recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee spam mail  PAS PÅ!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee spam mail PAS PÅ!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee spam mail PAS PÅ!
    Sendt: 05-April-2022 kl. 15:49
OBS! Dette er IKKE en mail fra Yousee, men er fra svindlere som skriver at Yousee vil betale penge tilbage, de skal bare lige ha mine oplysninger. MEN DET FÅR DE IKKE!

  • Vi informerer dig skriftligt om, at din faktura for april måned 2022 er blevet betalt to gange ved en fejl. Vi beklager denne forsinkelse i bekræftelsen. Du kan anmode om en refusion ved at bekræfte dine oplysninger og fuldføre proceduren ved at klikke på følgende link:




Redigeret af Munch - 05-April-2022 kl. 21:46
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 16:03
Det link der skal klikkes på er sikkert også åbenlyst falsk. Det skal man altid huske at kigge godt på.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 17:25
Da jeg klikkede på adressen, fik jeg noget der så forkert ud:

youseedk a bug-gt.com
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 20:42
Det er vel ikke YouSee der sender spam ud.

Så jeg synes du bør ændre overskriften. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er vel ikke YouSee der sender spam ud.

Så jeg synes du bør ændre overskriften. 
Der står Yousee som afsender, derfor.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 21:38
Men derfor er det stadigvæk ikke Yousee der sender det ud :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 21:47
Jeg vil gerne beholde Yousee i overskriften, men har ændret i teksten nedenunder, så det fremgår at mailen er sendt af svindlere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der står Yousee som afsender, derfor.


Prøv at klikke på afsendernavnet, det er næppe yousees mailadresse

På samme vis som alle de mails jeg får fra "Netflix" om at min betaling ikke er gået igennem, eller jeg skal betale 15 kroner til "postnord" for at få udleveret min pakke.
Klikker jeg på afsenderen til disse, er det altid en eller anden "i hegnet" adresse der er afsender.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der står Yousee som afsender, derfor.


Prøv at klikke på afsendernavnet, det er næppe yousees mailadresse

På samme vis som alle de mails jeg får fra "Netflix" om at min betaling ikke er gået igennem, eller jeg skal betale 15 kroner til "postnord" for at få udleveret min pakke.
Klikker jeg på afsenderen til disse, er det altid en eller anden "i hegnet" adresse der er afsender.


Klaus
Som skrevet tidligere:

 Da jeg klikkede på adressen, fik jeg noget der så forkert ud:

youseedk a bug-gt.com”

Det første man ser er en mail fra Yousee. Det er det jeg advarer imod at klikke videre på linket i.
Nu har jeg ikke selv Yousee, og følte derfor ikke trang til at “få penge tilbage”. Men der kunne sagtens være nogle som følte sig fristet, da den så meget professionel ud.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 07:59
Fint du deler informationen, og selvom mange nok automatisk er skeptiske så kan man sagtens falde i.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 09:06
Er man i tvivl om et link er ægte, så klikker man ALDRIG på det. Hold musen over linket (uden at klikke) og se adressen i statusbaren på browseren og ser det mærkeligt ud dropper man at klikke og sletter mailen eller markere den som spam.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 19:50
Jeg har også fået samme mail, men syntes den var nem at gennemskue og den blev bare slettet

1. Yousee ville nok i givet fald bare tilbageføre beløbet helt automatisk

2. Hvis trukket to gange, ville jeg kunne se det på min konto
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu