recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Vi kan først få fjernvarme her i området omkring 2027 ifølge de seneste udmeldinger fra SK Forsyning.
Og til den tid regner jeg med at flytte i en 1-værelses med skruelåg til asken.
I mellemtiden kan du bruge en luft til luft varmepumpe, som udnytter energien 5 gange bedre. Og den kan også køle ned her om sommeren. For 5 år siden da jeg fik en opsat, var der energitilskud på 3000 kr + håndværkerfradrag på 4500 kr på monteringen. Så det behøver ikke koste en bondegård Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 12:37
Når nu tråden er gået fuldstændig off-topic, kan jeg jo lige så godt følge trop, og fortælle lidt om mine oplevelser med købet af min nye bil.

Jeg har - som altid, når jeg køber nye dyre ting, været temmelig grundig i min beslutningsproces. Jeg har kigget på flere tilsvarende biler som den nu valgte. Pudsigt nok var der ikke rigtigt nogen af de andre mærker der tiltalte mig så meget som den nu valgte Kamiq. Mja altså, det skulle da lige være.... Audi Q2, som er endnu mere lækker, og med en endnu bedre kvalitet. Men at betale næsten 100K mere for en Audi, som i det store og hele jo bare opfyldte de ønsker som jeg havde i forhold til Kamiq´en. Nej ikke tale om.

Kamiq betyder i øvrigt noget i retning af Behagelig - hyggelig, på inuit sprog, og som gammel grønlandsfarer er den jo helt hjemme hos mig.

Jeg har undervejs været noget forundret over udstyrsniveauet mellem de forskellige muligheder for bilen. Det laveste niveau hedder "Active", og det valgte lidt højere niveau hedder "Ambition". Det pudsige er, at Active udgaven i visse lande er særdeles mere veludstyret end min danske Ambition. Det skyldes jo det helt horrible danske afgiftssystem. Jeg har oven i købet undervejs i forløbet været ude for, at visse udstyrselementer blev taget ud af Ambition modellen. Sikkert for at holde prisen nede. Jeg har derfor , som ekstraudstyr og til vanvittige priser måtte tilkøbe det udstyr som gør at den nye bil bliver som jeg gerne vil have den. Og hver gang, stiger afgiften for bilen. Det er dog stadig billigere at få det valgte udstyr fabriksmonteret, end eftermonteret i Danmark - men alligevel. Så da vi skrev slutseddel fik jeg nøje specificeret det udstyr der er standard for min bil. Og det er en fast aftale. På samme måde står der i slutsedlen at afgifts - og pris stigninger er køber uvedkommende. 

Slutsedlen blev underskrevet i ultimo april, og med en forventet levering mellem uge 30 og uge 41, og i den periode kan der godt nok ske meget med priserne!

Som nogle af jer ved, så har jeg haft tarmcancer, og den øvelse har været mindre morsom. I alt har jeg gennemgået 4 mave - tarmoperationer. Den sidste operation var i marts i år. Så denne gang lovede jeg mig selv, at blev operationen vellykket, og hvis jeg stadig var kræftfri, så skulle min elskede nu 13 år gammel Fabia udskiftes med en sprit ny. Min familie og omgangskreds udnævnte mig til vanvittig. Jeg er jo en ældre herre, og meget kan stadig ske for mig. Jeg måtte jo blot erkende, at jeg ikke er helt klar til at gå i frø.

Min nye Kamig, bliver sort metallic, og den er godt nok i mine øjne meget lækker og i en god kvalitet. Den er ganske lydløs - i det mindste i forhold til min Fabia, så jo, jeg glæder mig til at mit barnebarn (som skal køre bilen hjem), og jeg kan hente den nye bil hos Skoda Amager. Det er i øvrigt den 5. Skoda den forhandler har leveret til mig.

Der er godt nok sket meget nyt med biler i de 13 år, som jeg har været "Off-line", på det område. Der er noget at sætte sig ind i med diverse sikkerhedssystemer og Touch Screen.

Og jo, den er god nok, ikke noget nyt Panasonic TV i år.LOL



Redigeret af Hother - 22-Maj-2022 kl. 14:23
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.

Skift forstærker til klasse A. Så er det ligegyldigt hvor lavt/højt du spiller, det er samme strømforbrug Tongue
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.

Skift forstærker til klasse A. Så er det ligegyldigt hvor lavt/højt du spiller, det er samme strømforbrug Tongue

Det vil jeg overveje næste gang, anlægget skal skiftes ud. Smile Har skiftet højttalerne, o synes den ene lyder lidt svagt... Og CD-spilleren har det heller ikke så godt...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 18:54
Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 

Så kan jeg til gengæld følge op med, at jeg for en måned siden lige har solgt det 55" Panasonic VT60 jeg købte af dig for godt 7-8 år siden vil jeg tro. Og opgraderet til et Pana 65" JZ1000 Big smile Det var virkelig hårdt at gå af med det plasma TV, men det var tid til et generationsskifte nu!

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:40
Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:49
()

Redigeret af Jens PN - 23-Maj-2022 kl. 03:14
Yamaha-McIntosh-Emotiva-REL-JBL-Arendal-Matrix Audio-
Justeret ind på B&B : -Bordeaux / Brunello-
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 

Så kan jeg til gengæld følge op med, at jeg for en måned siden lige har solgt det 55" Panasonic VT60 jeg købte af dig for godt 7-8 år siden vil jeg tro. Og opgraderet til et Pana 65" JZ1000 Big smile Det var virkelig hårdt at gå af med det plasma TV, men det var tid til et generationsskifte nu!

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool

Tillykke med dit nye OLED, jeg håber at du kan se forbedringerne i billedet med OLED.

Også stort tillykke med din "Bimmer". Kør nu forsigtigt ik!  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.
Vi skal nyde det, så længe vi kan.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.
Vi skal nyde det, så længe vi kan.

Det er jo lige det vi skal. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu