recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV defekt eller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV defekt eller ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wadu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2014
Sted: 2770
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er mit TV defekt eller ?
    Sendt: 27-Juli-2022 kl. 10:07
4 uger gammelt Samsung Q83b 65" 

Vi ser kun tv via Viaplay men oplever følgende fejl:
Viaplay app crasher 2-4 gange dagligt.
Nogen gange er lyd og billede 3-4 sek ude af synk.
TV viser sort skærm og skal genstartes dagligt.
Billede lagger og der kommer pixelering.
Viaplay app giver følgende fejlkoder 2001, S-6007, S-1001

Alle peger på internetforbindelsen, men alt andet i huset virker uporklageligt.
Vi har HIPER fiber 1.000 mbit. Der er skiftet router og mediakonverter som fejlfinding.
Der har været overvågning på forbindelsen der ikke viser fejl.

Har kabel direkte til tv, har forsøgt at køre ren wifi, har forsøgt at dele internet fra telefon. 
Hastighedstest på telefon giver 400 mbit op/ned. På PC med kabel har vi +800 mbit op/ned.

Men på internetbrowser i TV kun 80 mbit både på kabel og wifi ??
Kan der ligge en fejl i tv netkort?
Hvad kan I andre hente i TV internet browser med speedtest.net ?

Viaplay, HIPER og Samsung kan ikke hjælpe yderligere, men jeg sidder med et tv til 10.000 og kan ikke se fjernsyn ;-( uden afbrydelser.

Har I gode råd?

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 10:20
Har vist intet med din internetforbindelse at gøre. Desuden kræver streamet TV under ca. 10 mbit. Så dine 80 mbit på TV'et er RIGELIGT.
Har du prøvet at google om andre Q83-ejere har samme problem(er)?
Til top
wadu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2014
Sted: 2770
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 10:27
Ja jeg har søgt højt og lavt efter Q83B, men det ser ud til at det kun er Elgiganten der forhandler denne model.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 10:39
Lignende fejl hører jeg ugentligt om på Smart TV. Ikke isoleret til Viaplay, men den generelle app-kvalitet er meget lav. Mange apps til Smart TV er reelt hjemmesider, der er pakket pænt ind. Der rapporteres fejl på tværs af DRTV, TV 2 Play, Viaplay, YouSee osv. Jeg tror ikke, at det handler om jeres internetforbindelse.

Q83B er en kædespecifik variant af Q80B.

Hvis I kun ser streaming-tv, så synes jeg I skal overveje en mere robust streaming-løsning såsom Apple TV 4K. Apples fjernbetjening kan tænde/slukke TV'et og styre volumen – Samsungs fjernbetjening kan også styre Apple TV.

PS: Ikke relateret direkte men kan du finde DRTV i app-butikken?
Til top
wadu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2014
Sted: 2770
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 10:51
Tak for hurtigt svar.
Jeg har netop modtaget den nye chromecast med posten og den app crasher ikke, men billede lagger lidt. På Rakutten TV er billede perfekt, men lyd er ude af synk.
Ja jeg har i dette sekund installeret DR tv appen, jeg vil lade tv være tændt på dr og sse om den også får tv til at slukke.
Du siger en variant af Q80.... er det en op elle ned gradering af den model?
Kan der være sat billigere komponenter i ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af wadu wadu skrev:

4 uger gammelt Samsung Q83b 65" 

Hej.

Du skriver at det er 4 uger gammelt. Er du opmærksom på at Elgiganten har 30 dages returret?


Hilsen Carsten.



Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af wadu wadu skrev:

4 uger gammelt Samsung Q83b 65" 


Viaplay, HIPER og Samsung kan ikke hjælpe yderligere, men jeg sidder med et tv til 10.000 og kan ikke se fjernsyn ;-( uden afbrydelser.

Har I gode råd?

Ja da. Tilslut en antenne, hvis du vil se fjernsyn.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af wadu wadu skrev:


Jeg har netop modtaget den nye chromecast med posten og den app crasher ikke, men billede lagger lidt. På Rakutten TV er billede perfekt, men lyd er ude af synk.

Chromecast kan ikke automatisk matche sit videooutput til indholds format (24fps, 25fps, 30fps osv), så indhold vil hakke afhængigt af, hvordan din enhed er opsat. Hvis du primært ser dansk/europæisk tv, så bør du opsætte Chromecast til 4K 50Hz (og ikke 60Hz).

Apple TV 4K kan automatisk matche sit videooutput til indholdets format, så indhold ikke hakker.


Oprindeligt skrevet af wadu wadu skrev:

Du siger en variant af Q80.... er det en op elle ned gradering af den model?
Kan der være sat billigere komponenter i ?

Formentlig præcis samme TV teknisk set. Der er må en detalje til forskel såsom fodens design eller farven på rammen. Disse kædevarianter er vundet frem i senere år og det er svært ikke at se dem som andet end et tiltag til at gøre det sværere for forbrugere at prissammenligne mellem forhandlere. 
Til top
wadu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2014
Sted: 2770
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:43
Tak Rasmus.
Jeg hentede DR TV appen og det har kørt helt perfekt i næsten 3 timer indtil videre.
Så det er nok en software fejl der får viaplay til at crashe og lave ballade. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2022 kl. 08:17
Ja jeg vil også tro, at det er en softwarefejl. Desværre kommer du nok til at opleve en del af dem med tiden på Smart TV.

DRTV i Smart TV har omvendt en begrænsning på hvilket indhold, du kan afspille. Denne begrænsning findes ikke på Android/Google TV og Apple TV.
Til top
Fortyfive Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2021
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortyfive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 20:45
Gør dig fri af Smart TV platformen og producenteres diktat over hvornår DE synes at du ikke længere skal se eks. Netflix og fjerner understøttelse af samme app.

Jeg har aldrig netadgang til de TV jeg har haft, al streaming foregår via mit AppleTV, det virker bare. Selvfølgelig er det ikke i orden at dit TV ikke virker efter hensigten, så jeg ville nok kyle det tilbage til sælger
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Fortyfive Fortyfive skrev:

Gør dig fri af Smart TV platformen og producenteres diktat over hvornår DE synes at du ikke længere skal se eks. Netflix og fjerner understøttelse af samme app.

Jeg har aldrig netadgang til de TV jeg har haft, al streaming foregår via mit AppleTV, det virker bare. Selvfølgelig er det ikke i orden at dit TV ikke virker efter hensigten, så jeg ville nok kyle det tilbage til sælger

TV'et skal vel bruges til en eller anden boks. Så det er nok kun smart-delen, som er noget skrammel - derfor kan selve skærmen vel være fin nok.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu