recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround
    Sendt: 28-Marts-2022 kl. 13:29
Hej 

Prøver her igennem at få meninger og tilkendegivelser omkring nyt højttalere setup. 
Jeg har en Marantz Sr 7013 jeg skal ha koblet nogle nye højttalere til. Kravet er det godt må være gulvhøjttalere men ikke de største af slagsen jeg på udkig i højttalere der laves i hvid primært da det vil passe bedst ind.Jeg kigger brugtmarked og budget er 5-10.000 kr for et sæt. 
Jeg er startede med at kigge B&W CM8 S2 eller Cm9S2 de ville umiddelbart leve op til kravene med hensyn til størrelse og design farve samt at det er nemt at finde andre fra samme serie man ville kunne bruge til center og bagkanaler:) 

Så har jeg hørt fra andre hvorfor ikke kigge efter noget andet end B&W så gode er de heller ikke og du kan finde bedre til samme pris eller billigere hos andre mærker. 
Så her har man anbefalet Audiovector QR3 
https://audiovector.com/qr-3/
Eller SystemAudio Explorer eller Ranger Master 
https://system-audio.com/product/sa-explorer/
https://system-audio.com/product/sa-ranger-master/
Designet passer mig ganske udenmærket jeg ved dog ikke noget om hvordan de spiller og om det er nemt at finde både center og bagkanaler fra samme serie. 
nypris for dem er da ihvertfald ikke helt billige så tænker at det burde spille ok. 

Men derfor mit opslag her måske nogen kender dem eller har andre gode de kan anbefale ? 


Mvh 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 15:52
Faldt over dette sæt, måske det var noget?



Klaus


Redigeret af KlausDM - 28-Marts-2022 kl. 15:55
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 22:43
Personligt ville jeg ikke kunne holde ud at lytte til Audiovector. Alt for skingre at lytte til.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 09:50
Hold dig til B&W, det er den bedste kvalitet. Har selv haft de samme højttalere i 32 år og de var brugte da jeg købte dem. Og ja de kræver en god forstærker og sådan en har du.

Redigeret af Munch - 29-Marts-2022 kl. 09:50
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Faldt over dette sæt, måske det var noget?
Klaus
Sælger er da vist lidt over-optimistisk, når han omtaler sit grej:
"Komplet sæt Surround Hifi i højeste klasse", men der er da tale om fornuftigt grej, specielt til prisen!

Det er rigtigt fornuftigt at kigge på brugte højttalere, men det kan også være tidskrævende, og med mindre man kender modellerne godt, kan man risikere at ende med et fejlkøb, man så igen skal bruge tid på at forsøge at sælge igen.
De modeller du lister, vil jeg ikke tro, er så ofte de dukker op til salg; hvis de gør er det nok ikke i den prisklasse, du søger.

HifiFreaks har af og til nogle gode tilbud på nogle modeller, og der er også ofte gode tilbud på B-stock under deres lager-udsalg, hvor vi snakker priser, der minder om brugtpriser, men stadig med fuld garanti og returret:


Wharfedales "EVO"-serie skulle være gode, og deres "Diamond" serie i nyeste version, er også meget højttaler for pengene:

Eksempler:






Redigeret af Supergris - 29-Marts-2022 kl. 10:20
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 10:28
Det er da værd at kigge hos Hifi freaks men der har da vist meget ballade om de har været gået konkurs osv og man vil jo gerne lytte til det man skal købe også :) 

Jeg har da fundet B&W CM8 S 1 til salg for 5600 kr brugt samt S2 modellen til 7200 kr det har bare været lidt for langt at kører for mig når jeg har befundet mig på Vestsjælland 
System Audio Ranger Master har jeg set til salg for 9000 kr her hjemme og 6000 kr i sverige.
Audio Vector har de brugt til salg i en butik i københavn for 8900 kr  så det burde være muligt at finde de højttalere jeg lister til de priser også men indrømmet der er ikke mange af dem til salg 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hold dig til B&W, det er den bedste kvalitet. Har selv haft de samme højttalere i 32 år og de var brugte da jeg købte dem. Og ja de kræver en god forstærker og sådan en har du.


LOL LOL LOL
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:02
Jeg ville se i andre retninger, end B&W! Du får ikke det fulde udbytte af dem, med en surroundreceiver. Og så synes jeg de er totalt kedelige og uinspirerende at lytte til - som to kasser der står og spiller. De formår ikke rigtig at forsvinde i lydbilledet. Derudover er B%W's "lydsignatur" ændret på næsten alle deres nyere modeller (nyere end 10 år), hvor de er blevet mere lyse at lytte til, med betoning på de højeste oktaver. Det er B&W i øvrigt ikke ene om. Det gælder efterhånden en del mærker, i et forsøg på at virke mere "detaljerige". Prisen er så udpræget lyttetræthed....
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:08
Men hvilke retninger ville du så kigge ? 

System Audio ? 
Triangle ? 
Dali ? 


Redigeret af JesperSlg - 29-Marts-2022 kl. 11:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:27
Dynaudio…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:51
Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.

Hvis der er tale om brugte højttalere, er det en stor fordel, man kender lidt til de modeller, man er interesserede i på forhånd, specielt hvis man ikke lige bor i København og omegn, da der ellers hurtigt kan bruges tid og penge på at køre frem og tilbage...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg ville se i andre retninger, end B&W! Du får ikke det fulde udbytte af dem, med en surroundreceiver. Og så synes jeg de er totalt kedelige og uinspirerende at lytte til - som to kasser der står og spiller. De formår ikke rigtig at forsvinde i lydbilledet. Derudover er B%W's "lydsignatur" ændret på næsten alle deres nyere modeller (nyere end 10 år), hvor de er blevet mere lyse at lytte til, med betoning på de højeste oktaver. Det er B&W i øvrigt ikke ene om. Det gælder efterhånden en del mærker, i et forsøg på at virke mere "detaljerige". Prisen er så udpræget lyttetræthed....
LOLLOLLOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu