recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage dr nyheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage dr nyheder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage dr nyheder
    Sendt: 21-April-2022 kl. 18:26
Hvis jeg ønsker at optage alle DR1 nyheder automatisk hver dag, hvad kan jeg bruge af software til det ?

Redigeret af jhjorsal - 21-April-2022 kl. 18:49
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 18:50
Kan du ikke bare streame fr dr.
Man kan da mindst gå en måneden tilbage i tid.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 18:54
jo men jeg ønsker at download dem som fil til senere afspilning, og i alle - mener jeg fremadrettet 😃
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jo men jeg ønsker at download dem som fil til senere afspilning, og i alle - mener jeg fremadrettet 😃


tv4ever, en udvidelse til Chrome kan downloade streams fra dr.dk/tv
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jo men jeg ønsker at download dem som fil til senere afspilning, og i alle - mener jeg fremadrettet 😃


tv4ever, en udvidelse til Chrome kan downloade streams fra dr.dk/tv

Jo den har jeg kikket på før, men kan den programmeres til at optage fremadrettet?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 19:18
Jeg ville købe en tv modtager med harddisk og netværkstilslutning og så ellers programmere tider ind i den.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 19:44
Tror det giver mest mening at forklare funktionen af mit behov, jeg er på et skib i Nordatlanten = ingen tv dækning. Og ønsker at downloade seneste version af DR nyheder, som så kan afspilles på repeat på vores tv anlæg, indtil der kommer en nyere udgave, hvorefter den så begynder at afspille. Man skal gerne selv kunne bestemme kvaliteten af udsendelsen, da vores internet heller ikke er noget at råbe hurra for.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 19:57
DRTV appen har en funktion hvor der vælges Kategorier -> Nyheder, og så ligger de som perler på en snor parat til afspilning.

Redigeret af Munch - 21-April-2022 kl. 19:58
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

DRTV appen har en funktion hvor der vælges Kategorier -> Nyheder, og så ligger de som perler på en snor parat til afspilning.
Men man kan vel ikke downloade fra app’en, og jeg ville jo gerne have filen, så jeg kan kører den på repeat
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jo men jeg ønsker at download dem som fil til senere afspilning, og i alle - mener jeg fremadrettet 😃


tv4ever, en udvidelse til Chrome kan downloade streams fra dr.dk/tv

Jo den har jeg kikket på før, men kan den programmeres til at optage fremadrettet?

Hej.

Ja, TV4Ever kan optage fremadrettet. Men man skriver i programmet, at DR har lavet noget om, og at TV4Ever derfor er ustabil. Her er et skærmdump af meddelelsen:




Men jeg prøvede at programmere en optagelse af TV Avisen i morgen. Her er et andet skærmdump:



Men kunne vi ikke få dig til at beskrive hvilke muligheder du har for at modtage DR: Antenne, SAT eller måske via Internettet?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-April-2022 kl. 21:06
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

DRTV appen har en funktion hvor der vælges Kategorier -> Nyheder, og så ligger de som perler på en snor parat til afspilning.
Men man kan vel ikke downloade fra app’en, og jeg ville jo gerne have filen, så jeg kan kører den på repeat
Nej! Tanken er at der sendes nye Nyheder 8 gange om dagen, som i viser direkte. Jeg kan ikke se at det kører selv, det kræver at der trykkes på gentag. De 8 forskellige opdaterede udsendelser ligger typisk fra kl 7 - 9 - 10.30 - 12 - 15 - 17 - 18.30 - 21, og kræver altså aktivt valg.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Ja, TV4Ever kan optage fremadrettet. Men man skriver i programmet, at DR har lavet noget om, og at TV4Ever derfor er ustabil. Her er et skærmdump af meddelelsen:

Nu er det galt igen, det meste er sort.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu