recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rengøring af Qled skærm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rengøring af Qled skærm.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rengøring af Qled skærm.
    Sendt: 22-Juni-2022 kl. 10:59
Jeg har et Samsung Qled TV hvor jeg er bange for jeg har fået ødelagt skærmen ved rengøring. Jeg havde et par finger aftryk som jeg ville fjerne med noget skærm rens på en blød fiber klud, men det gjorde det blot værre. Nu har jeg en plet på ca 20 x 10 cm som jeg ikke aner hvordan jeg får væk. Gode råd modtages med glæde så jeg ikke får lavet yderligere skade på den. 

mvh Jlund
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 11:07
Der er forskellige belægninger på LCD-panelet afhængigt af prisklassen. Hvad er modelnavnet? Og har du mulighed for at uploade et billede?
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 12:10
Modelnr: 55 Q77A
Jeg har prøvet at tage billede af det, men det bliver blot spejlning af stuen, så det kan slet ikke ses.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 12:43
Hmm jeg kan ikke huske om Q77A fik Samsungs særlige antirefleks filter eller om skillelinjen lå ved 8-serien i 2021. Har skærmen regnbue-refleksioner når kraftigt lys fra lamper eller vinduer falder på det? Eller er det mere et spejlbillede.

Er din skærmrens vandbaseret? Altså uden alkohol og sæbe.

Prøv at tage et foto i aftentimerne, om muligt.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 13:07
Mere et spejlbillede synes jeg.
Skærmrens er noget "gammelt" AM Flat screen cleaner,safe for LCD, Plasma,LED, Oled står der på flasken. Jeg skal prøve at tage et billede når der ikke er så meget lys i stuen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 18:35
Manualen siger:
Pleje af tv'et
• Apparatet rengøres ved at trække stikket ud af stikkontakten og tørre det af med en blød, tør klud. Brug ikke kemikalier som f.eks. voks, rensebenzin, sprit, fortyndere, insekticider, luftfriskere, smøremidler eller rengøringsmidler. Disse kemikalier kan beskadige tv'ets udseende eller fjerne påskrifter trykt på produktet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 21:24
Prøvede skam først med en tør fiber klud, og da det ikke virkede, prøvede jeg med omtalte skærmrens, men det gjorde det kun meget værre, så nu tør jeg næsten ikke prøve andet. Men har I et viunder middel I tror kan redde det, så kom endelig med det.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Prøvede skam først med en tør fiber klud, og da det ikke virkede, prøvede jeg med omtalte skærmrens, men det gjorde det kun meget værre, så nu tør jeg næsten ikke prøve andet. Men har I et viunder middel I tror kan redde det, så kom endelig med det.
Bruger altid en fiberklud vredet hårdt op i lunken vand, aldrig andet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 22:08
Tror bare at det er for sent……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2022 kl. 00:11
Jeg bruger destilleret vand og microfiberklude.
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2022 kl. 09:33
Jeg bruger brillerens på computerskærmene. Det tager fedtpletter.

Redigeret af sd - 23-Juni-2022 kl. 09:34
Powered by beer and chips
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2022 kl. 10:07
De fleste brillerensemidler er alkoholbaserede eller indeholder fedt-opløsere, så jeg ville ikke bruge dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu