recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Fjerbetjening LG CC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af Fjerbetjening LG CC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af Fjerbetjening LG CC
    Sendt: 03-Juli-2022 kl. 12:30
Hej alle
Er der nogle der har fået kodet TVet, således at magic control fjernbetjeningen kan fungerer med en Nvedia Shield Pro 19. 

Jeg forsøget at indstille den, vælger automatisk og OTT og Nvedia. 

Så skal jeg lægge fjernbetjeningen tæt på tv’et og trykke på en testknap. Har ingen ide om hvad testkampen er, men trykker jeg videre, så indstiller den tv’et til at virke med Nvedia fjernbetjening. Problemet er at den ikke virker. Har valgt korrekt HDMI kanal
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 13:23
Du behøver ikke at kode fjernbetjening for at kunne styre Nvidia Shield eller andre nyere mediebokse med LGs fjernbetjening. Du skal blot sørge for at 'SimpLink' er aktiveret på LG TV'et. Så sendes styrekommandoerne over HDMI CEC.

Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 16:18
Hej Rasmus. 

Tak for svar. Desværre er der ikke mange funktioner der virker. Jeg er tit inde i Stofa WebTv og mangler at kunne bruge nummertasterne, menu osv. så jeg bliver konstant nød til at bakke for at komne til andre funktioner og kan ikke vælge en kanal med nummerknapperne, ligesom startforfra osv. heller ikke kan gøres fra LG Fjernbetjeningen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 07:48
Nummertasterne kan mig bekendt ikke bruges i Stofas app. Apps er generelt opbygget om simpelop/ned/højre/venstre og 'tilbage' funktionalitet.

Nummertaster er noget der hører tv-kanaler leveret via antennesignalet til.


Redigeret af Rasmus Larsen - 13-Juli-2022 kl. 09:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 09:33
Stofas app er opbygget ligesom DRTV, og fungerer bedst med en mus eller piletaster.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 22:03
takker for gode svar 
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nummertasterne kan mig bekendt ikke bruges i Stofas app. Apps er generelt opbygget om simpelop/ned/højre/venstre og 'tilbage' funktionalitet.

Nummertaster er noget der hører tv-kanaler leveret via antennesignalet til.

Hej Rasmus. Jeg genåbner denne igen. Kan ikke lade være med at tænke på, at jeg også har den nye Stofa-boks tilsluttet på en anden HDMI port. Her kan jeg også kun bruge de mest gængse knapper og ikke menu, guide, nummertaster osv. Disse funktioner er tilgængelig på Stofas egen fjernbetjening, så er der ingen mulighed for at få disse funktioner med. Det er en af årsagerne til, at jeg har forsøgt at sætte en fjernbetjening på LG fjernsynet og ikke bare lade den styre via HDMI CEC
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 14:55
Nej, desværre ingen mulighed for at få disse med ift. HDMI-styring. Det skyldes, at disse knapper ikke supporteres i HDMI CEC systemet.

Hvis nummertasterne skal fungere, så skal du enten bruge boksens egen fjernbetjening eller købe en "rigtig" universalfjernbetjening, som kan kodes manuelt til Stofa boksen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu