recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XLR lyd på DSLR-kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XLR lyd på DSLR-kamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XLR lyd på DSLR-kamera
    Sendt: 22-Juni-2022 kl. 00:46
Der burde ikke være nogen problemer i at bruge et adapterkabel, som det du linker til. Jeg kan ikke se ideen i at optage på et andet device, hvis kameraet kan gøre det.
Til top
Chriseye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chriseye Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 07:42
Hej

Jeg har en Røde NTG4+ mic med XLR, som skal bruges til st optage lyd sammen med mit Canon EOS 250D, der desværre kun har en jack-indgang. 

Jeg har kigget på et XLR til jack-kabel (https://www.thomann.de/dk/cae_20035_kamerakabel.htm), men er det optimalt?

Samtidig er jeg ikke interesseret i at bruge alt for meget. Hvad kan I anbefale af setup? XLR til USB og så optage lyden på min MAC? Og i så fald hvilket program?

Ellers findes der en lydoptagee til rimelige penge, der kan håndtere XLR?

Pft. 😊👍
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu