recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarte Radiator termostater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smarte Radiator termostater?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 08:16
Danfoss Eco køre bluetooth.
De larmer heller ikke.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2022 kl. 17:06
Jeg kører selv med Tado Termostater og er meget tilfreds med dem, en af grundende til mit valg faldt på Tado var at, vis det var jeg ikke var tilfreds med mit køb efter 12 måneders brug, så kan man sende sine termostater til Tado også refundere de pengene for dem.

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 08:36
Jeg benytter Netatmo. Deres termostater er ret gode og Appen er også helt okay. 
De larmer lidt men ikke værre end Tado som jeg tidligere har haft. 

Tado havde jeg voldsom dårlige erfaringer med og retuneret det efter 2 dage da deres adaptere var noget forfærdeligt lort der ikke kunne holde termostaten fast på ventilen. Årsagen er angiveligt at Tado ikke er specielt gode når ventilen sidder på fremløb i bunden på ældre radiatorere. Mener jeg det var.
Det irreteret mig også voldsomt at Tado kræver mådenlig betaling for at få de funktioner der angiveligt skulle kunne spare dig for penge i det lange løb. 
Netatmo integrere sig også fint med både Google Home og Apple HomeKit. 
Både Netatmo og Tado kræver en "bridge" som kommunikere med termostaterne. 

Personligt ville jeg jeg ikke vente med at købe smarte termostarter til Matter er understøttet. Varme kan blive dyrt denne vinter så jeg ville skaffe nogle så hurtigt som muligt. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KevinChr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KevinChr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 10:23
Jeg bruger Danfoss Ally og er godt tilfreds. 
De er nemme at sætte op og bruge i det daglige. 

App'en er ikke specielt god - der er nogle virkelig underlige design-valg, men den virker. Man skal bare lige vænne sig til den. 

Jeg har skrevet en længere anmeldelse her hvis du er interesseret: 
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 11:23
fedt tak.

Appen ser ud til at være bedre en eco2 appen. 
Specielt omkring den valgte temperatur. Der ser det ud til at temperaturen stå i midten af feltet. Det er ikke altid tilfældet i eco2, så der kan man godt komme lidt i tvivl.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg benytter Netatmo. Deres termostater er ret gode og Appen er også helt okay. 
De larmer lidt men ikke værre end Tado som jeg tidligere har haft. 

Tado havde jeg voldsom dårlige erfaringer med og retuneret det efter 2 dage da deres adaptere var noget forfærdeligt lort der ikke kunne holde termostaten fast på ventilen. Årsagen er angiveligt at Tado ikke er specielt gode når ventilen sidder på fremløb i bunden på ældre radiatorere. Mener jeg det var.
Det irreteret mig også voldsomt at Tado kræver mådenlig betaling for at få de funktioner der angiveligt skulle kunne spare dig for penge i det lange løb. 
Netatmo integrere sig også fint med både Google Home og Apple HomeKit. 
Både Netatmo og Tado kræver en "bridge" som kommunikere med termostaterne. 

Personligt ville jeg jeg ikke vente med at købe smarte termostarter til Matter er understøttet. Varme kan blive dyrt denne vinter så jeg ville skaffe nogle så hurtigt som muligt. 


Ja adapterne ikke noget at råbe hurra for, så til folk der overvejer tado så køb de her https://www.lampeguru.dk/ra-adapter-til-danfoss-ventiler-tado-7081 de kan også købes i tyskland og mener også tysk amazon har dem. Med dem monteret falder tado aldrig af. Glemte at skrive at de er til RA Ventiler.

 Amazon link. https://www.amazon.de/-/en/Heimeier-Adapter-Danfoss-M30x1-5-thermostats/dp/B00VEA401K/ref=sr_1_2?crid=2VZYO9A36PV4V&keywords=ra+adapter+danfoss&qid=1664965192&qu=eyJxc2MiOiIyLjc0IiwicXNhIjoiMi42NiIsInFzcCI6IjIuMDUifQ%3D%3D&sprefix=RA+Adapter%2Caps%2C76&sr=8-2


Redigeret af KOS. - 05-Oktober-2022 kl. 12:25
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 12:39
Jeg havde godt selv kig på disse adaptere dengang jeg prøvet Tado. Men nægter simpelthen at punge 500-700kr ud for adaptere!
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg havde godt selv kig på disse adaptere dengang jeg prøvet Tado. Men nægter simpelthen at punge 500-700kr ud for adaptere!


Hvor mange radiator har du, hos lampeguru koster de 60 stk LOL
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 16:30
60*7 plus porto =460kr
Hos Amazon kostet de 12,7 eur altså ca 100kr. Kunne ikke se prisen ved lampeguru da de var udsolgt. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 10:20
Vi har kun 4 radiatorer i vores lejlighed, så synes det var overkill med en løsning fra Danfoss (Ally fandtes ikke på det tidspunkt), Tado, etc. 

Vi endte med at køb en billig model uden netværk hos Harald Nyborg. Den gang kostede den kun 100 kr. Det fungerer glimrende er ret let at indstille og har alle de funktioner vi skal bruge. Synes også det er fedt med knapper når man lige vil lave nogle hurtige ændringer. 

Vi har sat dem til at sænke temperaturen om natten og på hverdage i det tidsrum vi er på arbejde. Det har givet en væsentlig besparelse på varmeregningen. 

https://www.harald-nyborg.dk/radiatortermostat-digitalt ;
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 13:04
Er det ikke sådan at man ikke sparer ret meget ved at sænke temp om natten, da der så er ekstra forbrug på at varme op igen, som koster mere (og mere returvarme) end bare at holde en konstant temp? Kommer selvfølgelig an på om det er gulvvarme eller radiator, og isolering etc.


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 11:28

[/QUOTE]

Vi sænker herhjemme så den må ramme 20 grader i et mellem klasse hus energimæssigt. Typisk varmes huset lige nu selv op om dagen men senere tager vi også en grad af om dagen. Det tager ingen tid at varme tilbage og kan løbende tjekkes med Tado


Redigeret af JohnConnor - 08-Oktober-2022 kl. 11:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu