recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee pris stigning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee pris stigning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee pris stigning
    Sendt: 25-Februar-2022 kl. 19:31
Ja, så fik jeg også en pris stigning på mit Yousee grundabonnement leveret gennem ejendommens antenneforening. 

gammel pris 213,- ny pris 299,- 
Altså en stigning på 86,- om måneden, svarende til en prisstigning på 40% - for ingenting !

Det er 897,- i kvartalet og 3.588,- om året !!

Der leveres intet nyt sammen med prisstigningen og grundpakken er i forvejen så udsultet så den er nærmest ligegyldig.

Der er DR's tv kanaler som jeg i forvejen har "gratis" adgang til via både web og apps, så er der TV2 som er den eneste anden kanal jeg ser i grundpakken - tv3 og tv3 puls reklamebaseret nonsense med elendige programmer jeg ikke ser, derudover nogle ligegyldige tyske kanaler, og et par svenske og en norsk kanal jeg heller ikke behøver.

For 199,- kan jeg købe den store TV2 play pakke, med deres 5 live kanaler, UDEN reklamer, og TV2 sport og TV2 sport X samt op til 15 eventkanaler og On demand progammer. Så sparer jeg 100,- kr. om måneden og får mere af det jeg ønsker. 

Hvad Hel****** forestiller de sig. 
Og så fatter de ikke at kunderne siver ud af butikken i stor stil. 

Det er endelig for et år siden lykkedes mig efter 15 års tvungen TV og Internet gennem Yousee grundet antenneforeningsaftalen at få frigjort internet tvangen, så andre selskaber kunne levere kabel internet over kablerne og dermed skiftet til Fast Speed. Og så tror de at de kan fastholde mig som kunde på kabeltv ved at sætte prisen op med 40% 

Farvel og tak Yousee  :)



Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 19:56
299kr er det ikke alm standard pris ?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 20:01
Benzin prisen er steget 2kr og 40 øre siden medio april 2021 - hvad helvede forestiller de sig ! ! ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 20:02
i vores forening giver vi 180 kr om måneden.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 20:15
299,- er en for høj pris for en grundpakke. Jeg gir 212,- for Stofa grundpakken, der indeholder flere brugbare kanaler end Yousee. Charlie og DK4 bl.a. og TV2 sport i hele OL perioden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja, så fik jeg også en pris stigning på mit Yousee grundabonnement leveret gennem ejendommens antenneforening. 

gammel pris 213,- ny pris 299,- 
Altså en stigning på 86,- om måneden, svarende til en prisstigning på 40% - for ingenting !

Det er 897,- i kvartalet og 3.588,- om året !!

Der leveres intet nyt sammen med prisstigningen og grundpakken er i forvejen så udsultet så den er nærmest ligegyldig.

Der er DR's tv kanaler som jeg i forvejen har "gratis" adgang til via både web og apps, så er der TV2 som er den eneste anden kanal jeg ser i grundpakken - tv3 og tv3 puls reklamebaseret nonsense med elendige programmer jeg ikke ser, derudover nogle ligegyldige tyske kanaler, og et par svenske og en norsk kanal jeg heller ikke behøver.

For 199,- kan jeg købe den store TV2 play pakke, med deres 5 live kanaler, UDEN reklamer, og TV2 sport og TV2 sport X samt op til 15 eventkanaler og On demand progammer. Så sparer jeg 100,- kr. om måneden og får mere af det jeg ønsker. 

Hvad Hel****** forestiller de sig. 
Og så fatter de ikke at kunderne siver ud af butikken i stor stil. 

Det er endelig for et år siden lykkedes mig efter 15 års tvungen TV og Internet gennem Yousee grundet antenneforeningsaftalen at få frigjort internet tvangen, så andre selskaber kunne levere kabel internet over kablerne og dermed skiftet til Fast Speed. Og så tror de at de kan fastholde mig som kunde på kabeltv ved at sætte prisen op med 40% 

Farvel og tak Yousee  :)




Tvungen TV og internet? Sikker på, det ikke "kun" var tvungen TV? Sådan har det været hos Aars Boligforening. Her SKULLE man minimum have Grundpakken hos YouSee. Så skrev jeg lidt frem og tilbage med YouSee om det, og blev overbevist om, at jeg altså godt kunne opsige min Grundpakke hos YouSee. Og så STADIG have internet hos dem. Så dette blev enden på det hos mig! Ingen problemer! Jeg skulle bare opsige Grundpakken på boligkontoret.

Internet var ingen tvang her. Jeg kunne sagtens have valgt internet over telefonstikket i stedet for.


Redigeret af mnielsen - 25-Februar-2022 kl. 20:49
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 20:54
#mnielsen

Helt sikker, jeg forsøgte igennem flere år kun at få leveret internet, men som en del af foreningsaftalen var der tvang om min grundpakken for at man kunne få internet.  Så valget var grundpakke + internet, eller grundpakke uden internet, eller ingenting og kun mulighed for ADSL. 

#lennon

Jeg forstår overhovedet ikke dit svar - der er jo ingen sammenligning.
For det første er en enkeltstående prisstigning på 40% helt uhørt uanset hvilken vare eller service man taler om - det er ikke den samlede pris der er det afgørende her (jeg har rigeligt råd til at betale), det er princippet i en prisstigning på 40% uden man samtidig leverer nogen forbedring af produktet, og så endda et produkt der for størstedelens vedkommende i forvejen består af "gratis" kanaler som DR, SVT, NRK.

For det andet er der jo ingen sammenligning med produkter som benzin, gas, el hvor der er nogle konkrete bagvedliggende leverance og verdens samfunds problemer som pludseligt tvinger priserne i verjet. Der er intet hos Yousee der tvinger dem til en 40% prisstigning (de får ikke leveret tv fra Rusland) - andet end deres løbende tab af kunder og dermed indtjening der så skal hentes ind hos de eksisterende kunder.  Og så i vores konkrete tilfælde tænker jeg det er sådan lidt en "straffe auktion" efter foreningen ændrede aftalen så der ikke længere var monopol på leverancen af internet, endda med bindingen til en TV grundpakke. Yousee mistede mange internet kunder i vores forening. 




Redigeret af spawn - 25-Februar-2022 kl. 21:00
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#mnielsen
Helt sikker, jeg forsøgte igennem flere år kun at få leveret internet, men som en del af foreningsaftalen var der tvang om min grundpakken for at man kunne få internet.  Så valget var grundpakke + internet, eller grundpakke uden internet, eller ingenting og kun mulighed for ADSL. 


OK! Så har det MÅSKE også været sådan hos mig... Det kan være, her kun var mulighed for at få internet hos YouSee over kabel-TV-nettet, når man havde Grundpakken i forvejen?

Og dette så blev ændret, så man blot kunne opsige sin Grundpakke? Lidt forvirende, men det kører i hvert fald - blot stikket fra routeren hakket DIREKTE i TV-udtaget på vægdåsen.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 21:34
spawn_ jeg tænker bare,at YouSee’ s prisstigning desværre ikke er enestående PT. Jeg har forøvrigt selv for nyligt forladt dem (grundpakke og box) , og er gået ren streaming på godt og ondt. Diverse YS aftaler med boligforeninger osv har altid været unikke, og totalt uigennemsigtige. Det samme mht deres visioner og strategi , - og derfor dybest set umuligt at forholde sig til,og kommentere seriøst på. . . Men der findes jo ALTID alternativer . 

Redigeret af Lennon - 25-Februar-2022 kl. 21:35
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 21:47
jeg er også hovedsagligt streaming kunde idag, abonnerer på næsten alle streaming tjenester så det er heller ikke fordi jeg ikke er villig til at betale for det jeg ser :)  men lige med Yousee, så var der oprindeligt 2 grunde til at jeg beholdt denne grundpakke, jeg ville gerne se TV2 og en gang imellem Formel 1 som var tilgængelig på RTL, så der var lidt convenience og noget gammel vane i at beholde pakken, men efter Kevin Magnussen røg ud er jeg blevet lidt ligeglad med formel 1, og så er der kun TV2 tilbage jeg interesserer mig for i pakken, udover DR som jeg allerede ser andre steder.  

Så når de nu vil give mig en ren indholdsløs prisstigning på 40% aka 86,- kr. der næsten svarer til et abonnement på en eller anden streaming tjeneste, og en samlet månedspris på 300,- så betaler jeg reelt de 300,- alene for at kunne se TV2 - som endda sælger eget abonnement fra 109-199,- (med en masse ekstra) - ja, så er det nu jeg bliver 100% cable cutter  :)  
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#mnielsen

Helt sikker, jeg forsøgte igennem flere år kun at få leveret internet, men som en del af foreningsaftalen var der tvang om min grundpakken for at man kunne få internet.  Så valget var grundpakke + internet, eller grundpakke uden internet, eller ingenting og kun mulighed for ADSL. 


Har du læst denne


Regler gælder ikke for bredbånd

Mange foreninger og udlejere leverer bredbånd til beboerne. Reglerne om frit valg af tv-leverandør gælder ikke for bredbånd, men det må ikke være et krav for at modtage bredbånd, at du også modtager en tv-pakke.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2022 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

For det første er en enkeltstående prisstigning på 40% helt uhørt uanset hvilken vare eller service man taler om - det er ikke den samlede pris der er det afgørende her (jeg har rigeligt råd til at betale), det er princippet i en prisstigning på 40% uden man samtidig leverer nogen forbedring af produktet...


Der er jo heller ikke tale om en prisstigning som sådan, men at jeres forening ikke længere får rabat (hvorfor, må du vel høre foreningen om).

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

...og så endda et produkt der for størstedelens vedkommende i forvejen består af "gratis" kanaler som DR, SVT, NRK.


Jeg tæller 8 betalingskanaler, og nogle af dem ligger i den dyre ende. Derudover er gratiskanaler ikke gratis for udbydere at distribuere (der er bl.a. KODA og retransmissionsafgift).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu