recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken klasse kan erstatte gammelt bæst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken klasse kan erstatte gammelt bæst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken klasse kan erstatte gammelt bæst?
    Sendt: 29-Juli-2022 kl. 11:08
Jeg har et gammelt bæst af en Harman Kardon DPR2005 surround forstærker fra dengang watt blev målt med alle kanaler drevet samtidigWink. Den har aldrig lydt bedre til film end optisk udgang fra vores nye LG B1. Men den fylder bare 45cm i dybden hvilket er lidt meget i en lille lejlighed. 
Hvad klasse skal man op i i dag for at matche lydkvaliteten? Kan DD+ kompensere?
Det er sat op med Monitor Audio Radius højttalere. Jeg synes det kunne være fedt med atmos højttalere i loftet hvis der skal nyt til. Men jeg ønsker ikke at bruge mange penge på nyt da jeg er fint tilfreds.
Er der noget i 5000kr klasen brugt man kunne kigge efter? Den skal streame musik fra Spotify og film/serier fra fjernsynet.

Noget Marantz evt?



Redigeret af anzelz - 29-Juli-2022 kl. 11:09
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 14:08
Den ser da ellers pæn ud - meget enkel i sit udtryk. Behold den, og placér den evt. et andet sted, som en anden skriver.

Redigeret af mnielsen - 31-Juli-2022 kl. 09:11
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 16:56
Hvis du skal fuld Atmos surround i én kasse med 9 forstærkere, så blir det mere end 5k. Så kig på brugtmarkedet, en 3-5 år gammel Marantz kan nok fås til 1/3 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 17:53
slet

Redigeret af Jespus - 29-Juli-2022 kl. 18:03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis du skal fuld Atmos surround i én kasse med 9 forstærkere, så blir det mere end 5k. Så kig på brugtmarkedet, en 3-5 år gammel Marantz kan nok fås til 1/3


Så kigger jeg de forkerte steder.......

Jeg vil godt opgradere min 5010, men eksempelvis på "den blå" er der en SR5009 til 3500 kroner. Det er hvad jeg gav for min 5010. Eller en 5006 til 1800, den er 10 år gammel!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis du skal fuld Atmos surround i én kasse med 9 forstærkere, så blir det mere end 5k. Så kig på brugtmarkedet, en 3-5 år gammel Marantz kan nok fås til 1/3


Så kigger jeg de forkerte steder.......

Jeg vil godt opgradere min 5010, men eksempelvis på "den blå" er der en SR5009 til 3500 kroner. Det er hvad jeg gav for min 5010. Eller en 5006 til 1800, den er 10 år gammel!


Klaus
Derfor “kan nok fås”, som betyder at det er ikke sikkert Wink


Redigeret af Munch - 29-Juli-2022 kl. 18:52
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 18:58
Det er også vildt hvad en ny Marantz 7015 koster 15.599 idag. For 5 år siden gav jeg 8.995 for min 7011. Den nye er blevet kraftigere og opdateret med nyeste billedformater, men det er en stigning på næsten 70%.

Redigeret af Munch - 29-Juli-2022 kl. 19:02
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er også vildt hvad en ny Marantz 7015 koster 15.599 idag. For 5 år siden gav jeg 8.995 for min 7011. Den nye er blevet kraftigere og opdateret med nyeste billedformater, men det er en stigning på næsten 70%.


Stigning på mere end 73%.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er også vildt hvad en ny Marantz 7015 koster 15.599 idag. For 5 år siden gav jeg 8.995 for min 7011. Den nye er blevet kraftigere og opdateret med nyeste billedformater, men det er en stigning på næsten 70%.


Stigning på mere end 73%.

Flemming
Tak Flemming, det var bare via hovedregning jeg kom frem til det tal. Så er det bare en endnu værre stigning i nødvendigt udstyr til at få realistisk lyd i hjemmebioen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af anzelz anzelz skrev:

Jeg har et gammelt bæst af en Harman Kardon DPR2005 surround forstærker fra dengang watt blev målt med alle kanaler drevet samtidigWink. Den har aldrig lydt bedre til film end optisk udgang fra vores nye LG B1. Men den fylder bare 45cm i dybden hvilket er lidt meget i en lille lejlighed. 
Hvad klasse skal man op i i dag for at matche lydkvaliteten? Kan DD+ kompensere?
Det er sat op med Monitor Audio Radius højttalere. Jeg synes det kunne være fedt med atmos højttalere i loftet hvis der skal nyt til. Men jeg ønsker ikke at bruge mange penge på nyt da jeg er fint tilfreds.
Er der noget i 5000kr klasen brugt man kunne kigge efter? Den skal streame musik fra Spotify og film/serier fra fjernsynet.

Noget Marantz evt?


Såfremt du er glad for lyden og den opfylder dine behov, så kunne du måske finde et andet sted at stille den? Selv har jeg stillet min receiver ved siden af sofaen, hvor den ikke er særlig synlig. Du kommer ikke langt for 5000,- 

Jeg skiftede selv fra topmodel, Onkyo 906, til en Marantz 7015. På papiret er Onkyo både kraftigere og mere High end, men i virkeligheden lyder Marantz’en lige så kraftig og langt bedre. Der er simpelthen sket noget på de år, og alene den nye receivers bedre EQ system (Audyssey XT32) gør meget.
 


Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Oprindeligt skrevet af anzelz anzelz skrev:

Jeg har et gammelt bæst af en Harman Kardon DPR2005 surround forstærker fra dengang watt blev målt med alle kanaler drevet samtidigWink. Den har aldrig lydt bedre til film end optisk udgang fra vores nye LG B1. Men den fylder bare 45cm i dybden hvilket er lidt meget i en lille lejlighed. 
Hvad klasse skal man op i i dag for at matche lydkvaliteten? Kan DD+ kompensere?
Det er sat op med Monitor Audio Radius højttalere. Jeg synes det kunne være fedt med atmos højttalere i loftet hvis der skal nyt til. Men jeg ønsker ikke at bruge mange penge på nyt da jeg er fint tilfreds.
Er der noget i 5000kr klasen brugt man kunne kigge efter? Den skal streame musik fra Spotify og film/serier fra fjernsynet.

Noget Marantz evt?


Såfremt du er glad for lyden og den opfylder dine behov, så kunne du måske finde et andet sted at stille den? Selv har jeg stillet min receiver ved siden af sofaen, hvor den ikke er særlig synlig. Du kommer ikke langt for 5000,- 

Jeg skiftede selv fra topmodel, Onkyo 906, til en Marantz 7015. På papiret er Onkyo både kraftigere og mere High end, men i virkeligheden lyder Marantz’en lige så kraftig og langt bedre. Der er simpelthen sket noget på de år, og alene den nye receivers bedre EQ system (Audyssey XT32) gør meget.
 



Det tætteste du kan komme på en receiver i den prisklasse er nok Denon X1700 H. Det er en 7 kanals receiver med Dolby Atmos. Den koster 5400 kr. hos Hifiklubben. Den har bl.a. Height Virtualization

https://www.hifiklubben.dk/denon-avr-x1700h-hjemmebio-receiver/denavrx1700hbk/

Men hvis du vil have mulighed for 4 Atmos højtalere, skal du op i minimum 9 kanals receiver. Og så ryger prisen som minimum op omkring 12 - 15.000 kr.  


LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu