recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til PC køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til PC køb

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2022 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Ikke rigtigt noget, vil bare være sikker på den er hurtig nok.

Intel i7 12700 er en pænt kraftig processor.
Så har den 16GB RAM og 1TB SSD

Den gamer computer der linkes til har kun 8GB RAM og 512GB SSD.

Og så er den jeg linker til allerede på tilbud, så det er en 8500 kroners maskine du kan få til 7000, med mindre at du venter så længe at tilbuddet udløber..... :-)

Intel i7 12700 kom på markedet i år, så den er helt ny og den har 12 kerner.
Jeg sidder med en i3 7100 (2 kerner), med 16 GB RAM der er 5 år gammel og kører photoshop (dog i en ældgammel version)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 11:54
Du starter med at skrive din Core i7-2630QM er "lidt langsom" til det du bruger den til. Din CPU scorer 523 / 1870 i Geekbench. Den CPU KlausDM anbefaler scorer 1769 / 9848, hvilket skulle give en fornemmelse af hvor meget hurtigere den er. 
Hvis du vil spare kan du købe den lille udgave ( https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/stationar-pc/lenovo-ideacentre-3-i5-128512-stationar-computer/422398#specifications ) og smide 8gb ekstra ram i den. Den scorer 1476 / 6784 i Geekbench, hvilket stadig er en heftig hastigheds forøgelse.

Hvis du vil have en lydløs gamer PC, er der f.eks. MMVision. Med tilkøb af lydisoleret kabinet, og "stille" PSU / CPU køler, ender du på kr. 7491.-.. Det er så med en i3 12100F som scorer 1716 / 6428 i Geekbench. Hvilket vil sige du betaler lidt over kr. 3000 ekstra for en gamer PC, med et grafikkort som ikke vil dig ekstra hastighed i Photoshop ;-) 


Redigeret af LeChuck - 05-August-2022 kl. 08:22
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 12:40
Jeg vil lige tillade mig at give mit besyv med. Den maskine som Klaus linker til på side 1 er så absolut værd at købe med de forudsætninger OP har stillet op.

Jeg har umiddelbart kun én anke selv, og det er at maskinen kommer med Win11 Home. Pro versionen er altid at foretrække, selv hvis man ikke lige tror det. Og så kunne man selvfølgelig beklage manglen af et dedikeret grafikkort, men siden OP ikke gamer, så burde det være ligemeget. Så er der desto mindre strømforbrug, varme og støj. Intels Alder Lake processorer har i øvrigt en rimelig habil onboard grafik i deres Xe løsning (UHD 770 er Xe baseret).

Herfra er det klart en "thumbs up" til kr. 6499. Der er i hvert fald mere end nok processorkraft.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 19:16
Jeg har nu bestilt den:
og venter spændt et par dage...
Håber den kan snakke sammen med min skærm som har DVI indgang.
Jeg har en ekstern harddisk men kunne godt tænke mig at overføre data direkte fra den gamle til den nye maskine. Kan det lade sig gøre og hvilket kabel skal jeg bruge?



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2022 kl. 20:15
Hvis du vil overføre fra maskine til maskine er det nok nemmest over netværk.

Så kan du dele en mappe på den nye maskine og så flytte data over i den.

Netværkskabel i begge maskiner så det går hurtigere.

Maskinen har ikke DVI i Port så du skal bruge et DVI til HDMI kabel eller også skal du se om ikke din skærm har HDMI.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2022 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg har nu bestilt den:
og venter spændt et par dage...
Håber den kan snakke sammen med min skærm som har DVI indgang.
Jeg har en ekstern harddisk men kunne godt tænke mig at overføre data direkte fra den gamle til den nye maskine. Kan det lade sig gøre og hvilket kabel skal jeg bruge?


Eller, endnu nemmere, da du lavede backup af dine billeder, dokumenter, medvidere, gjorde du det jo på USB-pind, ekstern harddisk, og/elleronline-drev. Så er det jo ligetil...

Men få den nu lige opdateret med de tvungne og valgfrie opdateringer, der altid vil være, når man køber ny computer. Derefter kan du begynde at bruge den - installere programmer, osv.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 20:34
Maskinen står nu og kører rigtig godt; det var det rigtige valg så tak for de gode råd fra forummetSmile
Der skulle laves en del indstillinger før den var som som jeg ville have den; det fik jeg styr på men én ting mangler: hvordan laver man en nedlukningsgenvej på direkte skrivebordet? Den har jo Windows 11 Home og jeg kan ikke finde noget shutdown.exe i System 32 som i andre Windowsversioner??


Redigeret af MortenBby - 16-August-2022 kl. 20:40


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 20:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 13:58
Jeg fandt genvejen i System 32
C:\Windows\System32\shutdown.exe  og gjorde som der stod men det virker ikke!


Redigeret af MortenBby - 17-August-2022 kl. 14:09


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 22:50
Nu kan jeg ikke forstå hvorfor du vil lave en genvej til nedlukning på skrivebordet Smile

Der findes et utal af måder at lukke maskinen ned på. Det kan være ALT + F4 tasterne eller startmenuen.

Du kan også i powersave sætte den op til at lukke ned, når du trykker på maskinens powerknap.

Men hvis du vil lave en genvej. Så kan du højreklikke på skrivebordet og vælge ny genvej.

I placering feltet skal du skrive:

shutdown.exe -s -t 00
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu