recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC lever ikke op til Windows 11 krav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC lever ikke op til Windows 11 krav

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Linux er godt for meget, men ikke for multimedia, og det er vel det de fleste bruger deres pc til.

Hvor har du dog den vildfarelse fra?😩

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 02:20
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden

Hvis ikke du har brug for det nu, så vent med at opgradere.
Du vil få meget mere for pengene om 3 år.

/Peter
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 07:22
Ja... men min gamle PC er værdiløs
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja... men min gamle PC er værdiløs

Hej.

Du kan også vente et halv års tid på næste generation af CPU og GPU.
Men næste generation vil have kraftigere ydelse, til samme priser som nu, eller samme ydelse til lavere priser.

Den eneste måde, man kan få både en god pris for den gamle, og en billig kraftig ny er. Sælg nu, og køb først om et halvt år. Men det er der vel ingen der kan leve med.

Hilsen Carsten.
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Linux er godt for meget, men ikke for multimedia, og det er vel det de fleste bruger deres pc til.

Hvor har du dog den vildfarelse fra?😩

Flemming 

Det har jeg læst et sted. Det kan meget vel være forkert. Jeg er ved at undersøge sagen selv, med linux på en af maskinerne.
Powered by beer and chips
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Linux er godt for meget, men ikke for multimedia, og det er vel det de fleste bruger deres pc til.

Hvor har du dog den vildfarelse fra?😩

Flemming 

Det har jeg læst et sted. Det kan meget vel være forkert. Jeg er ved at undersøge sagen selv, med linux på en af maskinerne.


Du tror vel ikke seriøst, at de tusindvis af PCere der står i de danske virksomheder og private hjem, mest bliver brugt til multimedia?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden

Af nysgerrighed: hvad er årsagen til din stejle holdning på Win11? Jeg kører selv Win11, som jeg oplever kører ganske stabilt. 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 15:45
På YouTube er der flere forskellige løsninger på hvordan man installere Windows 11 på meget gamle computere der på ingen måde er kompatible.

Kik fx her: 
https://www.youtube.com/watch?v=qswIMbzyLQw

Alt er selvfølgelig på eget ansvar!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden

Af nysgerrighed: hvad er årsagen til din stejle holdning på Win11? Jeg kører selv Win11, som jeg oplever kører ganske stabilt. 

De sagde, at Win 10 blev det sidste...
I stedet tvinges mange til at købe ny computer Angry
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

De sagde, at Win 10 blev det sidste...
I stedet tvinges mange til at købe ny computer Angry

Er der nogen forskel i “tvang til at købe my computer” i forhold til Windows 8, 7, Vista eller xp?


Kør nu videre med den computer du har….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

De sagde, at Win 10 blev det sidste...
I stedet tvinges mange til at købe ny computer Angry

Hej.

Det er ikke skiftet fra Windows 10 til Windows 11 der kræver en ny computer.

Markedet krævede mere sikre computere. Det der kræver nye computere er større sikkerhed.
Hvis Microsoft havde valgt at beholde Windows 10 navnet, og 'bare' havde tilføjet den nye sikkerhed,
skulle mange også skifte computer. Men vi får adskillelige år til at planlægge og gøre det.

Og med den store ændring fra DDR4 Ram til den dobbelt så hurtige DDR5 Ram og fra PCIe ver 4.0 til PCIe ver 5.0 der kommer inden for et halvt år, vil mange alligevel begynde at ønske sig meget hurtigere nye computere.

Jeg har personligt udskudt nye PC'er både hjemme, og i sommerhuset af samme grund.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Juni-2022 kl. 17:53
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden

Af nysgerrighed: hvad er årsagen til din stejle holdning på Win11? Jeg kører selv Win11, som jeg oplever kører ganske stabilt. 

De sagde, at Win 10 blev det sidste...
I stedet tvinges mange til at købe ny computer Angry

Ok - tak. Forstår godt irritationen på virksomheder der kommer med bombastiske udmeldinger (The last Windows), og så laver en kovending på det. Også selvom vi nok var mange der tvivlede på den udmelding i sin tid. 
I din situation ville jeg nok tage en mere pragmatisk tilgang til det: Der går 3 år til supporten på Windows 10 stopper - mindst. I mange tilfælde har MS forlænget supporten, da for stor en andel af brugerbasen fortsat har gamle OS, og MS har derfor ikke trukket stikket, i frygt for at blive ramt af negativ PR. 

Om 3 år (mindst) er din nuværende PC formentlig træt og har tjent sit formål, og derfor skal du skifte alligevel. Derfor ville jeg personligt trykke på “Pyt” knappen, køre videre på din nuværende HW og så købe en ny computer når DU synes det er ret tid. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu