recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dekryptere optagelser på Humax-boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dekryptere optagelser på Humax-boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dekryptere optagelser på Humax-boks
    Sendt: 01-Marts-2022 kl. 14:23
Min gamle Yousee-box, en Humax YSR-2000, døde pludselig forleden (sikkert strømforsyningen) og er blevet skiftet ud med en nyere model.

Af nysgerrighed har jeg pillet harddisken ud af den gamle og jeg kan se, at der ligger et linux-OS på den. Jeg kan også se, at de optagelser, jeg har gemt på den, ligger der i ts-fomar, men - de er tilsyneladende krypteret, så jeg kan ikke afspille dem.

Findes der en måde at dekryptere dem på?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2022 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

... Findes der en måde at dekryptere dem på?
Det er der ikke stor chance for - det er nemlig netop for at undgå, at optagelser kan flyttes fra HDD, at de har krypteret filerne. Dette er også årsagen til, at jeg er gået langt uden om de optagelsesmuligheder, som fx yousee-bokse og tv producenternes hardware giver mulighed for. Hvis man skal optage noget, man gerne vil gemme (længere end boks eller tvs levetid), så skal du have fat i en boks, der gemmer ukrypteret. 
miri
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2022 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

 Hvis man skal optage noget, man gerne vil gemme (længere end boks eller tvs levetid), så skal du have fat i en boks, der gemmer ukrypteret. 

Hej.

Eller en PC og gratis programmet TV4Ever.

TV4Ever er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren på en PC, og meget nemt at bruge.


Hilsen Carsten.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2022 kl. 10:39
Jeg har engang haft en Humax og her kunne .ts-filerne afspilles i VLC uden at dekode noget - men det er så også +10 år siden (optagelser var fra DVB-T).
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2022 kl. 10:57
For 2 - 300 kr. kan fu købe en brugt boks os skifte hdd med din egen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2022 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For 2 - 300 kr. kan fu købe en brugt boks os skifte hdd med din egen.


Det hjælper ikke meget hvis optagelserne er låst til den enhed de er optaget på.Confused

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 09:45
Jeg har taget konsekvensen af dette og købt en billig Denver dekoder, som kan optage ukrypteret på et USB-stick.
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 11:00
Tak for svar, allesammen!

Det ser ikke ud til, at der er noget at gøre - men så har jeg da fået en ekstra 1TB harddisk :-)
Til top
alex_p Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alex_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 12:09
Hvis du har tiden til at nørde med det så Wink :

https://hummy.tv/forum/threads/offline-decryption-utility.8676/


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 12:28
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2022 kl. 13:55
Cool - det vil jeg prøve Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu