recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modulation og Symbol Rate på Philips TV - Hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modulation og Symbol Rate på Philips TV - Hvor?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Modulation og Symbol Rate på Philips TV - Hvor?
    Sendt: 02-August-2022 kl. 12:56
Hej

Har købt et nyt Philips TV til arbejdspladsen, og har brug for at kunne indtaste koder for Symbol Rate og Modulation for at indstille de digitale tv kanaler, men kan simpelthen ikke finde ud af hvorhenne i menuen? Selv vores medarbejder fra teknisk afdeling måtte give fortabt og et opkald til Philips hjalp ikke, så mon nogle herinde kan være behjælpelige?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 14:32
Det plejer at stå i manualen.
På mit 5-6 år gamle Philips TV er det under kanalindstillinger>digital modtagelse>symbolrate indstillinger

Flemming


Redigeret af fltk - 02-August-2022 kl. 14:37
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 15:00
Alt det der har jeg været  igennem, så ikke dér. Hælder mest til et Philips tv måske slet ikke har mulighed for at indtaste disse to værdier, det er hvad jeg kan læse andetsteds muligvis kan være forklaringen. Nogle der måske kan bekræfte dette?
Isåfald må det jo retur, for der kommer ingen digitale kanaler ind når jeg søger digitalt, og det dur jo ikke


Redigeret af Tavruz - 02-August-2022 kl. 15:01
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 15:04
Modelnummer? Nyttigt, hvis nogen bedre kan vejlede når de får det?
Kabel-TV?
Tagantenne / stueantenne?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Hælder mest til et Philips tv måske slet ikke har mulighed for at indtaste disse to værdier


Det har jeg jo netop skrevet at man kan.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Hælder mest til et Philips tv måske slet ikke har mulighed for at indtaste disse to værdier


Det har jeg jo netop skrevet at man kan.

Flemming

Men, er det overhovedet nødvendigt at rode med modulation og symbolrate? Finder TV'et ikke bare de kanaler, man kan modtage i sit område, når man søger automatisk? (Hvis egen antenne)

Og på Kabel-TV skal man bare bruge netværksnummer, og så ellers bare søge? Jeg har aldrig bøvlet med symbolrate og modulation. 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 15:35
På nogle TV skal der vælges tuner under opsætning. Og hvis ikke der er valgt DVB-C tuner, står den på DVB-T default. Så nulstil TV og kør opsætningen igen og vælg DVB-C tuner. Herefter gås ind i tuner menu, hvor de omtalte værdier kan indtastes.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det har jeg jo netop skrevet at man kan.


På et 5-6 år gammelt tv.

Det er Philips, de har 6 produktlinjer med forskellige styresystemer og de er blevet opdateret til sammen 27 gange siden du købte dit tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Modelnummer? Nyttigt, hvis nogen bedre kan vejlede når de får det?
Kabel-TV?
Tagantenne / stueantenne?


Uden ovenstående information, er det svært at hjælpe.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det har jeg jo netop skrevet at man kan.


På et 5-6 år gammelt tv.

Det er Philips, de har 6 produktlinjer med forskellige styresystemer og de er blevet opdateret til sammen 27 gange siden du købte dit tv.


Klaus


Så skulle trådstarter nok have skrevet "mit Philips TV" og ikke "et Philips TV".

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Så skulle trådstarter nok have skrevet "mit Philips TV" og ikke "et Philips TV".


Det er jo ikke hans tv.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men, er det overhovedet nødvendigt at rode med modulation og symbolrate? Finder TV'et ikke bare de kanaler, man kan modtage i sit område, når man søger automatisk? (Hvis egen antenne)

Og på Kabel-TV skal man bare bruge netværksnummer, og så ellers bare søge? Jeg har aldrig bøvlet med symbolrate og modulation. 


Fjernsynet kan være forprogrammeret til at gætte på de værdier, som de danske udbydere brugere. Ellers er det nødvendigt. Forkerte værdier = så forstår fjernsynet ikke signalet i kablet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu