recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstart af Nyt LG A1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opstart af Nyt LG A1

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Robertknielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2013
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robertknielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opstart af Nyt LG A1
    Sendt: 29-Maj-2022 kl. 09:54
Det kan du sagtens. 

Du holder 0-tasten nede. Vælger det tomme nummer du vil lægge kanalen ind på. Vælg tilføj. Vælg Live Tv. Vælg den kanal du vil have. 

Jeg bruger det selv til at komme tilbage til Alm. flov tv. 
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 08:42
Kan man også programmere tasterne til en kanal: f.eks 2 til TV2 (har YouSee)

Bruger AppleTV til Netflix, DR app, YouSee app etc, men synes det er tungt at skulle vi home menu, for at komme tilbage til alm. TV
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Robertknielsen Robertknielsen skrev:

Det der 0-knappen der skal holdes nede. Så får du meny med “rediger hurtig adgang”. Herinde kan du så vælge hvilken af de ni taster du vil slette. 

Derefter kan du så kode en ny funktion ind. 

Super mange tak!
Nu har jeg Hdmi 1 - 4 på tasterne 1 - 4, USB harddiskens optagelser på 5, YouTube er flyttet til 7-tasten.
Det er tisse smart!

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Robertknielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2013
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robertknielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 21:43
Det der 0-knappen der skal holdes nede. Så får du meny med “rediger hurtig adgang”. Herinde kan du så vælge hvilken af de ni taster du vil slette. 

Derefter kan du så kode en ny funktion ind. 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

For at omprogrammere skal du holde 9 tasten nede. Så skulle der gerne komme en menu frem hvorfra du kan slette din programmering af 2 knappen mv.

Tak for dit bud Rasmus, men jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal gøre!

Der kommer godt nok en ny menu frem, men...

Her er hvad jeg ser:

Optimerindstillinger
Tjek elementer
LG Remote-tjrenesten


Optimeringen laver en inspektion og tilbyder en optimering af ting som Billedtilstand / TrueMotion / Undertekser mm.
Hvis jeg trykker Optimering vælger LG for mig.

Tjek elementer har to punkter
  Selvdiagnose af tv-indstillinger (tjek af Billede/Lyd/Kanaler/Netværk/Timere/Apps)
  Kontroller tv'ets status (Kontrol af OLED-panel/Magic Remote/Bluetooth/WiFi mm)

LG Remote-tjenesten virker som noget fjernsupport med et nummer jeg skal oplyse til Supporten.

Så jeg kan ikke lige se hvor jeg får slettet mine valg!
(Jeg gider ikke gå ud i en factory reset)
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 17:29
For at omprogrammere skal du holde 9 tasten nede. Så skulle der gerne komme en menu frem hvorfra du kan slette din programmering af 2 knappen mv.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det lød bare som om det er preset taster, som man kender dem fra andre apparater. Beklager jeg antog det er det samme, uden at ha TV’et at prøve det på.

Helt OK, du forsøgte at hjælpe, og tak for det.

Det er min drøm at få HDMI på 1 til 4 og derefter YouTube, og de andre der ikke allerede har en tast.

Nogen der kan hjælpe? 
pfh tak!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 16:40
Det lød bare som om det er preset taster, som man kender dem fra andre apparater. Beklager jeg antog det er det samme, uden at ha TV’et at prøve det på.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:



Men hvordan sletter jeg igen, hvis jeg fortryder? 
Du programmerer bare nyt oveni.


Det fungerer altså ikke sådan på mit tv.
Jeg får hele tiden skiftet til den fejlprogrammeret kanal, når jeg vil programmere en ny kanal oven i.

Jeg vil gerne have "2" (pt YouTube) ændret til HDMI 2 (Xoro optagerboks).
Jeg tænder boksen, skifter tv'et til HDMI 2 og holder 2-tasten nede, og så får jeg YouTube og ikke ændret programmeringen. ;-(

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 12:32
OK Det var simpelt, Tak!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:



Men hvordan sletter jeg igen, hvis jeg fortryder? 
Du programmerer bare nyt oveni.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er nemt at programmere knapperne. Du åbner bare f.eks. Netflix og holder så "1" knappen nede, hvis det er Netflix den skal åbne.

Du kan også gemme HDMI porte på nummertasterne. 


Men hvordan sletter jeg igen, hvis jeg fortryder? 
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu