recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sulaco Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2005
Sted: Espergærde
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sulaco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 17:53
jeg har et Telmore PLAY abon. med 250Gb som blev oprettet for 2 år siden. Jeg ramte de 250Gb i går og nu har de skruet HELT ned for hastigheden. Så nu skal jeg overveje hvad jeg skal i fremtiden. Kan selvfølgelig vælge deres 1000Gb uden PLAY og tilkøbe de få streaming tjenester jeg rent faktisk bruger.
Panasonic TX-65GZ960
Panasonic DP-UB820

OPPO BDP-103

Yamaha RX-V3800
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 10:00
lebara.dk har et med 500 gb data for 179 mdr kører på tt netværket
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 14:01
Mobilt Bredbånd er kun godt efter min mening, hvis ikke andet er muligt, hastigheden er meget svingende som andre også skriver, 5G er hvad jeg har fået oplyst af 5G brugere ikke særlig godt med mindre man bor utrolig tæt på en mast, vi bruger 4G og ja efter kl 22 på hverdage er det godt til streaming, men vi hopper snart på fiber, vi gider ikke planlægge efter hvornår der er færrest på.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

lebara.dk har et med 500 gb data for 179 mdr kører på tt netværket

Det bruger vi nu, bor ca 300 m fra mast og det vil vi ikke anbefale.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 21:24
Virker det i nu hos jer ?

Oprindeligt skrevet af Sfinksen Sfinksen skrev:

Oprindeligt skrevet af TT0706 TT0706 skrev:

Vi kører alt over 4g via Telmore til 29 kr per måned. Vi streamer kun og knægten på 14 spiller med gutterne. Han er ikke professionel gamer og ping ligger omkring 10-20 stykker og jitter under 10. Det virker fint her hos os, og jeg ser det som 280 kr. sparet, da det kun er Altibox, der udbyder fiber her hos os.
Forbruget ligger omkring 900-1200 gb pr. måned og det er der ingen problemer med hos Telmore. 

Tak! Det er rart at vide, at Telmore ikke har en fast 1000 GB fair use grænse.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 03:28
Havde lidt de samme overvejelser om det skulle være fiber eller Mobilt internet, i og med der går rygter om nedlægning af kobbernettet i den nærmeste fremtid.
Nu bor jeg langt ude på bøhet, hvor der bliver rullet fiber ud til flere og flere. 
Det har dog givet lidt udfald om natten lige efter installation, men nu kører det stabilt, fiberen altså.


Redigeret af Jespus - 20-August-2023 kl. 03:29
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 06:51
Telmore er nu begyndt med at lukke ned for hastigheden når man har brugt alt sin data i sin mobilpakke, i hverfal her hos os, det har de aldrig gjort før , det er først startet her i august 2023

Oplever i andre som har internet via Telmore, det samme som os nu ? 


Redigeret af Swingking - 20-August-2023 kl. 06:53
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Havde lidt de samme overvejelser om det skulle være fiber eller Mobilt internet, i og med der går rygter om nedlægning af kobbernettet i den nærmeste fremtid.
Nu bor jeg langt ude på bøhet, hvor der bliver rullet fiber ud til flere og flere. 
Det har dog givet lidt udfald om natten lige efter installation, men nu kører det stabilt, fiberen altså.

Også på coax, og mobil er der udfald, kan du tro!! I går, da min router skabte sig, og jeg nulstillede den, da havde jeg kørt med mobilt hotspot. Dette plejer at køre stabilt. I går hoppede det af og på og af og på - KONSTANT! Fik så med hjælp fra support via Facebook, routeren på igen...

Det er i Aars, der var noget "skaberi"


Redigeret af mnielsen - 20-August-2023 kl. 07:20
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 10:59
Fibernettet er stadigvæk en overlegen teknologi til internet. Mobilt netværk og coax-netværk er delte ressourcer, dvs at du deler linjer med (alle) de andre på samme linje/sendemast. Der ud over er mobilt netværk afhængig af vejrlig, - det går langsommere i regnvejr. Og en god forbindelse kræver en for for Line-of-Sight. 
Så hvis man vil sikre sig en stabil forbindelse, så er det fibernet man skal gå efter. 
Men ellers er de andre teknologier stadig meget brugbare, hvis man ikke er afhængig af en stabil forbindelse. 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Havde lidt de samme overvejelser om det skulle være fiber eller Mobilt internet, i og med der går rygter om nedlægning af kobbernettet i den nærmeste fremtid.

Det er ikke noget rygte - og det er formentlig ikke i nærmeste fremtid.

TDC som ejer kobbernettet har meldt ud, at man vil det lukke det i dette årti. Så der er stadig op til 7 år at løbe på. 

Da TDC p.t. har omkring 600.000 ADSL/fastnet-kunder, som indbringer biksen en halv milliard om året, så sker der nok ikke noget, før de fleste af dem er gået over til fiber eller mobiltelefoni. Og når det sker, vil de helt sikkert få et "godt tilbud".


Redigeret af longjohn2 - 21-August-2023 kl. 14:30
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2023 kl. 01:11
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Fibernettet er stadigvæk en overlegen teknologi til internet. Mobilt netværk og coax-netværk er delte ressourcer, dvs at du deler linjer med (alle) de andre på samme linje/sendemast. Der ud over er mobilt netværk afhængig af vejrlig, - det går langsommere i regnvejr. Og en god forbindelse kræver en for for Line-of-Sight. 
Så hvis man vil sikre sig en stabil forbindelse, så er det fibernet man skal gå efter. 
Men ellers er de andre teknologier stadig meget brugbare, hvis man ikke er afhængig af en stabil forbindelse. 

Er enig i konklusionen men ikke vejen derhen. Alle teknologier er delte ressourcer - om ikke andet så fra det nærmeste termineringspunkt. At fiber er andre teknologier overlegent er der så andre årsager til.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2023 kl. 01:51
Selvfølgelig er alle teknologier delte, når man går langt nok baglæns i netværket. Også fiberen, som alt efter hvordan den er produceret, giver et nærmere eller fjernere terminerinspunkt. 

Men fiberen er ikke en delt ressource på den sidste strækning ud til ende-brugeren (accessen), i modsætning til de andre teknologier, - hvilket er min pointe. Det gør, ud over fiberens andre kvaliteter, en kæmpe forskel slutproduktet. Fx vælger nogle fiberselskaber, at give hastighedsgaranti. Det er kun fiberen, som har mulighed for at tilbyde det. 


Redigeret af Kristian3th - 27-August-2023 kl. 06:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu