recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarte Radiator termostater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smarte Radiator termostater?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smarte Radiator termostater?
    Sendt: 08-August-2022 kl. 12:15
Hej alle

Jeg bor i en lejlighed og har tænkt mig at det var på tide at få smart termostater, jeg er bare helt på bar bund på hvilken man skal købe. Jeg skal bruge 3 stk og har desværre ikke røven fuld af penge.

Jeg har kigget lidt på Tado men et sæt med 3 stk er rimeligt dyrt syens jeg, findes der noget der er billiger eller er det bare prisen nu om dage?

Smart Radiator Thermostat Duo Pack 1198,- + 1 Tado 619.- i følge PriceRunner.


Det behøver ikke at være Tado andre mærke er også i orden.

VH
Kenneth


Redigeret af KOS. - 08-August-2022 kl. 12:47
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 12:43
Start med at læse tests af de mest brugte. Pris og kvalitet følges muligvis ad. Og så find den billigste butik med pricerunner.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Start med at læse tests af de mest brugte. Pris og kvalitet følges muligvis ad. Og så find den billigste butik med pricerunner.


Det var nu mere smart radiator termostater jeg var interesseret i, væg termostater må blive på et andet tidspunkt.

Ellers tak for linketThumbs Up
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 14:02
Det er fordi der både er radiator ventil og løst display til nogle af dem. De sidder på radiatoren og styrer varmen. Her er link til priser på de forskellige termostater.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 14:04
vent til Black fridag. 
Tado fås ofte til 1/2 pris
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 15:46
Ift. valg af løsning ville jeg nok også være opmærksom på, om der er udsigt til, at de bliver Matter kompatible.
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Ift. valg af løsning ville jeg nok også være opmærksom på, om der er udsigt til, at de bliver Matter kompatible.


Så er det bare om Tado gør det, har også kigget lidt på Eve Termostater og kan se de er med "Thread Matter" support. Kan se at 3 stk eve termostater faktisk er billiger ind 3 stk Tado de kan så heller ikke det samme.


Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Ift. valg af løsning ville jeg nok også være opmærksom på, om der er udsigt til, at de bliver Matter kompatible.


Så er det bare om Tado gør det, har også kigget lidt på Eve Termostater og kan se de er med "Thread Matter" support. Kan se at 3 stk eve termostater faktisk er billiger ind 3 stk Tado de kan så heller ikke det samme.



Jeg ville nok selv vente med at købe til, at produkterne rent faktisk er blevet Matter-certificeret. Alene en tilkendegivelse fra producenterne om forventet Matter-kompatibilitet vil ikke være helt nok for mig.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 11:38
Jeg har kørt med Tado termostater i nogle år, og det har fungeret rigtig godt og tilmed sparet mig nogle tusinde på varmeregningen hvert år, så jeg kan anbefale dem, også selvom de koster lidt.

Redigeret af Bjur - 09-August-2022 kl. 11:38
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 13:04
Kører du et eller andet smart hjem system?

I så fald ville jeg bare købe 3 stk Danfoss ally, de er til at få for rimelige penge.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:15
Skal det være helt “bare to the bone billigt”, så er Danfoss Eco 2 en mulighed. Det er dog udelukkende bluetooth. 

De ligger i omegnen af 300kr stk. 


Redigeret af Wolff - 09-August-2022 kl. 17:16
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:51
Og hvis du vil bruge Danfoss Eco med bluetooth så har jeg tre du kan få til en skarp pris :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu