recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.
Hvis du/i ikke har været på Bora Bora før, så har i virkelig noget at se frem til. 
Kan huske første gang jeg var der, blev overrasket over at lufthavnen ligger på sin egen lille lang ø, og man sejler der fra. Vi havde en Bungalow ude i vandet “Conrad”, det var sindssygt lækkert, total Bounty.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 09:16

Det er blevet en lidt anderledes, men yderst interessant tråd, som Hother har skabt, hvor man gør lidt status over egen tilstand.

Først og fremmest ønsker jeg det bedste for Hother, så han endelig bliver helt rask.

Og tillykke med købet af den nye bil.

Selv har jeg for 2 år siden oplevet at styrte ned fra et af vore tage sammen med en stige. Det var en wire, der holdt stigen, der brast. Undervejs sprang jeg over i en tagrende, holdt meget kort tid fast, indtil min vægt og hastighed, gjorde at jeg fortsatte ned sammen med stigen og ramte en stentrappe. 

Det korte ophold i tagrenden gjorde at faldet ikke foregik på hoved og ryg.

Jeg mærkede intet, men da jeg kiggede på mit venstre ben, lå både ankel og det nederste stykke af underbenet 90 grader forkert sammen og ved siden af med både sko og sok. Knoglerne havde svigtet.

Jeg havde brækket benet helt over flere flere steder og samlet fået 5 brud.

Min kone blev ambulance med udrykning. Kirurgen kaldte brudene et mønstertilfælde på, hvor galt det kan gå.

Jeg havde heldigvis importeret en E-bike, en EL-miniscooter med en vægt på kun 13 kg med et kraftigt batteri. 

Så snart jeg kunne humpe afsted, tog vi til højderne i Harzen, hvor jeg trænede benet med E-biken ved min side op ad bakker eller kørte, hvor der var jævnt.

Idag er benet 99% normalt, så det er fint.

Jeg belønnede derefter mig selv med en to år gammel Mercedes. På papiret kan man økonomisk bygge sig selv en Mercedes, men da skal du leve op til min gamle bil, ville den nye koste mere en 550.000 kr. Så fandt jeg den næsten tilsvarende brugt til kr 307.000. 

Omkring solceller og strøm, så dimensionerede, indkøbte alle dele og monterede et solcelleanlæg for ni år siden. Da jeg selv havde udført alt, stod det mig kun i kr 80.000 incl nye målere. Anlægget var hurtigt indtjent, og vi får månedligt udbetalt penge for for meget produceret strøm. Anlægget producere næsten 50% mere end vi bruger af strøm, men ikke nok til elbil og hybrid.

Det er lykkedes at gøre vort nedlagte landbrug fra 1866  til et næsten nul-energi hus, så vi mærker ikke rigtigt de store prisstigninger, bortset fra at vi får udbetalt overskudsproduktion og at det er os, der levere strøm til naboerne, når solen skinner.

Inden for lang tid tager vi på en rundrejse i Grønland. Det glæder vi os til. 

Jeg ønsker jer alle en god sommer. 


 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er blevet en lidt anderledes, men yderst interessant tråd, som Hother har skabt, hvor man gør lidt status over egen tilstand.

Først og fremmest ønsker jeg det bedste for Hother, så han endelig bliver helt rask.

Og tillykke med købet af den nye bil.

Selv har jeg for 2 år siden oplevet at styrte ned fra et af vore tage sammen med en stige. Det var en wire, der holdt stigen, der brast. Undervejs sprang jeg over i en tagrende, holdt meget kort tid fast, indtil min vægt og hastighed, gjorde at jeg fortsatte ned sammen med stigen og ramte en stentrappe. 

Det korte ophold i tagrenden gjorde at faldet ikke foregik på hoved og ryg.

Jeg mærkede intet, men da jeg kiggede på mit venstre ben, lå både ankel og det nederste stykke af underbenet 90 grader forkert sammen og ved siden af med både sko og sok. Knoglerne havde svigtet.

Jeg havde brækket benet helt over flere flere steder og samlet fået 5 brud.

Min kone blev ambulance med udrykning. Kirurgen kaldte brudene et mønstertilfælde på, hvor galt det kan gå.

Jeg havde heldigvis importeret en E-bike, en EL-miniscooter med en vægt på kun 13 kg med et kraftigt batteri. 

Så snart jeg kunne humpe afsted, tog vi til højderne i Harzen, hvor jeg trænede benet med E-biken ved min side op ad bakker eller kørte, hvor der var jævnt.

Idag er benet 99% normalt, så det er fint.

Jeg belønnede derefter mig selv med en to år gammel Mercedes. På papiret kan man økonomisk bygge sig selv en Mercedes, men da skal du leve op til min gamle bil, ville den nye koste mere en 550.000 kr. Så fandt jeg den næsten tilsvarende brugt til kr 307.000. 

Omkring solceller og strøm, så dimensionerede, indkøbte alle dele og monterede et solcelleanlæg for ni år siden. Da jeg selv havde udført alt, stod det mig kun i kr 80.000 incl nye målere. Anlægget var hurtigt indtjent, og vi får månedligt udbetalt penge for for meget produceret strøm. Anlægget producere næsten 50% mere end vi bruger af strøm, men ikke nok til elbil og hybrid.

Det er lykkedes at gøre vort nedlagte landbrug fra 1866  til et næsten nul-energi hus, så vi mærker ikke rigtigt de store prisstigninger, bortset fra at vi får udbetalt overskudsproduktion og at det er os, der levere strøm til naboerne, når solen skinner.

Inden for lang tid tager vi på en rundrejse i Grønland. Det glæder vi os til. 

Jeg ønsker jer alle en god sommer. 


 

Mange tak for dine ønsker og din hilsen Bent.

Se Grønland er jeg jo velbevandret omkring. Hvis du selv har indflydelse på på din rundrejse, så vil jeg foreslå dig at glemme Nuuk (for mig et kedeligt sted), og koncentrere jer om Jacobshavn, Holsteinsborg,  Sukkertoppen og såmænd også Søndre Strømfjord, hvor der er meget mere at se end man umiddelbart tror. Spis endelig i "Roklubben", som er et glimrende spisested både med lokal mad (hval, sæl og fisk), og mere dansk mad. Og en formidabel udsigt over Lake Ferguson, som i øvrigt er drikkevands søen for Søndre Strømfjord. :


Altså vestkysten af Grønland. Grønland er for mig et af de smukkeste områder på jorden - helt unik.

Rigtig god tur og hils deroppeTongue


Redigeret af Hother - 23-Maj-2022 kl. 12:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 15:26
Tak John for forslaget. Jeg havde jo læst dine tidligere kommentarer om Grønland.

Jeg tror, at det netop er vor tur til Grønland, som du har forstået. 
Vi glæder os.
Du må hygge dig!
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.
Hvis du/i ikke har været på Bora Bora før, så har i virkelig noget at se frem til. 
Kan huske første gang jeg var der, blev overrasket over at lufthavnen ligger på sin egen lille lang ø, og man sejler der fra. Vi havde en Bungalow ude i vandet “Conrad”, det var sindssygt lækkert, total Bounty.

Om jeg så fik rejsen, ville jeg ikke rejse der til.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 20:52
Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.
DeadAngry
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.


LOL
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool


Jeg kondolerer...
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér axelrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 13:35
I morgen køber jeg en med fire kugler😎
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 16:09
Hvad et da det for nogle børneis du køber?

Klaus (der var ved det blå ishus i Tversted i søndags)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.

Guf og kugler??Wink

Kåret til DK/Nordjyllands bedste ishus et par gange.. https://gufogkugler.dk/om-os/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu