recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Italienske kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Italienske kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Italienske kanaler
    Sendt: 15-April-2022 kl. 20:39
Hej. Håber nogle kan hjælpe
TV:
PHILIPS 55" 4K LED TV 55PUS7556
 med ca modul og Tivusat kort indsat. Både modul og kort ca. 5 år gammelt.
Parabol peger på Hotbird 13c.
Har i alle 5 år kunne se Rai kanaler og ikke mindst Canale 5, Italia 1 og Rete 4.
Nu er Rai kanalerne 1 og 2 kommet i HD. Rai 3 er lavet om til noget regionalt a la TV2 lorry eller TV2 øst. Alle Rai 3’s kanaler er med pixelering, og er svære at se. Men problemet er Canale 5, Italia 1 og Rete 4. De er helt væk. 
Hvordan får man disse kanaler tilbage?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Men problemet er Canale 5, Italia 1 og Rete 4. De er helt væk. 
Hvordan får man disse kanaler tilbage?


Har du prøvet med en kanalsøgning? De kan jo blot have skiftet frekvens - se evt. på Lyngsat.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 21:36
synes jeg har søgt et par gange. Det var da jeg opdagede Rai 1 i HD. Gud ved om kort eller modul er blevet forældet. Ifølge Lyngsat sendes kanalerne i MPEG-4/HD. Skal kort og modul ikke også kunne det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Ifølge Lyngsat sendes kanalerne i MPEG-4/HD. Skal kort og modul ikke også kunne det?


Jo. Det afhænger kun af modtageren, som selvfølgelig understøtter MPEG4/HD. Har du prøvet at taste frekvensen direkte ind, eller har din parabol drejet sig en anelse i blæsten? Det kunne det tyde på siden nogle kanaler er pixeleret.

Flemming


Redigeret af fltk - 15-April-2022 kl. 22:01
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 22:06
det er hos mine forældre. Må prøve på søndag. 
Har en eller anden ide om at mpeg2 mpeg4 balladen vi havde for år tilbage i Danmark er nået til Italien. Hele EU skal vel skifte før eller siden. Så er kort måske blevet for gammelt, og et nyt skal fremskaffes. Men jeg kaster ikke 100 euro efter det, hvis det ikke er det der er problemet. Så vil gerne være sikker 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Har en eller anden ide om at mpeg2 mpeg4 balladen vi havde for år tilbage i Danmark er nået til Italien.


Det var i 2009. Europa har for længst skiftet til MPEG4. Jeg har selv parabol mod Hotbird og Astra. Har dog ikke abonnement til kodede kanaler.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 16:24
Har lavet en ny søgning. Signalstyrke på 93%. Fandt ud af, at man kan nøjes med at søge Tivusat kanaler. Så finder den 150 kanaler i stedet for 1400. Samtidig ligger kanalerne nu i orden fra starten af. 

Alle kanaler inkl Canale 5, Rete 4 og Italia 1 er der… man kan bare ikke se dem.

Ved hjælp af Google translate er jeg kommet frem til følgende: Fra november og et par måneder frem har man gradvist slukket for SD kanaler. Der skulle være helt lukket nu. Man har skiftet kodnings et-eller-andet. Det eneste der er tilbage er Rai 1 2 og 3 i SD. Disse bliver lukket i slutningen af året. Da nuværende ca modul og kort er 5 år gammelt, kan det ikke læse de nye HD og 4K kanaler. Derfor kan jeg se de tre Rai kanaler, men stort set intet andet. Har derfor købt nyt ca modul
Det skal aktiveres online, når kortet er isat tv’et. Så håber jeg bare det er løsningen

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 21:24
Det var så fordi Tivusat havde skiftet kodningsstandard, og altså ikke fordi dit CA modul er for gammelt. Det kan stadig bruges til udbydere der anvender dets kodningsstandard.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 22:07
Ja det har du nok ret i. Men da vi nu gerne vil se ovenstående kanaler, er den eneste vej frem et nyt modulvogntog kort. Er bestilt 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 22:26
Det var nu også blot fordi i ikke bare skal kassere modulet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu