recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED Impuls
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED Impuls

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OLED Impuls
    Sendt: 04-Juli-2022 kl. 05:43
Ja okay, så må det blive sådan indtil du får nyt udstyr en dag. HDMI CEC kan man endelig med eARC køre særskilt, mens det med traditionel HDMI ARC hang sammen.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Øv, det lyder irriterende. Sådan noget med lydoutput skal bare fungere i hverdagen.

Jep.

For lige at lægge tråden i seng, så blev "løsningen" at slå alt hdmi cec fra. Så holder alle unoderne op og eARC extractoren gør det den skal. Ulempen ved dét er flere fjernbetjeninger, i stedet for at styre det hele med TV remoten. Det kan muligvis rafineres lidt, men nu virker det i hver fald. Lyden Er helt sikkert bedre end at lave surround ud af et stereo signal med dolby.

 ATV 4k > TV > eARC extractor > AVR.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2022 kl. 07:01
Øv, det lyder irriterende. Sådan noget med lydoutput skal bare fungere i hverdagen.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2022 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Har du købt en og virker det i så fald?

Lille opdatering. Infuse Virker, så det er anbefalet herfra til ATV 4K. Hvis de kan holde sig til 80,- om året er det nok det værd.

Vedr eARC ectractor, så har jeg fået en hjem og det er indtil videre en blandet fornøjelse. Når man via trial and error endelig får det til at virke så er (surround) lyden fra HBO, mfl. umiddelbart bedre end stereo opskaleret til surround med Dolbý, men MAND! hvor det driller. TV skifter af sig selv over på andre hdmi input og nogle gange kommer der slet ikke lyd på, uanset om man vælger TV eller Home cinema i TVets lysopsætning. Der ER sikkert en kombination af settings på eARC boksen, i TV og i surround receiveren der kan få det til at spille, men jeg har ikke fundet den endnu. Plug n´ play har det ikke været.



Redigeret af Mefisto - 24-Juni-2022 kl. 19:09
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 08:46
Efter at have prøvet dem alle, så er jeg personligt landet på Infuse. Jeg synes, at det er den bedste på formatsupport, brugerflade osv.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2022 kl. 18:04
Hej,

Nej, ikke endnu. Jeg har været ramt af udfordringer med playback af forskellige filer, der enten driller med lyden eller eller har tydelige problemer med HDR eller basisbetjening. Jeg har prøvet med TVs interne afspiller, som ikke kan spille HD lyd overhovedet og på atv 4k; VLC, PLEX og atvs 4k indbyggede afspiller, der virker sammen med itunes på en PC. VLC Har ikke auto refreshrate, Plex driller med HDR og spole/skip virker ikke ordentligt, og itunes kan kun "se" en lille del af mine filer og gøre dem tilgængelige på for avt boksen. Infuse er sikkert vejen frem, men jeg er først lige købt den nu. Så håber jeg dét virker.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2022 kl. 06:06
Har du købt en og virker det i så fald?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2022 kl. 06:24
Jeg har ikke erfaringer med en eARC extractor selv, men har hørt fra flere, som har valgt at købe dem fordi de har haft samme udfordring som dig. Det lyder som om, at de virker efter hensigten.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2022 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

....
Spørgsmålet er så om der findes et tåleligt workaround, der kan fungere i hverdagen uden ekstra fjernbetjeninger og bøvlmed betjeningen?

Nogen bud?
Er ikke sikker, men måske noget i stil med 4K HDMI Audio Extractor? Smile

Ja, en audio extractor. Det har jeg tænkt på, men lige den model møder samme begrænsning som ARC. Der er ikke båndbredde nok i TOSlink til surroundlyd der er pakket ud til PCM. Så vidt jeg kan se skal lyden også leveres via HDMI og HDCP skal enten fjernes eller konverteres til noget min AVR kan forstå.

Måske kunne en HDMI splitter løse problemet? Geek

Har fundet en dims der bliver kaldt en eARC extractor. Efter hvad jeg kan søge mig til kan den sættes imellem TV-eARC porten og en alm HDMI port på AVR, så AVR ikke behøver have eARC. Den behøver faktisk slet ikke have ARC.

Mægtig smart - På papiret - men virker det?




Nogen erfaringer?  



Redigeret af Mefisto - 05-Juni-2022 kl. 16:32
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2022 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nvidia Shield Pro kan det hele, og der findes “match frame rate” app der kan installeres. Nvidias egen løsning fungerer ikke OK på Disney+, da denne stopper billedstream ved aktivering af match content/frame rate. 
App’en der kan hentes i Google Play, den virker fortrinligt, og kører helt automatisk.

Ja, det kan godt være jeg skulle have satset på den, men det er nok for sent nu. Appleboksen er nu også meget god, bortset fra at det med at den ikke kan bitstreame. Jeg har muligvis fundet en løsning, som ikke koster så meget.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2022 kl. 09:15
Nvidia Shield Pro kan det hele, og der findes “match frame rate” app der kan installeres. Nvidias egen løsning fungerer ikke OK på Disney+, da denne stopper billedstream ved aktivering af match content/frame rate. 
App’en der kan hentes i Google Play, den virker fortrinligt, og kører helt automatisk.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2022 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

....
Spørgsmålet er så om der findes et tåleligt workaround, der kan fungere i hverdagen uden ekstra fjernbetjeninger og bøvlmed betjeningen?

Nogen bud?
Er ikke sikker, men måske noget i stil med 4K HDMI Audio Extractor? Smile

Ja, en audio extractor. Det har jeg tænkt på, men lige den model møder samme begrænsning som ARC. Der er ikke båndbredde nok i TOSlink til surroundlyd der er pakket ud til PCM. Så vidt jeg kan se skal lyden også leveres via HDMI og HDCP skal enten fjernes eller konverteres til noget min AVR kan forstå.

Måske kunne en HDMI splitter løse problemet? Geek
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu