recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernsyn levering udsat 5 gange.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernsyn levering udsat 5 gange.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lmdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lmdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernsyn levering udsat 5 gange.
    Sendt: 06-Februar-2022 kl. 10:55
Black Friday købte jeg QE85QN95AATXXC i elgiganten, ned sat fra ca 44000 til ca 25000 - omkring 19000. På købstidspunktet var prisen den samme hos alle leverandører.

Siden da er leveringen flyttet 5 gange - nu skulle det komme ca 4 måneder efter kønstidspunktet, midt marts

Undervejs har fjernsynet været solgt på deres hjemmeside til fuld pris med varierende leveringstidspunkt - før mit bliver leveret.

Elgiganten tilbyder et alternativt fjernsyn, men med udgangspunkt i prisen efter rabat - jeg kan få et andet fjernsyn til 25000 ikke til listeprisen på 44000.

Leveringstiden kunne sikkert skyldes Corona, men jeg har tidligere haft samme udfordringer med levering af gode tilbud fra Elgiganten - før corona.

Er det mig der forventet for meget  eller bør de leverer det produkt jeg har købt for 3 måneder siden. Juridisk siger elgiganten jeg bare kan opsige mit køb- men da lider jeg et tab på +17000 hvis jeg skal købe samme vare hos en konkurrent. Dernæst efter 6 måneder plejer modellerne ar falde ca 30 % og så er mit gode køb bare til normal pris.

Kan jeg gøre noget - Elgiganten er kontaktet og de skriver jeg bare skal vente og at jeg måske får en lille kompensation når fjernsynet er leveret .




Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 11:36
Se denne:

§ 25. Hæves et køb, og skal erstatning svares i henhold til § 23 eller § 24, bliver denne i mangel af bevis for, at anden skade er lidt, at fastsætte til det beløb, hvormed prisen for genstande af samme art og godhed som de solgte på leveringstiden overstiger købesummen.
Til top
lmdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lmdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 12:45
Tak  
Jeg har forsøgt at henvise Elgigantens til det samme link - de svarer udenom og vil ikke give alternativt fjernsyn til samme listepris eller lade mig købe hos konkurrenten mod de betaler forskelle  (der er efterhånden også udsolgt hos konkurrenterne)

Hvad kan jeg gøre - klage mod at indbetale 100 kr til rådet ? - irriterende at de ikke vil rokke sig - de har sikkert mange kunder i samme situation. 

Havde det været første gang eller bare et måned, ville jeg vente uden brok - men det ligner en systematisk politik fra deres side. Sælger varer der ikke kan skaffes til fantasi priser og levering.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 08:01
Jamen så har du to valg, 

1. Klag til elgiganten skriftligt, og fortæl dem at du indberetter dem for rådet, og derefter indberet. Måske du får medhold, og måske elgiganten så vælger at følge rådets "dom"

2. Få pengene retur og undgå elgiganten fremadrettet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu