recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vpl-vw590es
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony vpl-vw590es

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vpl-vw590es
    Sendt: 01-August-2022 kl. 20:17
Hejsa,

Er der nogle andre her inde der har en sony vpl-vw590es?

Jeg har en, og jeg er mere end skuffet, til en grad hvor jeg overvejer om der kunne være noget galt med den. 

Det kan også være jeg ikke har fået den kalibreret ordenligt. Jeg har ikke selv tid til at gå i dybden med den, så jeg håber der måske var andre der havde nogle tips?

Eller kan nogen anbefale en ekspert der kommer ud?

På forhånd tak!

Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 20:21
Jeg synes ikke at min oplevelse stemmer overens med dette review: https://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/test-af-fire-4k-projektorer/sony-vpl-vw590es/

Jeg har den endda sat op i et helt mørkt rum på et professionelt lærred.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 20:28
Du skal helt sikkert have hjælp til kalibrering.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2022 kl. 13:56
Skuffet? Fair nok, men hvad sammenligner du med, eller hvad havde du forventet, som du ikke fik?

Personligt kommer jeg ikke til at eje flere PJs. OLED med ægte 4k, uendeligt dyb sort, HDR mv. kommer man ikke i nærheden af med PJ, med mindre man har fantasi-budget. Ulempen at at man ikke kan få i rigtig stor størrelse, men det har jeg ikke plads til alligevel.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 16:48
Hvad er problemet, og hvor i landet befinder du dig?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvad er problemet, og hvor i landet befinder du dig?

Tak for svar.

Jeg kan bare ikke helt få billedet til at været rart at se på. Enten er det for mørk, ellers for lyst og ofte synes jeg de hvide undertekster nærmest blænder en.

Jeg har haft en del projektorer i mit liv - og nu gik jeg all in på mørkt rum og høj kvali lærred. Synes bare ikke jeg er imponeret over billedet på nogen måde - men kan også læse mig til i reviews at netop denne projektor ikke er særlig præcis out of the box.

Jeg bor i Gentofte i København.


Redigeret af cooljules1 - 09-August-2022 kl. 17:07
Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Skuffet? Fair nok, men hvad sammenligner du med, eller hvad havde du forventet, som du ikke fik?

Personligt kommer jeg ikke til at eje flere PJs. OLED med ægte 4k, uendeligt dyb sort, HDR mv. kommer man ikke i nærheden af med PJ, med mindre man har fantasi-budget. Ulempen at at man ikke kan få i rigtig stor størrelse, men det har jeg ikke plads til alligevel.

Ja, det er et godt spørgsmål. 

Jeg har haft en del projektorer i mit liv - og elsker det projekterede billede, da jeg synes det har noget charme... Gik all in på mørkt rum, godt lærred og denne halvdyre projektor og tænkte at jeg ville blive positivt overrasket. 

Jeg tager mig selv i at sidde og være irriteret over det mørke er for mørkt eller det lyse er for lyst eller at farverne er flade hver gang, og ender med at sidde og nørkle med settings og ikke nyde filmen. 


Redigeret af cooljules1 - 09-August-2022 kl. 17:09
Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal helt sikkert have hjælp til kalibrering.

Har netop bestilt en til på mandag. Så må vi se :) 
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af cooljules1 cooljules1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvad er problemet, og hvor i landet befinder du dig?

Tak for svar.

Jeg kan bare ikke helt få billedet til at været rart at se på. Enten er det for mørk, ellers for lyst og ofte synes jeg de hvide undertekster nærmest blænder en.

Jeg har haft en del projektorer i mit liv - og nu gik jeg all in på mørkt rum og høj kvali lærred. Synes bare ikke jeg er imponeret over billedet på nogen måde - men kan også læse mig til i reviews at netop denne projektor ikke er særlig præcis out of the box.

Jeg bor i Gentofte i København.

Hvilket materiale ser du, kunne godt lyde som om du afspiller 4K HDR, og det er helt sikkert noget rod, hvordan ser det ud med almindelig HD blu ray indhold?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 18:11
Ja, godt set - jeg spiller primært 4K HDR materiale fra en Apple TV 4K, usually igennem Plex. Jeg mener ikke jeg har set noget HD indhold på den faktisk.... Kan være jeg skulle prøve med en non-ultra-HD blu-ray? 

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af cooljules1 cooljules1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvad er problemet, og hvor i landet befinder du dig?

Tak for svar.

Jeg kan bare ikke helt få billedet til at været rart at se på. Enten er det for mørk, ellers for lyst og ofte synes jeg de hvide undertekster nærmest blænder en.

Jeg har haft en del projektorer i mit liv - og nu gik jeg all in på mørkt rum og høj kvali lærred. Synes bare ikke jeg er imponeret over billedet på nogen måde - men kan også læse mig til i reviews at netop denne projektor ikke er særlig præcis out of the box.

Jeg bor i Gentofte i København.

Hvilket materiale ser du, kunne godt lyde som om du afspiller 4K HDR, og det er helt sikkert noget rod, hvordan ser det ud med almindelig HD blu ray indhold?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 19:19
Det vil jeg anbefale at starte med, opskaler 1080P til 2160P vælg 2.4 gamma.
Der er ingen projektor der er i stand til at levere HDR, nogle kan konvertere HDR til SDR, mere eller mindre heldigt, mest mindre. HD 1080P SDR er perfekt til projektoere.
HDR på projektor er = mindre dynamik/ kontrast, og SDR = mere kontrast/ mere dynamik, så den omvende verden. HDR giver stortset kun mening på TV især Oled hvor mere lys = mere dynamik, da sort ikke ændres.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
cooljules1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2022
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cooljules1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 20:01
Okay - mange tak for input! Jeg vil prøve det af og se hvad jeg får ud af det... Vender tilbage :)

Troede ellers at med en projektor til 47k, at man kunne forvente HDR / Tonemapping som gav mening.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu