recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstart af ubiquiti netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opstart af ubiquiti netværk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opstart af ubiquiti netværk
    Sendt: 17-April-2022 kl. 09:59
Jeg kommer til at spørge til råds her.
Jeg har idag fibernet 1000/1000 og et Asus meshværk. Det er ustabilt og svingende i ydelse, så jeg vil starte forfra og støder altid på ubiquiti.

Boligen er på er 420m2 og i to plan i en vinkel.
Alle m2 skal dækkes og vi har pt haft 4 enheder.

Nogen der har et link til en samlet løsning
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 10:22
Samlet pakke, det findes desværre ikke. Det er som med så meget andet godt, så skal du selv bygge det ud fra behov.
Med din størrelse bolig skal du nok bruge 7-8 access points spredt ud over etagerne - koncentreret dér, hvor der er flest devices.
Anbefaling: vælg også nogle in-wall access points bag eks tv eller andet, der også skal bruge kabel.

Du kommer ikke uden om at skulle kable rundt i hytten! Det er dét, der gør systemet mesh netværk overlegen!

En PoE switch på min 90w skal du nok bruge til at strømføde alle de access points.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 10:31
For at blive mere specifik, så er det klart smart med en UDMP (Unifi Dream Machine Pro) som router, en 24 ports PoE switch, x antal NanoHD AP'er og y antal inwall HD AP'ER (x+y=[7-8]).
Derudover en sørens masse kabel og arbejde med trække det. 
MEN!! Det er det hele værd! Kører selv 205kvm med 5 access points og det spiller MAX med gear fra Ubiquiti. Er rigtigt glad for stabiliteten og mulighederne i produkterne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 10:38
Bromberg

Har du mulighed for at kable dine nuværende enheder?

Definer ustabilt og svingede i ydelse.

Hvad forventer du at have af hastighed på trådløs over hele huset?

Har du noget udstyr der er kablet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

For at blive mere specifik, så er det klart smart med en UDMP (Unifi Dream Machine Pro) som router, en 24 ports PoE switch, x antal NanoHD AP'er og y antal inwall HD AP'ER (x+y=[7-8]).
Derudover en sørens masse kabel og arbejde med trække det. 
MEN!! Det er det hele værd! Kører selv 205kvm med 5 access points og det spiller MAX med gear fra Ubiquiti. Er rigtigt glad for stabiliteten og mulighederne i produkterne.
jeg ville dog droppe nanoHD og in Wall da de kører wifi5.
En masse U6 lite ville kunne gøre det. In Wall er vist også på vej i en wifi6 version.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bromberg

Har du mulighed for at kable dine nuværende enheder?

Definer ustabilt og svingede i ydelse.

Hvad forventer du at have af hastighed på trådløs over hele huset?

Har du noget udstyr der er kablet?


Klaus
Kan genkende ustabiliteten i ASUS. Jeg fik aldrig mit stabilt, selvom det var kablet. Skulle genstartes 1-2 gange pr dag.

Nuværende ubiquiti setup har ikke været genstartet de sidste 140dage.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

For at blive mere specifik, så er det klart smart med en UDMP (Unifi Dream Machine Pro) som router, en 24 ports PoE switch, x antal NanoHD AP'er og y antal inwall HD AP'ER (x+y=[7-8]).
Derudover en sørens masse kabel og arbejde med trække det. 
MEN!! Det er det hele værd! Kører selv 205kvm med 5 access points og det spiller MAX med gear fra Ubiquiti. Er rigtigt glad for stabiliteten og mulighederne i produkterne.
jeg ville dog droppe nanoHD og in Wall da de kører wifi5.
En masse U6 lite ville kunne gøre det. In Wall er vist også på vej i en wifi6 version.
<~~ Hvad lahan sagde 😁💪
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Nuværende ubiquiti setup har ikke været genstartet de sidste 140dage.

140 dage siden sidste sofwareopdatering?
Jeg har nemlig også præcist 140 dage på min USG (og miniswitch).
Switches og accesspoint blev opdateret i går aftes, så de har kun 13 timer.


Klaus (120 m2 hus i to etager, 40 m2 samt 625 m2 grund, der er dækket af to LR)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 13:31
Jeg er lige på mobil nu - men ift ubiquiti er mit ønske om en “samlet løsning”, mere fordi jeg ikke helt er klar over hvad der reelt kræves.
Jeg skal vel have en router af en art og derfra en 6 ca accespoints?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er lige på mobil nu - men ift ubiquiti er mit ønske om en “samlet løsning”, mere fordi jeg ikke helt er klar over hvad der reelt kræves.
Jeg skal vel have en router af en art og derfra en 6 ca accespoints?
+ en Switch og evt cloudkey.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 14:53
men hvorfor en switch?
I traditionel tænkning vil jeg have en router og heri tilsluttet mine accespoints?

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2022 kl. 15:04
Ift hvordan sådan et netværk kan opbygges forskelligt, så ville jeg meget gerne at nogen kunne lave en forklaring fra min fiberbox til fuld wifi.

Det er hele opbygningen af ubiquiti jeg ikke kan gennemskue ift mit reelle behov
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu