recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarte Radiator termostater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smarte Radiator termostater?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 18:00
Tak for alle forslag. Jeg er nu kommet frem til at det bliver Eve Thermo, de 3 stk kan købes for lige omkring 1500,- og de understøtter både HomeKit og Thread


Da Tado ikke har meldt noget ud om de vil understøtte deres nuværnerne produkter med Thread så bliver de desværre valgt fra,også selv om de har mange gode ting i deres software men med Eve app og homekit kan man lave mange af de ting selv.

Ellers mange tak for hjælpen til alle.

Vh
Kenneth



Redigeret af KOS. - 09-August-2022 kl. 18:01
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Jeg er nu kommet frem til at det bliver Eve Thermo, de 3 stk kan købes for lige omkring 1500,- og de understøtter både HomeKit og Thread

Husk at kun 4. generation af Eve Thermo understøtter Thread.

Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2022 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Jeg er nu kommet frem til at det bliver Eve Thermo, de 3 stk kan købes for lige omkring 1500,- og de understøtter både HomeKit og Thread

Husk at kun 4. generation af Eve Thermo understøtter Thread.



Tak for info,det sted jeg vil købe dem fra skriver at de understøtter Thread.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 22:17
Proshop kører minus omkring 30% på tado, netatmo Danfoss termostat nu.

Redigeret af madsklit - 14-August-2022 kl. 22:17
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Proshop kører minus omkring 30% på tado, netatmo Danfoss termostat nu.


Ja jeg har set der,ha været på indkøbSmile
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaVa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2022 kl. 09:27
Har selv bestilt et sæt Tado fra ProShop, som jeg modtager i dag.

Med de nuværende gaspriser, så satser jeg på, at udgiften til termostater kan tjenes hjem i løbet 1-2 år. SKal ikke spare mange procent på varmeregningen før pengene er tjent hjem.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2022 kl. 11:44
Hejsa,

Er der nogen, der vil dele deres erfaringer med disse thermostater?
Både virkemåde og om det er nemt selv at udskifte de forskellige typer.

På forhånd mange tak Smile
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2022 kl. 23:40
Vi har kørt med Tado termostater i 6-7 års tid nu vil jeg tro, i vores gamle hus kunne vi godt se en væsentlig besparelse over et år i forhold til “almindelige” termostater, tror vi sparede lidt over en halv palle træpiller dengang, nu har vi gas, men regner da med det hjælper på vores forbrug også her 😊

Hva angår udskiftning af de forskellige termostater, så ligner alle de smarte systemer jo umiddelbart hinanden, en plastik adapter på radiator ventilen og så skrue den nye termostat derpå, det tænker jeg langt de fleste kan finde ud af 😋
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 08:05
jeg køre med Danfoss Eco. De er fine, men jeg savner at kunne stille dem allesammen på en gang.
Så bruger jeg genopladelige batterier og de skal lades et par gange om året, da de køre på 1.2v.

Det svære ved installation er at finde ud, hvilket adapter der skal bruges. Ikke svært.

Jeg kan ikke se nogen forskel på varmeforbrug. Om det så er fordi mit hjem er for utæt eller hvad, ved jeg ikke. Men jeg er meget skeptisk overfor deres påstande om op til 23% besparelse.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 14:28
Tak for feedback Thumbs Up

Når jeg læser reviews får Danfoss lidt hug for manglende funktionalitet og dårlig app.
Blandt andet som nævnt af kec2 at man altid skal stille hver termostat for sig og ikke bare få alle til at skifte til en anden setting (away, ferie, whatever)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

jeg køre med Danfoss Eco. De er fine, men jeg savner at kunne stille dem allesammen på en gang.
Så bruger jeg genopladelige batterier og de skal lades et par gange om året, da de køre på 1.2v.

Det svære ved installation er at finde ud, hvilket adapter der skal bruges. Ikke svært.

Jeg kan ikke se nogen forskel på varmeforbrug. Om det så er fordi mit hjem er for utæt eller hvad, ved jeg ikke. Men jeg er meget skeptisk overfor deres påstande om op til 23% besparelse.

Det er tæt på umuligt for alm mennesker at vurdere om man vinder eller taber, med mindre man ved hvordan man sammenligner år for år med graddage og vind. Det er der ikke ret mange der kan.

Jeg havde nogle fra Honeywell. De gik i stykker hurtigt og var helt sikker ikke andet end bøvl og udgifter.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 16:13
Hvis man har fjernvarme og ikke har nyere ventiler hvor man kan justere gennemstrømningen, så kan f.eks. Tado Smart termostater hurtigt lukke for meget igennem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu