recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 12:08
Jow jo.
Men tiderne var alligevel hårdere i vores ungdom:

Yamaha-McIntosh-Emotiva-REL-JBL-Arendal-Matrix Audio-
Justeret ind på B&B : -Bordeaux / Brunello-
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Jow jo.
Men tiderne var alligevel hårdere i vores ungdom:

LOLLOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 15:55
Har gasfyrCry,
så vores 15år gamle 42" Panasonic PX70 må klare sig et endnu et år.
Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 16:04
Køber heller ikke noget nyt tv i år. 
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 
Det samme her, bare svært at overskue om det er en god ide når man har el varme med reduceret afgift over 4000kwh
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 
Tilbuddet lød på 145 klikEmbarrassed Om det så giver en mere værdi ved et evt. salg af boligen må vi se, men med den grønne omstilling som vi er i gang med her i landet, så hvorfor ikke. Vi kommer heller ikke uden om el-bilerne, om man lide det eller ej. 
Mon ikke det også øger interessen, når æstetik er med inden over.


Redigeret af Potter - 21-Maj-2022 kl. 18:23
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?
Mvh Jesper
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?
Omkring 10kw.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?
Omkring 10kw.
10kWh til el-bilerne, er sgu ikke mange kmWink
Mvh Jesper
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har varme via en lokal gascentral, og jeg fik 2.100 kr. tilbage i år (jeg plejer dog at få 4-4.500 kr. tilbage), men næste opgørelse (forår ‘23) bliver sikkert en dyr fornøjelse, så varmechecken bliver gemt til næste år. 

De stigende elpriser gør at jeg ser streaming på min iPad og hovedtelefoner i stedet for at tænde TV og stereoanlægget. DVD’er ser jeg på min gamle 15,6” bærbare. BD’er ser jeg ikke for tiden.
Målet er dog at erstatte mit gamle 55” med en 24” computerskærm m. HDMI-indgang, min gamle BD-optager og en soundbar og så rykke kiggepositionen tættere på.

Jeg har dog haft råd til at få repareret min gamle Euro IV dieselhakker, så den forhåbentlig kan klare 2-3 år til. Det er trods alt billigere at holde gang i den gamle bil, frem for at købe en nyere bil på afbetaling.

Jeg har fjernvarme fra Aars Fjernvarme, og betaler ca. 800 Kr. på 5 rater. Elsker et dejligt, LANGT varmt bad, når jeg kommer hjem fra arbejde... TV ser jeg ikke så meget mere - gjorde det heller ikke, da jeg havde YouSee Grundpakke - Der var tit bøvl med det, også selv om der var tekniker på besøg utallige gange. Så den opsagde jeg via boligforeningen, og skal jeg have nyt TV en gang, så bliver det nok ikke et B & O mere. Det er der jo ikke så meget ved med mit lille TV-forbrug nu.

En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 12:16
Vi kan først få fjernvarme her i området omkring 2027 ifølge de seneste udmeldinger fra SK Forsyning.
Og til den tid regner jeg med at flytte i en 1-værelses med skruelåg til asken.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu