recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - taletidskort USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

taletidskort USA

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: taletidskort USA
    Sendt: 24-April-2022 kl. 08:09
Jeg skal på road trip på route 66 med datteren - d.v.s. vi skal være i staterne Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona og Calfifornien.

Jeg regner selv med at benytte mig af mit "3LikeHome", men datteren har Telmore...
Hun kan tilkøbe 1GB data for 129 hos Telmore.

Er der nogle, der har kendskab til taletidskort i USA? Hvis man nu for ca. samme pris kunne købe et US-simkort med mere data og et US-tlf-nummer, så har vi også muligheden for at ringe lokalt fra hendes telefon uden at blive ruineret.

Skulle gerne kunne købes i lufthavne eller lignende!


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2022 kl. 09:33
Jeg bruger T-mobile.

De har god dækning og har butikker mange steder. De har både prepaid til tale og data og ren data.

Man kan recharge med dansk kreditkort, så køb rigeligt kredit. 

😀
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2022 kl. 19:15
vi var afsted i januar,
vi købte begge et 3 (og opsagde da vi kom hjem),
et kort derovre kostede alt for meget (og var begrænset i datamængde)
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2022 kl. 22:02
Mufti -> spændende, kan du sige mere om priserne ved T-mobile..

hifibo -> Så gætter jeg næsten på, at det vil være billigere bare at tilkøbe 1GB hos telmore...
Til top
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2022 kl. 22:37
Hvis din datter har en nyere iPhone med eSim, så kig evt på denne app fra T-Mobile:


I app'en kan man købe et abonnement vist nok til 50 dollars, der giver ubegrænset data på T-mobiles netværk i 30 dage. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Mufti -> spændende, kan du sige mere om priserne ved T-mobile..

hifibo -> Så gætter jeg næsten på, at det vil være billigere bare at tilkøbe 1GB hos telmore...
Når jeg rejser bruger jeg store mængder data. Mener unlimited talk an data i en måned koster ca 50 usd. Dertil skal du ligge lidt til simkort. Priserne varierer fra stat til stat.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 09:52
Vær for øvrigt opmærksom på at de bruge andre frekvenser i USA. For nyere iPhone er det ikke noget problem. Hvis din telefon ikke understøtter US frekvenser risikerer du at køre 2g noget af tiden.
T-mobile virker for øvrigt i Mexico.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Hoth Hoth skrev:

Hvis din datter har en nyere iPhone med eSim, så kig evt på denne app fra T-Mobile:


I app'en kan man købe et abonnement vist nok til 50 dollars, der giver ubegrænset data på T-mobiles netværk i 30 dage. 
Jeg skal selv til USA i maj måned og læser med stor interesse denne tråd. 
Jeg har et erhvervsabonnement hos TDC. TDC tilbyder en ugepakke med 1 Gb roaming i USA til 399 kr. Vi skal være i USA i små 3 uger. Dermed 3 x 399 kr. og begrænset til 1 Gb pr. uge. 

Jeg tjekkede lige priserne hos 3.dk:
- mulighed for eSim (jeg har en iPhone 13)
- ingen oprettelsesgebyrer og bindinger
- 25 Gb roaming pr. måned
Pris pr. måned = 150 kr.  
Der er så noget, der siger mig, at hastigheden på roaming hos 3.dk er nedskaleret. Jeg har dog ikke kunnet finde noget konkret om det. 

T-Mobile virker også interessant - det er dyrere, men det kører på 5G-netværket. 

Det kan godt betale sig, at undersøge tingene. TDC er helt ude i hampen. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

[
Der er så noget, der siger mig, at hastigheden på roaming hos 3.dk er nedskaleret. Jeg har dog ikke kunnet finde noget konkret om det. 

Ifølge 3´s egen oplysninger roamer de via fem selskaber i USA: 
AT&T og T-Mobile (GPRS, 3G, og 4G) 
Cincinnati Bell, CommNet og NewCore (GPRS, 3G)

Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Ifølge 3´s egen oplysninger roamer de via fem selskaber i USA: 
AT&T og T-Mobile (GPRS, 3G, og 4G) 
Cincinnati Bell, CommNet og NewCore (GPRS, 3G)


Ahh - tak for info.
Min egen konklusion er dermed, at kan jeg nøjes med lavere båndbredde, så er 3's løsning super billig, mens T-Mobile's løsning med 5G dækning, er den bedste, hvis højere båndbredde ønskes.
Jeg kan fint nøjes med lavere båndbredde.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hoth Hoth skrev:

Hvis din datter har en nyere iPhone med eSim, så kig evt på denne app fra T-Mobile:


I app'en kan man købe et abonnement vist nok til 50 dollars, der giver ubegrænset data på T-mobiles netværk i 30 dage. 
Jeg skal selv til USA i maj måned og læser med stor interesse denne tråd. 
Jeg har et erhvervsabonnement hos TDC. TDC tilbyder en ugepakke med 1 Gb roaming i USA til 399 kr. Vi skal være i USA i små 3 uger. Dermed 3 x 399 kr. og begrænset til 1 Gb pr. uge. 

Jeg tjekkede lige priserne hos 3.dk:
- mulighed for eSim (jeg har en iPhone 13)
- ingen oprettelsesgebyrer og bindinger
- 25 Gb roaming pr. måned
Pris pr. måned = 150 kr.  
Der er så noget, der siger mig, at hastigheden på roaming hos 3.dk er nedskaleret. Jeg har dog ikke kunnet finde noget konkret om det. 

T-Mobile virker også interessant - det er dyrere, men det kører på 5G-netværket. 

Det kan godt betale sig, at undersøge tingene. TDC er helt ude i hampen. 


TDC Erhverv har dataroaming i USA i visse abonnementstyper.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TDC Erhverv har dataroaming i USA i visse abonnementstyper.
Jeps, men vi har kun Europa. Så der er en pæn merpris, hvis USA skal tilkøbesWink
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu