recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 21:49
Jeg har oplevet samme fejl med et ATV 2021
Sammen med en Denon receiver (X6700H).
Jeg havde før en NAD T778, og der oplevede jeg ikke problemet.
Jeg har løst det ved at sætte ATV direkte til TV (LG CX) og derfra til receiver. Jeg ved ikke om problemet relaterer til receivere med HDMI 2.1 ? Mit Shield TV fungere uden problemer med Atmos, når det er koblet direkte til receiver. Men Shield sender det jo også som Bitstream.
Det er særligt Netflix, jeg har haft problemer med. Men udfaldet kommer også ved Atmos fra andre streaming tjenester, men ikke så hyppigt.

LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 22:00
Tak for input. Mystisk jeg gjorde det samme og satte ATV direkte til LG og lyden herfra til min Onkyo 646, men det løste ikke problemet. Så det kan måske godt have noget med HDMI typen at gøre. Men den afgørende fejl tror jeg klart ligger hos ATV og Apple og manglende supportering.
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 10:08
Jeg har nu opdateret mit ATV til IOS 16 beta versionen og sat ATV direkte til receiver igen for at teste om det løste problemet.
Jeg har bl.a. set et par afsnit af "Keep breathing" på Netflix. Og jeg har ikke haft nogen udfald af lyden efter opdateringen. 
Jeg synes at Dolby Atmos lyden er blevet bedre efter at jeg har ATV koblet direkte til receiver istedet for gennem TV.
Kan måske skyldes at TV ændrer output til Bitstream?
Iøvrigt er Atmos lydsporet på "Keep Breathing" rigtig godt 😊
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 10:11
Super, det lyder rigtigt godt. Tak for info.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Morten HL Morten HL skrev:

Kan måske skyldes at TV ændrer output til Bitstream?
Iøvrigt er Atmos lydsporet på "Keep Breathing" rigtig godt 😊

Det kommer an på hvordan TV'et er opsat. Det kan sagtens være, at det konverteret til bitstream, hvis denne mulighed er valgt i lydmenuen.

For eARC bør man vælge 'passthrough' funktionen i TV'ets indstillinger. Nogle TV har også en 'Auto' indstilling, som bør skifte afhængigt af signaltypen.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 12:58
Hmm... udfaldene er det lidt som tilfædig skratten/studdering eller lag i lyden?

Jeg får det samme når jeg laver airplay fra spotify til mit apple tv tilkoblet receiver. Men sender jeg direkte med spotify connect til receiver er der ingenting.

Mit apple tv er sat til dolby atmos som standard output
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 13:38
Nej, hos mig er det totale lydudfald (total manglende lyd 3-10 sekunder ad gangen), når jeg ser Netflix film der sendes med Dolby Atmos support.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 14:25
Jeg har aldrig oplevet det på mit ATV4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 14:55
Apple TV4 understøtter ikke Dolby Atmos Smile
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apple TV4 understøtter ikke Dolby Atmos Smile

Der er kun glemt et k

Og det ændre ikke på at jeg ikke har udfald på atmos hos Netflix. Så sent som igår så vi en atmos film uden problemer


Redigeret af PerW - 01-August-2022 kl. 20:40
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 08:45
PerW: Jeg oplever det heller ikke. Kører du med receiver eller soundbar?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 07:18
ajaj: tvOS 16 er ude nu, så jeg er spændt på at høre, om det løser problemet med Dolby Atmos hos dig?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu