starte tidligere programmer forfra), Denne tv-guide er på DRTV appen på både min android telefon og min android tablet. Den er der heller ikke på DR-appen på mit LG CX.
Jeg synes bare at det er mærkeligt at på nogle DRTV app'er findes en tv-guide og på andre findes den ikke. Hvad kan være årsagen til det ??'


Og her er et skærmdump for DRTV i aften:



Jeg kan ellers ikke lige huske, at have set skærmdumps fra andre bokse?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Marts-2022 kl. 11:31
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 12:58
DR TV guide findes kun på mobil app, så din boks er ikke en TV boks.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

DR TV guide findes kun på mobil app, så din boks er ikke en TV boks.

Hej.

Nagash spurgte: Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan?

Og jeg svarede ved at vise 3 eksempler.

Jeg er altid omhyggelig med at beskrive min H96 Max som en Android Boks, Og ikke en Android TV boks.

Og ja, det er ingen hemmelighed, at den ikke kan afspille Netflix i 4K, men den kan så til gengæld, så meget andet, som Android TV ikke kan. Og til helt andre priser, da den ikke skal gennem en Californisk mellemmand.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 15-Marts-2022 kl. 13:21
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

DR TV guide findes kun på mobil app, så din boks er ikke en TV boks.

Hej.

Nagash spurgte: Hvad kan sådan en boks, som en Shield ikke kan?

Og jeg svarede ved at vise 3 eksempler.

Jeg er altid omhyggelig med at beskrive min H96 Max som en Android Boks, Og ikke en Android TV boks.

Og ja, det er ingen hemmelighed, at den ikke kan afspille Netflix i 4K, men den kan så til gengæld, så meget andet, som Android TV ikke kan. Og til helt andre priser, da den ikke skal gennem en Californisk mellemmand.

Hilsen Carsten.
Nå okay, så lader jeg være med at blande mig Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu