recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hold nu med det vås! Det er fløjtende ligegyldigt, om strømmen løber fra de øverste terminaler, og ned gennem 5 cm kabel/metalbøjler, eller de løber fra de nederste terminaler, og de 5 cm "op" til de øverste terminaler. LOL
Måske hvis man lever i en fantasiverden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1327
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 23:25
Hold nu med det vås! Det er fløjtende ligegyldigt, om strømmen løber fra de øverste terminaler, og ned gennem 5 cm kabel/metalbøjler, eller de løber fra de nederste terminaler, og de 5 cm "op" til de øverste terminaler. LOL
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Det kunne tyde på, at kabler tilsluttes i high input, på højttalernes tilslutningsterminaler. Diskantniveau hæves flere dB når/hvis forstærker tilsluttes high input terminalen, på en SR6AA mkll kan der også tilsluttes til mid eller low input, det er så her frekvensniveauet hæves og ikke diskanten. Så alt efter behov eller præferencer, kan man vælge hvilket input på højttaleren der tilsluttes, og dermed ændre lidt på frekvensområdets forstærkning/lydniveau. En Audiovector R6 kan “kun” bi-wires, så her vælges blot low input terminal.
Ovenstående gælder iøvrigt for alle højttalere med mulighed for bi/tri wiring, og er ikke et Audiovector fænomen.

LOL LOL LOL

Og så kommer vi lige tilbage til virkeligheden.. Confused
Nu ved jeg ikke hvilken virkelighed du lever i, hvis du ikke anerkender det beskrevne omkring tilslutning af kabler på højttalere. Det er fair nok, hvis du lever i en fantasiverden, men så hold det for dig selv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 22:55
Men virkeligheden er jo som @JeTex beskriver... hifiklubben bruger endda spalteplads på at beskrive det...

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Det kunne tyde på, at kabler tilsluttes i high input, på højttalernes tilslutningsterminaler. Diskantniveau hæves flere dB når/hvis forstærker tilsluttes high input terminalen, på en SR6AA mkll kan der også tilsluttes til mid eller low input, det er så her frekvensniveauet hæves og ikke diskanten. Så alt efter behov eller præferencer, kan man vælge hvilket input på højttaleren der tilsluttes, og dermed ændre lidt på frekvensområdets forstærkning/lydniveau. En Audiovector R6 kan “kun” bi-wires, så her vælges blot low input terminal.
Ovenstående gælder iøvrigt for alle højttalere med mulighed for bi/tri wiring, og er ikke et Audiovector fænomen.

LOL LOL LOL

Og så kommer vi lige tilbage til virkeligheden.. Confused
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Det kunne tyde på, at kabler tilsluttes i high input, på højttalernes tilslutningsterminaler. Diskantniveau hæves flere dB når/hvis forstærker tilsluttes high input terminalen, på en SR6AA mkll kan der også tilsluttes til mid eller low input, det er så her frekvensniveauet hæves og ikke diskanten. Så alt efter behov eller præferencer, kan man vælge hvilket input på højttaleren der tilsluttes, og dermed ændre lidt på frekvensområdets forstærkning/lydniveau. En Audiovector R6 kan “kun” bi-wires, så her vælges blot low input terminal.
Ovenstående gælder iøvrigt for alle højttalere med mulighed for bi/tri wiring, og er ikke et Audiovector fænomen.


Redigeret af JeTex - 02-April-2022 kl. 13:08
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperSlg JesperSlg skrev:

Jeg har da selv haft Kef før det har det spillet udenmærket. Det er da et bedre sæt end de Wharfdales der blev linket til tidligere..

Har du hørt begge sæt, eller formoder du bare?


Klaus
Jeg har har lyttet til budget wharfdale det var ikke noget at skrive hjem om ja 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af JesperSlg JesperSlg skrev:

Jeg har da selv haft Kef før det har det spillet udenmærket. Det er da et bedre sæt end de Wharfdales der blev linket til tidligere..

Har du hørt begge sæt, eller formoder du bare?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 18:28
Hyg dig, med dine WAF-højttalere. Wink
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lidt synd at du åbenbart er forblændet mere af udseendet, end af lyden... Confused

Den dag jeg linker til nogle højttalere du kan lide må være en dag hvor jeg skal huske at spille Lotto eller lign:D Jeg har da selv haft Kef før det har det spillet udenmærket. Det er da et bedre sæt end de Wharfdales der blev linket til tidligere.. Og jeg har også haft Jamo 507 og Jamo Concert 7 de var nærmest ikke til at drive ingen åbenhed,krop saft og kraft selv med en kraftig Yamaha forstærker på 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 17:25
Lidt synd at du åbenbart er forblændet mere af udseendet, end af lyden... Confused
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2022 kl. 17:03
Kan konstatere at man kan finde rigtig gode priser i Sverige på brugt grej , pokkers der er så langt at kører, jeg har ikke set et komplet sæt hvide højttalere til salg i Danmark (5.1) for sådan en pris 15.000 svenske kroner eller lige knapt 11.000 danske 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu